Cea mai grea stea din Univers: La ce greutate teoretică ajunge

Universul este plin de obiecte cerești impresionante, iar cercetătorii au descoperit acum cea mai grea stea din spațiul cosmic.

Cea mai grea stea din Univers: La ce greutate teoretică ajunge

Steaua a fost numită J0740+6620 și  afost desemnată de cercetători drept cea mai masivă stea neutronică. În plus, astronomii spun că aceasta este aproape prea masivă ca să existe, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.

Aceasta este o stea neutronică, ceea ce înseamnă că s-a format după explozia unei explozii setelare cunoscută sub numele de supernova.

În cazul în care corpul care rămâne în urmă este suficient de mare, formează o gaură neagră. În caz contrar, acesta devine o stea neutronică.

Acestea sunt numite așa pentru că, în cazul lor, gravitația este suficient de puternică pentru a unii protonii și electronii pentru a putea forma neutroni.

În mod obișnuit acestea au un diametru mic, dar sunt extrem de dense. Este și cazul stelei J0740+6620.

Cât de grea este cea mai masivă stea din Univers

Ca să-ți dai seama mai bine, o comparație cu Soarele  te-ar putea lămuri mai bine. Cea mai grea stea din Univers are o masă de mai mult de două ori mai mare decât Soarele nostru.

Asta înseamnă că un fragment de dimensiunea unui cub de zahăr din aceasta ar cântări 100 de milioane de tone pe planeta noastră. Aceasta ar fi de 330.000 de ori mai mare decât masa Pământului.

În comparație cu greutatea sa uriașă, este destul de ciudat faptul că steaua nu are dimensiuni foarte mari. Are un diametru de doar 24 de kilometri.

În mod obișnuit, diametrul unei stele neutronice este de aproximativ 19 kilometri, iar masa acestora este de obicei egală cu cea a Soarelui.

Totuși, în cazul stelei J0740+6620, lucrurile stau altfel. A fost desemnată drept cea mai grea stea din Univers și a fost descoperită la 4.600 de ani lumină de Pământ  cu ajutorul telescopului Green Bank Telescope din West Virginia.