Astronomii chinezi şi australieni, descoperire despre Calea Lactee

Un nou studiu realizat de astronomi chinezi şi australieni a dezvăluit prima imagine tridimensională din lume ce prezintă cu un grad înalt de acurateţe tiparul în spirală al Căii Lactee, demonstrând astfel că discul galaxiei noastre nu este plat, ci deviat şi răsucit în raport cu centrul său, informează Xinhua.

Astronomii chinezi şi australieni, descoperire despre Calea Lactee

Studiul a fost publicat marţi în ediţia online a revistei Nature Astronomy. Mulţi oameni au crezut până acum că galaxia noastră arată ca un disc plat de stele, ce orbitează în jurul regiunii sale centrale, însă autorii noului studiu au descoperit că regiunile îndepărtate de la marginea Căii Lactee sunt deviate şi răsucite în raport cu axul central, formând o structură tridimensională. Potrivit lui Chen Xiaodian, coordonatorul studiului şi cercetător la Observatoarele Astronomice Naţionale din cadrul Academiei de Ştiinţe a Chinei, distanţele exacte ce separă Soarele de zone aflate la marginea discului galactic au reprezentat elemente-cheie pentru a determina aspectul real al galaxiei noastre, transmite Ştiri.md cu referire la dcnews.ro

Oamenii de ştiinţă au creat un model complex al discului galactic bazându-se pe 1.339 de stele variabile, care sunt de patru până la 20 de ori mai mari decât Soarele şi de până la 100.000 de ori mai luminoase decât astrul din sistemul nostru solar. Aceste stele, care oferă un grad ridicat de acurateţe în calcularea distanţelor, au fost folosite ca indicatori primari de distanţă pentru a crea o imagine intuitivă şi clară în trei dimensiuni a galaxiei noastre. Analizând acea hartă 3D, cercetătorii au descoperit că noul disc stelar rezultat din acele calcule este deviat şi progresiv răsucit în raport cu regiunea sa centrală, în virtutea unui tipar în spirală, având forma literei 'S'. Studii ulterioare au validat teoria potrivit căreia morfologia stelară se află într-o concordanţă excelentă cu aspectul deviat al galaxiei noastre. 'Această nouă descoperire ar putea să ne ajute să determinăm forma Căii Lactee şi ar putea fi un element-cheie pentru a înţelege mai bine modul în care galaxii precum Calea Lactee se formează şi evoluează', a explicat Deng Licai, coautor al studiului.