20 noiembrie, 20:44
2
655

Niki Lauda, legendarul pilot de Formula 1 care a sfidat moartea

20 noiembrie, 20:44
2
655

Legendarul pilot de curse Niki Lauda s-a născut Andreas Nikolaus Lauda la data de 22 februarie 1949 în Viena și a murit la 20 mai 2019.

Niki Lauda, legendarul pilot de Formula 1 care a sfidat moarteaFoto: Profimedia

Niki Lauda a fost un pilot de curse care a câștigat trei campionate mondiale de Formula 1 (F1), în 1975, 1977 și 1984, ultimele două fiind câștigate după revenirea sa remarcabilă după un accident teribil suferit în 1976 în urma căruia a suferit arsuri grave și aproape că a murit, transmite Știri.md cu referire la descoperă.ro.

Niki Lauda s-a născut într-o familie înstărită care nu a fost de acord cu ambițiile sale de pilot de Formula 1. „Un Lauda ar trebui să apară pe paginile financiare ale ziarelor, nu pe cele sportive”, obișnuia să spună bunicul său. În 1968, fără să le spună părinților, Lauda participă câștigă prima sa cursă cu un Mini pe care îl cumpărase cu ajutorul bunicii. 

În 1971, Lauda a obținut un împrumut pentru a-și asigura un loc în echipa March din Formula 2. Deși încă era șofer de Formula 2, Lauda a participat la prima sa cursă de F1 în timpul sezonului său inițial cu March, iar în 1972 a concurat la 12 evenimente de Formula 1.

Niki Lauda a câștigat primul său campionat mondial în 1975

Niki Lauda a concurat în sezonul F1 din 1973 ca membru al echipei British Racing Motors. În 1974, Lauda a semnat cu prestigioasa echipă Scuderia Ferrari și a obținut prima victorie de Formula 1 din cariera sa (precum și o victorie adițională), terminând sezonul pe locul patru. Debutul său a fost în 1975, după ce a câștigat cinci curse și primul său campionat mondial, scrie Britannica.


Sezonul de curse de 1976 este unul dintre cele mai discutate din istoria F1. După nouă curse, Niki Lauda a acumulat cinci victorii și mai mult de dublu în puncte față de cel mai apropiat competitor al său. 

Lauda a încercat să-i convingă pe alți piloți să boicoteze a 10-a cursă din sezon, Marele Premiu de la Circuitul Nürburgring, din cauza temerilor în privința siguranței, însă acesta nu a reușit.

În a doua etapă a cursei, Lauda a pierdut controlul asupra automobilului și s-a prăbușit în terasament. Mașina a izbucnit în flăcări, iar Lauda a fost scos din vehicul, însă nu înainte să sufere arsuri grave și să inhaleze gaze toxice. Lauda a suferit arsuri asupra pleoapelor, urechilor și a scalpului. 

Ulterior, Lauda a intrat în comă și un preot i-a făcut ultima împărtășanie. Însă, Lauda s-a recuperate și s-a întors pe pistă după ce a ratat doar două evenimente.

Britanicul James Hunt a câștigat Marele Premiu din Germania, precum și încă un concurs în absența lui Lauda, iar apoi cei doi au participat la o cursă electrizantă pentru titlul din 1976. 

Hunt era cu trei puncte în urma lui Lauda înaintea ultimului eveniment, Marele Premiu din Japonia. Ploile torențiale din ziua cursei l-au făcut pe Lauda să se retragă, iar Hunt a terminat pe locul trei, astfel obținând titlul cu doar un punct.

Cel mai profitabil contract din istoria F1

Niki Lauda a câștigat trei curse și a terminat pe locul doi de șase ori în 1977, astfel obținând încă un titlu mondial. Totuși, relația sa cu Ferrari a fost afectată de retragerea sa de la cursa finală din sezonul anterior, astfel că Lauda a protestat față de comportamentul echipei și nu a mai concurat la ultimele două evenimente din 1977.

Lauda s-a alăturat echipei Brabham pentru sezonul F1 din 1978, însă, după ce a câștigat doar două curse în doi ani din cauza mașinilor de calitate proastă, s-a retras în septembrie 1979 pentru a se ocupa de Lauda Air, compania aeriană fondată cu un an mai devreme.

Lauda a revenit pe pistă în 1982 atunci când a primit cel mai profitabil contract din istoria F1 (de la acea vreme) de la echipa McLaren. După ce a terminat 1982 și 1983 pe locurile 5 și 10, Lauda a câștigat al treilea titlu mondial în 1984. S-a retras definitive după ce a obținut locul 10 în sezonul din 1985.

Rivalitatea dintre Lauda și Hunt din timpul sezonului F1 din 1976 a inspirat filmul „Rush” (2013) al lui Ron Howard. Niki Lauda a fost inclus în International Motorsports Hall of Fame în 1993.



Niki Lauda a fost un pilot de curse care a câștigat trei campionate mondiale de Formula 1 (F1), în 1975, 1977 și 1984, ultimele două fiind câștigate după revenirea sa remarcabilă după un accident teribil suferit în 1976 în urma căruia a suferit arsuri grave și aproape că a murit, transmite Știri.md cu referire la descoperă.ro.

Niki Lauda s-a născut într-o familie înstărită care nu a fost de acord cu ambițiile sale de pilot de Formula 1. „Un Lauda ar trebui să apară pe paginile financiare ale ziarelor, nu pe cele sportive”, obișnuia să spună bunicul său. În 1968, fără să le spună părinților, Lauda participă câștigă prima sa cursă cu un Mini pe care îl cumpărase cu ajutorul bunicii. 

În 1971, Lauda a obținut un împrumut pentru a-și asigura un loc în echipa March din Formula 2. Deși încă era șofer de Formula 2, Lauda a participat la prima sa cursă de F1 în timpul sezonului său inițial cu March, iar în 1972 a concurat la 12 evenimente de Formula 1.

Niki Lauda a câștigat primul său campionat mondial în 1975

Niki Lauda a concurat în sezonul F1 din 1973 ca membru al echipei British Racing Motors. În 1974, Lauda a semnat cu prestigioasa echipă Scuderia Ferrari și a obținut prima victorie de Formula 1 din cariera sa (precum și o victorie adițională), terminând sezonul pe locul patru. Debutul său a fost în 1975, după ce a câștigat cinci curse și primul său campionat mondial, scrie Britannica.


Sezonul de curse de 1976 este unul dintre cele mai discutate din istoria F1. După nouă curse, Niki Lauda a acumulat cinci victorii și mai mult de dublu în puncte față de cel mai apropiat competitor al său. 

Lauda a încercat să-i convingă pe alți piloți să boicoteze a 10-a cursă din sezon, Marele Premiu de la Circuitul Nürburgring, din cauza temerilor în privința siguranței, însă acesta nu a reușit.

În a doua etapă a cursei, Lauda a pierdut controlul asupra automobilului și s-a prăbușit în terasament. Mașina a izbucnit în flăcări, iar Lauda a fost scos din vehicul, însă nu înainte să sufere arsuri grave și să inhaleze gaze toxice. Lauda a suferit arsuri asupra pleoapelor, urechilor și a scalpului. 

Ulterior, Lauda a intrat în comă și un preot i-a făcut ultima împărtășanie. Însă, Lauda s-a recuperate și s-a întors pe pistă după ce a ratat doar două evenimente.

Britanicul James Hunt a câștigat Marele Premiu din Germania, precum și încă un concurs în absența lui Lauda, iar apoi cei doi au participat la o cursă electrizantă pentru titlul din 1976. 

Hunt era cu trei puncte în urma lui Lauda înaintea ultimului eveniment, Marele Premiu din Japonia. Ploile torențiale din ziua cursei l-au făcut pe Lauda să se retragă, iar Hunt a terminat pe locul trei, astfel obținând titlul cu doar un punct.

Cel mai profitabil contract din istoria F1

Niki Lauda a câștigat trei curse și a terminat pe locul doi de șase ori în 1977, astfel obținând încă un titlu mondial. Totuși, relația sa cu Ferrari a fost afectată de retragerea sa de la cursa finală din sezonul anterior, astfel că Lauda a protestat față de comportamentul echipei și nu a mai concurat la ultimele două evenimente din 1977.

Lauda s-a alăturat echipei Brabham pentru sezonul F1 din 1978, însă, după ce a câștigat doar două curse în doi ani din cauza mașinilor de calitate proastă, s-a retras în septembrie 1979 pentru a se ocupa de Lauda Air, compania aeriană fondată cu un an mai devreme.

Lauda a revenit pe pistă în 1982 atunci când a primit cel mai profitabil contract din istoria F1 (de la acea vreme) de la echipa McLaren. După ce a terminat 1982 și 1983 pe locurile 5 și 10, Lauda a câștigat al treilea titlu mondial în 1984. S-a retras definitive după ce a obținut locul 10 în sezonul din 1985.

Rivalitatea dintre Lauda și Hunt din timpul sezonului F1 din 1976 a inspirat filmul „Rush” (2013) al lui Ron Howard. Niki Lauda a fost inclus în International Motorsports Hall of Fame în 1993.



Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

8 decembrie, 10:34
0
764

Obiecte zburătoare, surprinse de un pilot în vestul Oceanului Pacific

8 decembrie, 10:34
0
764

Un clip filmat din cabina unui avion comercial surprinde o formaţie de 12 obiecte zburătoare în vestul Oceanului Pacific, în zona intens disputată a Mării de Sud asupra căreia China are pretenţii teritoriale aproape în întregime, relatează The Sun.

