Savanții au descoperit o nouă celulă care ar putea fi remediul universal pentru cancer

Cercetătorii de la o universitatea din Marea Britanie au descoperit un nou tip de celulă, care ar putea vindeca toate tipurile de cancer, relatează Daily Mirror.

Savanții au găsit o celulă care ar putea fi un remediu pentru cancer

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Cardiff, Marea Britanie, au descoperit o nouă celulă de tip T, care poate distruge toate tipurile de celule canceroase din organism, transmite Știri.md cu referire la Mediafax.

Noile celule de tip T se obţin prin extragerea celulelor imune din organismul pacientului, acestea sunt modificate, apoi reintroduse în sângele pacientului pentru a ataca celulele canceroase.

Elementul care face ca aceste noi celule de tip T să fie eficiente în lupta cu cancerul, este faptul că sunt echipate cu un receptor denumit TCR, cu ajutorul căruia recunosc şi distrug majoritatea celulelor canceroase, fără să dăuneze acelora sănătoase.

Cercetătorii consideră un eveniment important pentru ştiinţă, identificarea noului receptorului TCR care ţinteşte cu acurateţe un spectru larg de celule canceroase.

Celule de tip T convenţionale pot, de asemenea, distruge anumite tipuri de celule canceroase, însă nu pot detecta toate celulele bolnave.

În urma testelor de laborator noile celule de tip T, echipate cu receptorul TCR au fost capabile să distrugă celulele canceroase care atacă plămânii, pielea, sângele, colonul, sânii, oasele, prostata, ovarele, rinichi, cervixul.

"Dacă această tratament revoluţionar se dovedeşte a fi eficient, va permite crearea unui nou medicament universal împotriva cancerului, bazat pe noi celule de tip T, care ar implica costuri mult mai mici faţă de tratamentele actuale personalizate.", a declarat Awen Gallimore de la Universitatea din Wales.