Comunicați țării o știre importantă!×
Alecu Reniţă: Moldova a rămas dominată de Moscova și după independență
23 Aug. 06:154
Alecu Reniţă: Moldova a rămas dominată de Moscova și după independență

„Rămânând dominată de Moscova și după independență, Republica Moldova a ajuns cea mai săracă țară din Europa, departe de integrarea în UE, NATO și România. Acel nucleu românofob din primul legislativ, completat permanent cu lacheii mai tineri ai Kremlinului, au condus neîntrerupt Basarabia”.

Misterul sutelor de schelete descoperite în Himalaya se adânceşte
23 Aug. 05:2040
Misterul sutelor de schelete descoperite în Himalaya se adânceşte

Misterul sutelor de schelete descoperite în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial la câteva mii de metri altitudine în Lacul Roopkund, din Munţii Himalaya, se adânceşte: un nou studiu publicat luni în Nature Communications răstoarnă ipoteza arheologilor că morţii erau călători surprinşi de o furtună în secolul al IX-lea.

22 august
SUA se declară preocupate de evoluțiile dintre Georgia și Osetia de Sud
22 Aug. 19:25123
SUA se declară preocupate de evoluțiile dintre Georgia și Osetia de Sud

Purtătoarea de cuvânt a Departamentului de Stat, Morgan Ortagus, a declarat ieri, la un briefing cu presă că Statele Unite sunt îngrijorate de evoluțiile de la limita între Georgia și regiunea ei separatistă, sprijinită de Rusia – Osetia de Sud, unde autoritățile separatiste au început din nou să ridice garduri în apropiere de zona de demarcație.

Japonezii au lansat 10 cratere spre asteroidul Ryugu

Agenţia Japoneză de Explorare Aerospaţială (JAXA) a anunţat joi că alte zece cratere, de dimensiuni mici, au fost produse de impactul proiectilului lansat spre asteroidul Ryugu de sonda spaţială Hayabusa2.

La data de 5 aprilie, Hayabusa2 a lansat un proiectil spre asteroidul Ryugu, un corp ceresc cu diametrul de 900 de metri, cu scopul de a forma un crater, într-un experiment realizat în premieră în cadrul misiunii sale de explorare a originii vieţii şi evoluţiei sistemului solar, transmite Știri.md cu referire la Dcnews.ro.

Fragmentele rezultate în urma experimentului au condus la formarea altor cratere artificiale, cu diametrul de circa un metru, a precizat JAXA.

Primul crater, identificat anterior, are diametrul de circa zece metri şi o adâncime de doi-trei metri.

Toate craterele identificate până în prezent îi vor ajuta pe oamenii de ştiinţă să analizeze suprafaţa asteroidului şi să estimeze vârsta acestuia, a explicat JAXA.

Agenţia a indicat că va continua studiile asupra suprafeţei lui Ryugu, aflat la o distanţă de 340 de milioane de kilometri de Terra.

JAXA speră ca va identifica, până în luna iunie, cel mai potrivit loc de unde Hayabusa2 va putea colecta mai multe mostre de la suprafaţa asteroidului.

Modulul de asolizare al sondei japoneze s-a plasat în februarie pe Ryugu şi a colectat eşantioane de pe suprafaţa acestuia.

Misiunea Hayabusa2 a fost lansată de la centrul spaţial Tanegashima din sudul Japoniei în decembrie 2014 şi a ajuns în proximitatea asteroidului în iunie 2018.

Este programată să se despartă de acesta în decembrie 2019 şi să revină pe Terra, alături de mostrele colectate, în decembrie 2020.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați