Cea mai veche fotografie, de 66 de milioane de ani, descoperită în SUA

O adevărată fotografie a istoriei a fost descoperită în situl Tanis din Dakota de Nord, SUA.

Cea mai veche fotografie, de 66 de milioane de ani, descoperită în SUA

Aici oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Kansas au scos la lumină rămăşiţe de peşti, de copaci, de vertebrate terestre care au o caracteristică unică, transmite Ştiri.md cu referire la evz.ro.

Ele păstrează, fosilizate, urmările unei catastrofe astronomice. Este vorba despre un asteroid care a lovit Pământul cu 66 de milioane de ani în urmă.

Devastatorul impact a dus practic la dispariţia dinozaurilor, arată AFP. Oamenii de ştiinţă arată că se poate vedea astfel „filonul mamă al fosilelor de peşti şi animale conservate minunat”.

„Sedimentarea s-a produs atât de rapid încât totul a fost conservat în trei dimensiuni, ele nu s-au spart”, spune David Burnham, co-autor al studiului de la Universitatea din Kansas.

Asteroidul a făcut ca, după aceea, nimic pe Pământ să nu mai fie la fel ca înainte. „A devenit o planetă a mamiferelor mai degrabă decât una a dinozaurilor”, a concluzionat el.

Rămăşiţele sunt amestecate cu fragmente sticloase din craterul Chicxulub, situate în Mexic, locul care a fost pulverizat de asteroid.