Astronomii au găsit cel mai ciudat sistem solar din Univers

Deși, spațiul cosmic duce lipsă de alte forme de viață în afară de noi, cu siguranță nu duce lipsă de galaxii și de sisteme solare. Cercetătorii au descoperit cel mai ciudat și mai rar sistem solar care aduce o nouă enigmă.

Astronomii au găsit cel mai ciudat sistem solar din UniversFoto: realitatea.net

O echipă de astronomi din Chile a descoperit un sistem solar în care există patru sori, ceea ce este uimitor dacă ne gândim că în sistemul nostru solar se găsește un sigur Soare, transmite Știri.md cu referire la realitatea.net.

Cercetătorii au observat noul sistem solar, numit HD 98800, care se află la doar 146 de ani-lumină de sistemul nostru, cu ajutorul telescopului gigant Atacama Large Millimeter Array.

Inițial atenția cercetătorilor a fost atrasă de un disc protoplanetar foarte luminos care nu este altceva decât un conglomerat de praf cosmic, gaze și alte fragmente solide cosmice care ar trebui, în cele din urmă, să ducă la formarea planetelor. Așa cum s-a întâmplat și la noi cândva.

Sistemul solar în care există patru sori

Cercetătorii au observat la prima vedere doar doi sori, ceea ce nu li s-a părut deloc bizar, deoarece au mai fost descoperite sisteme solare binare și, mai rar, chiar cu trei stele. Însă, la o analiză mai amănunțită, aceștia au mai descoperit încă două stele, ceea ce explică și intensitatea luminii.