5 descoperiri care îți arată că pe Marte ar putea exista viață

Oamenii au o fascinație aproape nemuritoare pentru ideea de viață extraterestră. De cele mai multe ori, această fascinație a fost îndreptată spre planeta Marte, despre care s-a spus adesea că ar putea găzdui marțieni.

5 descoperiri care îți arată că pe Marte ar putea exista viață

De-a lungul timpului, au apărut fragmente de dovezi care ar putea sugera că pe Marte există – sau cel puțin a existat la un moment dat viață, transmite Știri.md cu referire la Playtech.ro

Unele sunt plauzibile, altele mai puțin, cert este că toate inspiră aceeași speranță – și anume că poate nu suntem chiar atât de singuri în Univers.

Mai jos găsești o listă cu toate dovezile care sugerează că Marte este sau a fost cămin pentru viață:

Metanul descoperit de un rover marțian

Rover-ul Curiosity de pe Marte a descoperit în 2019 cantități mari de metan, un gaz care este considerat a fi un semn clar de viață. Pe Pământ, microbii metanogeni înfloresc în locuri unde nu este prea mult oxigen (cum ar fi în subsol sau în tractul digestiv al animalelor) și eliberează metan.

Materiile organice din solul unui lac secat

Tot Curiosity a descoperit în 2012 materii organice în solul unui lac vechi și secat. Lacul cu pricina are o vechime de aproximativ trei miliarde de ani. Nu se știe precis originea lor, dar cercetătorii au descoperit trei variante posibile: acele materii organice sunt resturi extraterestre, produsul unor reacții chimice sau resturi transportate de comete.

Fotografiile cu ceea ce par a fi niște ciuperci

Curiosity a mai trimis în 2019 pe Pământ și o serie de 15 fotografii ce pare să fie niște ciuperci. În poze se pot observa niște posibile forme de viață aflate în proces de dezvoltare, care ies din solul marțian. Sunt însă și cercetători sceptici, care cred că speciile surprinse în imagini nu au cu adevărat o origine biologică, ci că ar fi mai degrabă niște formațiuni din oxizi de fier.

Cantitatea de oxigen din subsol

Un studiu din 2018 arată că pe Marte ar exista suficient oxigen în subsol, în lacurile subterane, pentru a adăposti viața – mai ales la polii planetei, unde temperaturile scăzute ar favoriza transportul oxigenului către lacuri. Problema e că această descoperire a fost realizată doar la nivel teoretic, nu practic.

Existența apei în subsol

În 2018, cercetătorii au descoperit cantități semnificative de apă lichidă pe Marte, la o adâncime de 1,5 kilometri. Aceștia spun că la polul sud al planetei s-ar afla un rezervor stabil de apă sărată, cu o lățime de 20 de kilometri.