Noi rezerve uriașe de gheață găsite pe planeta Marte

Descoperirea unui munte de apă înghețată situată chiar sub suprafața planetei Marte a fost salutată de oamenii de știință care o văd ca pe încă o dovadă că planeta roșie ar putea fi colonizată de oameni, scrie ABC.

Noi rezerve uriașe de gheață găsite pe planeta MarteNoi rezerve uriașe de gheață găsite pe planeta Marte

Cantitatea de gheață ar putea contribui la susținerea unei colonii umane și poate fi chiar un indicator al vieții extraterestre. „Aceasta este o descoperire foarte interesanta”, a spus Simon George, profesor de chimie organica la Universitatea Macquarie, scrie libertatea.ro.

Stâncile masive de gheață au până la 100 de metri înălțime, iar oamenii de știință cred că ar putea fi doar începutul când vine vorba de ceea ce se află sub suprafața planetei aride.

„Ceea ce arată acest studiu este că există apă din abundență prinsă chiar sub suprafața planetei Marte”, a spus profesorul Martin Van Kranendonk, directorul Centrului Australian pentru Astrobiologie. „Și, de asemenea, oferă o sursă de apă pentru astronauții care o explorează și  pentru experimente. Poate ar putea fi folosită chiar pentru mâncare și plante, ceea ce înseamnă că nu trebuie să transporăm apă de pe Pământ până pe Marte, ceea ce ar fi practic imposibil”, explică cercetătorul.

Absența apei a fost cea care le-a dat cel mai mult de gândit celor care au luat în calcul o eventuală colonizare a planetei Marte. Dar în 2015, NASA a anunțat că a descoperit că apa curge pe suprafața planetei. Dar evidența aparentă a apei s-a dovedit a fi doar un miraj. Șanțurile din imagini considerate a fi cu apă s-au dovedit în cele din urmă a fi doar nisip.

Dar acum oamenii de știință au aflat că închise sub suprafața Marte sunt cantități mari de gheață de apă. Dar proprietățile acesteia – cât de pură este, cât de adâncă, ce formă are – rămâne un mister pentru geologii planetari.