Astronomii ar fi descoperit deja planete mult mai locuibile decât Pământul

Cel puțin 24 de planete din afara sistemului solar ar putea oferi condiții mai bune pentru viață decât Pământul.

Astronomii ar fi descoperit deja planete mult mai locuibile decât Terra

Aceste planete sunt doar puțin mai bătrâne, mai umede, mai calde și mai mari decât Terra, au scris oamenii de știință într-un studiu publicat în jurnalul Astrobiology, transmite Știri.md cu referire la descopera.ro.

Toți acești factori ar putea însemna că unele dintre aceste planete sunt cele mai bune locuri pentru a căuta viață extraterestră.

„Trebuie să ne concentrăm căutările pe anumite planete care au condițiile cele mai promițătoare pentru a susține o viață complexă.

Cu toate acestea, trebuie să fim atenți să nu ne blocăm în căutarea unui al doilea Pământ, deoarece ar putea exista planete care ar putea fi mai potrivite pentru viață decât este Terra”, a explicat Dirk Schulze-Makuch, astrobiolog la Universitatea din Washington.

Peste 4.000 de exoplanete au fost descoperite până acum

Până acum, astronomii au descoperit mai mult de 4.000 de exoplanete sau planete în afara sistemului nostru solar.

Cele mai multe dintre acestea nu sunt deosebit de favorabile vieții.

Spre exemplu, planeta KELT-9b este atât de fierbinte încât atmosfera sa se topește în continuu.

Cea mai întunecată planetă cunoscută, TrES-2b, are o temperatură atmosferică de 980 grade Celsius.

Pe de altă parte, GJ 433 d a fost descrisă drept cea mai rece planetă similară lui Neptun descoperită vreodată.

Totuși, multe planete există în regiunea locuibilă a stelei lor, adică distanța tocmai potrivită pentru temperaturile de suprafață care nu sunt prea fierbinți sau prea reci pentru ca viața așa cum să evolueze.

Schulze-Makuch și colegii săi au încercat să identifice exoplanetele cele mai „super locuibile”, care nu doar că se află în regiunea locuibilă, dar care au și alte caracteristici care le-ar putea face un loc bun pentru ca viața să prospere.

Cum ar putea arăta o versiune mai bună a Pământului

De asemenea, o versiune mai bună a Pământului ar putea avea o Lună ceva mai mare sau mai apropiată de planetă, ceea ce ar ajuta la stabilizarea orbitei și la prevenirea oscilațiilor care perturbă viața, au precizat oamenii de știință, potrivit Live Science.

Însă, având în vedere factorii care pot fi măsurați, cum ar fi tipul de stea și raza planetei, cercetătorii au descoperit obiecte care par să îndeplinească aceste criterii și care au fost observate cu ajutorul telescopului Kepler.

Oamenii de știință au găsit 24 de obiecte Kepler de interes, obiecte care pot sau nu să fie planete.

Două dintre cele 24 au fost confirmate ca fiind exoplanete, anume Kepler 1126 b și Kepler-69c.

Totuși, unele dintre cele rămase ar putea fi fals pozitive, adică obiecte care nu se dovedesc a fi planete.