Comunicați țării o știre importantă!×
Italia vrea să-şi reducă datoria prin vânzarea proprietăţilor imobiliare
26 Apr. 01:2011
Italia vrea să-şi reducă datoria prin vânzarea proprietăţilor imobiliare

Italia nu-şi va atinge anul acesta obiectivele din programul de privatizare, pentru reducerea datoriei, iar Executivul vrea acum să obţină prin vânzarea unor proprietăţi imobiliare o treime din suma planificată iniţial, au anunţat miercuri oficiali ai coaliţiei aflată la guvernare, transmite Reuters.

25 aprilie
Cercetători americani vor investiga procesul de îmbătrânire în spaţiu
25 Apr. 22:3120
Cercetători americani vor investiga procesul de îmbătrânire în spaţiu

Cipuri care imită în trei dimensiuni ţesuturi şi organe umane precum plămânul, măduva osoasă şi rinichiul vor fi lansate la 30 de aprilie la bordul rachetei Falcon 9, al companiei spaţiale private SpaceX de la Cape Canaveral (Florida), pentru a fi studiat procesul de îmbătrânire şi bolile în spaţiu, relatează joi EFE.

Macron, mesaj către vestele galbene: Am simţit deplin ceea ce ei trăiesc
25 Apr. 21:2936
Macron, mesaj către vestele galbene: Am simţit deplin ceea ce ei trăiesc

Preşedintele Franţei, Emmanuel Macron, a susţinut joi seară prima conferinţă de presă din mandatul său, în care a afirmat că a înţeles preocupările societăţii şi ale protestatarilor din mişcarea ''vestelor galbene'', dar va menţine cursul reformelor, promiţând totuşi şi unele reduceri de taxe, potrivit AFP şi dpa.

• 0

NASA a descoperit molecule de apă în mișcare pe Lună

NASA a descoperit molecule de apă în mișcare pe Lună - ceea ce ar putea fi o ușurare pentru viitoarele misiuni umane pe Lună.

Oamenii de știință au observat că moleculele de apă se mișcă în timp ce suprafața lunară se încălzește în timpul ciclului de o zi.

Cercetătorii au presupus anterior că principala sursă de apă - ioni de hidrogeni din vântul solar se întrerupe când pământul se învârte de la lună la soare. Studiile recente arată că nu se mai observă nicio întrerupere, iar sursa de apă este mai durabilă, decât se credea anterior.

Descoperirea este publicată în revista Geophysical Research Letters.
"Acesta este un important rezultat despre apa lunară, un subiect fierbinte, pe măsură pe programul nostru spațial se focusează pe explorarea lunii", a spus Kurt Retherford, cercetătorul de la universitatea San Antonio, Texas.

Un studiu revoluționar din 2017, realizat de cercetătorii de la Universitatea Brown au sugerat că pot apărea cantități de apă din interiorul rocilor lunare.

Descoperirea făcută anul acesta, în schimb, sugerează faptul că ciclul apei de pe lună ar putea face ca apa să fie mai accesibilă în timpul viitoarelor misiuni pe lună, astfel că cu cât mai multă apă va fi pe Lună, cu atât mai puțin timp și reusurse vor fi necesare pentru a se ajunge acolo.