Cum arată fructul care ți-ar putea încărca cândva telefonul sau mașina

Cea mai neobișnuită modalitate de încărcare a unui telefon sau a unei mașini electrice ar veni direct din natură, sub forma unor fructe.

Cum arată fructul care ți-ar putea încărca cândva telefonul sau mașina

Două tipuri de fructe ar putea schimba complet felul în care ne încărcăm dispozitivele, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.

Oamenii de știință susțin că au descoperit o modalitate prin care le vom putea folosi pe acestea în procesul de încărcare.

Este vorba aici despre durian și jackfruit, două tipuri de fructe exotice care cresc în Asia de sud.

O echipă de cercetători din cadrul University of Sydney’s School of Chemical & Biomolecular Engineering ne arată cum pot transforma fructele în încărcătoare eficiente super-rapide.

În proces, plantele sunt transformate în supercapacitori electrochimici extrem de performanți.

Acestea sunt dispozitive de stocare a energiei electrice cu o densitate foarte mare care, ulterior, pot avea alte aplicații: pot fi transformate la rândul lor în baterii pentru dispozitive precum telefoane sau mașini electrice, de exemplu.

Oamenii de știință susțin că aceste supercapacitoare sunt promițătoare datorită stabilității superioare în ceea ce privește ciclurile de încărcare a unei baterii.

În cazul bateriilor folosite pentru dispozitive precum smartphone-urile, acestea au două avantaje principale. În primul rând, pot fi încărcate în mod repetat, fără să se degradeze prea mult. În al doilea rând, pot fi reîncărcate foarte rapid.

Principalele dezavantaje (și motivele pentru care nu sunt folosite la fel de mult ca bateriile obișnuite) sunt reprezentate de densitatea scăzută de energie și de costurile foarte mari necesare pentru producerea lor.

Cum vor ajuta fructele la o încărcare mai eficientă a unui telefon

Ca lucrurile să aibă sens, trebuie să știi că bateriile au doi electrozi, separați de electrolit, o substanță chimică care servește drept catalizator pentru reacția chimică din interiorul bateriei.

Aceste reacții transformă substanțele chimice dintr-o baterie în substanțe noi, care eliberează energie electrică. După ce aceste substanțe chimice se epuizează, procesul chimic se oprește și bateria moare.

De cealaltă parte, în locul proceselor chimice, capacitoarele folosesc electricitatea statică pentru a stoca energia.

În cazul supercapacitoarelor, acestea au plăci metalice mai mari și fiecare este acoperit de o substanță poroasă (precum cărbunele activ) care creează o suprafață mai mare de stocare.

Aici intervin fructele din Asia de sud, din care se poate crea o substanță care să le înlocuiască pe cele tradiționale.

În studiul lor, oamenii de știință detaliază procesul de extragere a unor mostre de biomasă din mijlocul fructelor, care nu se mănâncă.

Apoi, le sintetizează pe acestea în aerogel de carbon, substanță pe care o vor putea folosi în interiorul supercapacitoarelor.

Potrivit cercetătorilor, performanța acestora este mult mai bună, dar sunt și mult mai ieftin de produs.

Oamenii de știință avertizează că schimbările climatice fac necesară dezvoltarea unor noi dispozitive de stocare a energiei, din surse alternative.