Doi cosmonauţi ruşi au ieşit în spaţiu: Misiunea lor va dura şase ore

Cosmonauţii ruşi Igor Kononenko şi Serghei Prokopiev efectuează o ieşire în spaţiu pentru a inspecta orificiul descoperit în august în capsula Soyuz andocată la ISS, care a provocat o uşoară depresurizare pe staţia orbitală.

Doi cosmonauţi ruşi au ieşit în spaţiu: Misiunea lor va dura şase ore

Ieşirea în spaţiu a celor doi cosmonauţi a început la ora 16:05 GMT, iar misiunea lor va dura şase ore, notează agenţia spaţială Roskosmos, potrivit căreia scopul său este de a descoperi dacă orificiul „mic, dar periculos" de doi milimetri a fost făcut în spaţiu sau pe Terra.

Pentru aceasta, Oleg Kononenko va folosi un cuţit pentru a înlătura protecţia care acoperă capsula Soyuz şi va răzui suprafaţa pentru a trimite eşantioanele pe Terra, potrivit unui video postat pe site-ul de internet al Roskosmos.

„Este o provocare. Toate ieşirile spaţiale sunt interesante, dar aceasta este cu adevărat unică şi complexă", a comentat cosmonautul în acest material video, transmite Știri.md cu referire la Agerpres.

„Cosmonauţii vor preleva eşantioane ale tuturor reziduurilor găsite pe fuselaj şi vor înregistra imagini numerice ale zonei, înainte de a plasa un nou înveliş termic", a informat şi NASA într-un comunicat.

„Eşantioanele şi imaginile vor furniza imagini suplimentare, care vor facilita ancheta privind cauzele depresurizării", se precizează în comunicat.

La 30 august, ocupanţii ruşi ai ISS au descoperit "un orificiu de 2 mm prin care aerul nostru dispărea" pe capsula Soyuz andocată la ISS.

Ei au astupat orificiul cu trei straturi de produse ermetice.

La mai puţin de o săptămână de la descoperirea scăpării de oxigen, care nu a pus în pericol viaţa echipajului ISS, directorul Roskosmos, Dmitri Rogozin, a suscitat uimirea generală evocând un posibil „act premeditat".