Savanți: Liniştea este esenţială pentru sănătatea creierului

Când a fost ultima dată când te-ai bucurat de liniștea din jurul tău? Când ai fost înconjurată de o tăcere completă, fără vreun telefon care să sune, fără un televizor care să meargă.

Savanți: Liniştea este esenţială pentru sănătatea creierului

În timp ce multe persoane s-au obișnuit cu poluarea fonică din viața lor, cât de nociv este să fim înconjurați de sunete în mod constant? Oamenii de știință au ajuns la concluzia că liniștea este mai importantă decât credem pentru creier, transmite Știri.md cu referire la stiripesurse.ro.

Iată de ce!

De ce este liniștea atât de importantă pentru creierul tău?

Creierul uman este incredibil de complex și are chiar și capacitatea de a se regenera. Un studiu efectuat în 2013 pe șoareci de laborator a descoperit un beneficiu incredibil pe care îl are liniștea.

Echipa de cercetători a folosit diferiți stimuli auditivi pentru a examina efectele pe care le au asupra creierului. Toate sunetele au avut un efect neurologic pe termen scurt asupra șoarecilor, în timp ce liniștea a avut un efect durabil, potrivit eva.ro

Oamenii de știință au descoperit că, în momentul în care șoarecii au fost expuși la două ore de liniște pe zi, au dezvoltat noi celule în hipocamp.

Hipocampul este o regiune a creierului asociată cu memoria, emoțiile și învățarea. Rezultatele studiului au fost percepute ca un succes, notează exquis.ro

Îmbogățirea mediului, cum ar fi introducerea unei jucării sau a altor șoareci, a ajutat la dezvoltarea neuronilor noi, deoarece a stimulat creierul șoarecilor.

Însă liniștea a generat mai mulți neuroni

O astfel de liniște nenaturală ar putea stimula neurogeneza ca pas pregătitor pentru viitoarele provocări cognitive.

În timp ce noile celule din creier s-ar putea să nu aibă un beneficiu direct, aceste celule devin neuroni funcționali. Liniștea ajută cu adevărat celulele noi generate să se diferențieze în neuroni și să se integreze în sistem.

Creierul uman este foarte diferit de cel al șoarecilor, dar situațiile prezentate au fost asemănătoare.

În sălbăticie, șoarecii își folosesc în mod constant simțurile pentru a descoperi eventualele pericole potențiale, auzul fiind unul dintre cele mai importante simțuri.

Oamenii nu trebuie să își facă griji în privința prădătorilor, dar aceștia sunt mereu conectați la lumea din jurul lor.

Își verifică telefoanele în mod constant, uitându-se mereu la ecrane și încercând să nu piardă vreun mesaj sau telefon.

De aceea este atât de important să ne rezervăm timp pentru a descoperi liniștea din jurul nostru și pentru a ne deconecta de la toate distragerile care se află în mediul înconjurător.