main logo
459

Google și Apple vor să afle cum afectează telefoanele creierele copiilor

Mulți părinți se tem ca telefoanele să nu „prăjească” creierele copiilor lor, însă nu există suficiente studii care să demonstreze acest lucru. Tocmai de aceea, Google și Apple vor să ajute.

Google și Apple vor să afle cum afectează telefoanele creierele copiilor

Rezultatele inițiale ale unui studiu realizat finanțat de National Institute of Health în care au fost scanate creierele a 4.500 de copii au arătat că folosirea zilnică pentru mai mult de șapte ore a unui dispozitiv smart duce la subțierea prematură a cortexului cerebral, stratul exterior care procesează informațiile din lumea exterioară.

Acest studiu nu este singurul care arată efectele telefoanelor asupra copiilor. Cercetătorii de la The Journal of the American Medical Association au arătat că posibilitatea copiilor de a dezvolta tumori benigne sau maligne în creier sau ureche este mai mare decât la adulți, transmite Știri.md cu referire la Playtech.ro.

De ce? Copiii absorb cu 60% mai multe radiații de la telefon decât adulții. Mai mult, alte studii au arătat că abilitatea copiilor de a manevra smartphone-uri le distruge abilitatea de a scrie când ajung la școală.

Pentru a înțelege mai bine felul în care telefoanele afectează creierele copiilor, cercetătorii cred că secretul ar putea fi datele pe care Google și Apple le stochează cu privire la felul în care oamenii folosesc dispozitivele Android și iOS, după cum arată Vox. Google deja a pus bazele la Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD), un studiu prin care compania va face publice datele care arată cum utilizează adolescenții telefoanele, cu permisiunea tinerilor și a părinților lor. Apple încă nu are vreun plan în acest sens însă.

Informațiile deținute de Google și Apple ar putea să îi ajute pe cercetători să înțeleagă mai bine felul în care telefoanele afectează creierele copiilor. 

Ei ar putea descoperi dacă social media chiar provoacă depresie în rândul copiilor și adolescenților, după cum sugerează dovezile anecdotice.

„În mod normal, nu avem cum să facem un studiu pur experimental în care unii copii cresc cu social media, iar alții nu”, a explicat psihologul Amy Orben de la Oxford Internet Institute. „Pentru că, dacă nu, doar vom avea această dezbatere fără vreo dovadă implicată”.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării