Comunicați țării o știre importantă!×
Juncker: Naţionalişti proşti sunt îndrăgostiţi de propriile lor țări
23 Mai. 01:1024
Juncker: Naţionalişti proşti sunt îndrăgostiţi de propriile lor țări

'Naționaliștii proști' sunt îndrăgostiţi de propriile lor țări, iar Comisia Europeană a greşit atunci când a decis să nu intervină în dezbaterile din Marea Britanie pe tema Brexitului, a declarat preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, într-un interviu acordat postului CNN.

22 mai

Studiu: Persoanele care suferă de obezitate simt mai puţin gustul alimentelor

Persoanele cu obezitate simt mai puţin gustul alimentelor decât celelalte persoane, fiind vorba de o predispoziţie genetică, ce ar putea determina crearea unor diete personalizate mai eficiente.

Studiu: Persoanele care suferă de obezitate simt mai puţin gustul alimentelor

Cercetătorii au demonstrat o relaţie inversă între greutate, obezitate şi perceperea gustului, deşi au recunoscut că rezultatele "nu permit să se ştie dacă această relaţie constituie cauza sau consecinţa", potrivit unui comunicat al CIBEROBN.

"Concluziile studiului realizat pe şoareci demonstrează că inflamaţia determinată de obezitate este capabilă să distrugă papilele gustative", a subliniat cercetătoarea CIBEROBN şi coordonatoarea proiectului, Dolores Corella, transmite Știri.md cu referire la agerpres.ro

Corella notează şi faptul că persoanele cu simţul gustului diminuat au tendinţa de a consuma mai multe alimente pentru ca informaţia să ajungă suficient la creier, iar acestea să se oprească din mâncat", ceea ce ar putea duce la obezitate.

Cercetătorii au identificat totodată şi o genă legată de perceperea gustului numită 'LRRC2', graţie analizării genomului participanţilor şi, care, în mod curios, este corelată unor afecţiuni precum astmul sau bolile pulmonare.

"Este o informaţie curioasă, având în vedere că în urmă cu câţiva ani s-a descoperit că unii receptori ai gustului, mai precis gustul amărui, se află nu doar pe suprafaţa limbii, ci şi în organe precum plămânii", potrivit cercetătoarei spaniole, care a recunoscut că este nevoie "de mai multe studii" în acest sens.

Pe baza acestor rezultate, cercetătorii au relevat necesitatea de a se ţine cont de capacitatea de percepţie a diferitelor gusturi de către fiecare persoană pentru a crea diete personalizate şi a preveni sau trata obezitatea.

Studiul a fost realizat în colaborare cu Human Nutrition Research Center din Boston.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați