Real Madrid rămâne cea mai valoroasă marcă din fotbalul mondial
Clubul spaniol Real Madrid se menține pe primul loc ca cea mai valoroasă marcă din fotbalul mondial, pentru al doilea an consecutiv, după ce a înregistrat o creștere de 14%, ajungând la 1,9 miliarde de euro, potrivit unui raport publicat joi de firma de consultanță Brand Finance, informează EFE.

Marea rivală a madrilenilor, FC Barcelona, care a cucerit titlul de campioană a Spaniei în sezonul trecut, a urcat pe locul secund, cu o creștere de 11%, ajungând la 1,7 miliarde de euro, transmite Știri.md cu referire la agerpres.ro.
Conform raportului intitulat „Football 50 2025”, care își propune să dezvăluie valoarea totală a mărcilor celor mai importante 50 de cluburi de fotbal din lume, cei doi „granzi” ai fotbalului spaniol au obținut cel mai ridicat rating posibil în ceea ce privește puterea mărcii (AAA+), alături de alte patru branduri din Premier League, consolidându-și poziția de lideri globali nu numai din punct de vedere sportiv, ci și comercial și mediatic.
Real Madrid și-a menținut poziția de lider în ciuda faptului că a terminat sezonul fără a câștiga niciun trofeu major pentru prima dată din 2021. Nu este doar cea mai valoroasă marcă fotbalistică din lume, ci și cel mai puternic brand de club și cel cu cea mai mare valoare comercială.
La rândul său, FC Barcelona a urcat în clasament la capătul unui sezon solid în care a câștigat trei competiții interne - Supercupa Spaniei, Cupa Regelui și La Liga.
Barca a ocupat locul secund și a depășit echipa engleză Manchester City, clasată pe locul trei, fiind „pentru prima dată din 2021 când cluburile spaniole ocupă primele două locuri în clasamentul mondial”, detaliază raportul.
„Real Madrid și FC Barcelona domină, reprezentând împreună 70% din valoarea combinată a tuturor cluburilor din La Liga (5,2 miliarde de euro)”, potrivit raportului.
Retrogradarea lui Manchester City pe locul al treilea se datorează scăderii valorii mărcii sale cu 11%, ajungând la 1,4 miliarde de euro, după ce echipa pregătită de Pep Guardiola a terminat pe locul trei în Premier League și a fost eliminată prematur din Liga Campionilor, în ciuda faptului că reușise să câștige o sumă substanțială între 2020 și 2024.
În mod similar, valoarea mărcii clubului Paris Saint-Germain (PSG) a crescut cu 13% (1,4 miliarde de euro), permițându-i să urce două locuri și să intre Top 5, devansându-le pe Bayern München (1,3 miliarde de euro) și Manchester United (1,2 miliarde de euro), în timp ce locul al patrulea este ocupat de FC Liverpool, campioana en titre a Angliei.
PSG datorează această ascensiune faptului că a reușit o triplă istorică în sezonul trecut, cucerind în premieră Liga Campionilor, după ce reușise să-și adjudece titlul în Ligue 1 și Cupa Franței.