Norii de praf cosmic din mijlocul Căii Lactee se comportă anormal

Comportamentul neobişnuit al acestor nori de praf ar putea fi, spun cercetătorii, confirmarea faptului că există găuri negre intermediare.

Norii de praf cosmic din mijlocul Căii Lactee se comportă anormal

Cercetătorii de la Observatorul Astronomic Naţional al Japoniei au studiat mişcarea şi viteza norilor de gaz şi praf cosmic care se află în mijlocul galaxiei noastre, Calea Lactee, şi au descoperit o serie de anomalii, transmite Știri.md cu referire la descopera.ro.

Mai exact, aceştia au ajuns la concluzia că o parte a maselor de gaz din acea regiune orbitează un obiect care are peste 10.000 de mase solare, pe care încă nu au reuşit să îl observe, notează Science Alert.

Una din ipotezele pe care astronomii le-au înaintat în acest caz spune că aceşti nori de gaz ar putea orbita în jurul unei găuri negre pasive, ceea ce ar face din acest obiect cel de al cincilea candidat identificat în mijlocul galaxiei noastre până în prezent care îndeplineşte condiţiile pentru o  astfel de clasificare.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că acest tip de găuri negre nu se hrăneşte în mod activ şi, din această cauză, nu emite radiaţii care să permită identificarea acestora.

Lipsa emisiilor de radiaţii este unul dintre aspectele interesante ale acestui obiect misterios, totuşi, şi masa acestuia atrage atenţia oamenilor de ştiinţă.

Atunci când vorbim despre găurile negre, studiile şi observaţiile au prezentat existenţa unor astfel de obiecte care au mase comparabile cu cele ale stelelor şi care, conform calculelor, pot avea 100 de mase solare.

De asemenea, cercetătorii sunt conştienţi şi de existenţa găurilor negre supermasive, a căror limită inferioară este de 100.000 mase solare, una dintre acestea fiind Sagittarius A*.

Oamenii de ştiinţă teoretizează existenţa unui tip intermediar de găuri negre, care pot avea între 1.000 şi 10.000 de mase solare.

În această situaţie, accentul trebuie pus pe ideea de teoretizare şi asta din cauza faptului că, în prezent, nu există date suficiente care să confirme sau să infirme existenţa acestora.

Folosind o serie de metode de observaţie, cercetătorii japonezi au descoperit norul de praf HCN-0.085-0.094, format din trei structuri mai mici.

Una dintre acestea are o structură inelară, care ar putea fi produsul orbitării unei găuri negre intermediare.