Obiecte zburătoare, surprinse de un pilot în vestul Oceanului PacificFoto: The SUN

Pilotul este auzit minunându-se de luminile curioase ce par să provină de la aparate de zbor deplasându-se ordonat şi care dispar intermitent între nori înainte să se facă nevăzute, transmite Știri.md cu referire la adevărul.ro.

Iniţial sunt vizibile doar nouă lumini ca apoi să apară altele în şiruri de câte patru.

Un pilot comentează: „Nu ştiu ce este asta. Este o chestie ciudată. Este ceva ce zboară”. Ca apoi să adauge: „S-a dus”.

Înregistrarea făcută la aproape 12.000 de metri înălţime a fost distribuită pe reţelele sociale, stârnind reacţii de la „nemaipomenit” la cel mai bună filmare a unui OZN.

Alţii au încercat să găsească explicaţii, fiind de părere că acele lumini ar putea fi rachete de semnalizare trase de un avion.

De asemenea, ar putea fi parte a unor jocuri strategice având în vedere zona tensionată a Mării de Sud - o rută importantă de transport, pescuit şi bogată în depozite neexploatate de petrol şi gaze.

China a construit recent aici insule artificiale pe care a instalat baze militare. Mai multe ţări vecine îşi reclamă dreptul la aceste ape conform Convenţiei ONU privind legislaţia mărilor.

SUA au dat curs interesului populaţiei pentru OZN-uri şi fenomene aeriene neexplicate, amplificând şi mai mult curiozitatea americanilor după un raport al Pentagonului publicat în iunie în care acesta a admis oficial în termeni clari că unele incidente observate pe ceruri nu au putut fi explicate.

Însăşi şefa Informaţiilor Naţionale, agenţie ce coordonează toate serviciile de spionaj, a recunoscut că unele fenomene ar putea avea origine extraterestră. Totuşi, practic, raportul nu a dezvăluit nimic mai mult decât că au fost identificate incidente neobişnuite implicând obiecte ce par a nu fi supuse legilor cunoscute.

Recent, Pentagonul a luat lucrurile şi mai în serios şi a înfiinţat un birou special dedicat evaluării acestor incidente şi numit Airborne Object Identification and Management Synchronization Group. Acesta va colabora cu agenţiile secrete pentru a înregistra şi analiza întâlnirile piloţilor militari cu obiecte sau fenomene neidentificate.

Biroul este subordonat subsecretarului apărării pentru informaţii şi securitate şi se va centra mai ales pe observările care au avut loc în spaţii aeriene restricţionate cu scopul de a „evalua şi combate orice ameninţare la adresa aeronavelor şi securităţi naţionale”.

Pe de altă parte, în alte părţi ale lumii, incidentele raportate de piloţii civili sunt de obicei lăsate deoparte sau abandonate, după cum arată documente anterior clasificate, obţinute conform legii accesului la informaţie din Canada.

Acestea expun înregistrări ale unor incidente raportate controlorilor de trafic aerian, dar şi trimiterea unor avioane de luptă pentru a intercepta aparate de zbor apărute pe radar şi care apoi au dispărut.

Un fost pilot din armata canadiană, Jock Williams, cu o carieră militară de 36 de ani, a dezvăluit că rapoartele nu sunt deloc investigate, neexistând niciun interes real pentru ele.

Pilotul este auzit minunându-se de luminile curioase ce par să provină de la aparate de zbor deplasându-se ordonat şi care dispar intermitent între nori înainte să se facă nevăzute, transmite Știri.md cu referire la adevărul.ro.

Iniţial sunt vizibile doar nouă lumini ca apoi să apară altele în şiruri de câte patru.

Un pilot comentează: „Nu ştiu ce este asta. Este o chestie ciudată. Este ceva ce zboară”. Ca apoi să adauge: „S-a dus”.

Înregistrarea făcută la aproape 12.000 de metri înălţime a fost distribuită pe reţelele sociale, stârnind reacţii de la „nemaipomenit” la cel mai bună filmare a unui OZN.

Alţii au încercat să găsească explicaţii, fiind de părere că acele lumini ar putea fi rachete de semnalizare trase de un avion.

De asemenea, ar putea fi parte a unor jocuri strategice având în vedere zona tensionată a Mării de Sud - o rută importantă de transport, pescuit şi bogată în depozite neexploatate de petrol şi gaze.

China a construit recent aici insule artificiale pe care a instalat baze militare. Mai multe ţări vecine îşi reclamă dreptul la aceste ape conform Convenţiei ONU privind legislaţia mărilor.

SUA au dat curs interesului populaţiei pentru OZN-uri şi fenomene aeriene neexplicate, amplificând şi mai mult curiozitatea americanilor după un raport al Pentagonului publicat în iunie în care acesta a admis oficial în termeni clari că unele incidente observate pe ceruri nu au putut fi explicate.

Însăşi şefa Informaţiilor Naţionale, agenţie ce coordonează toate serviciile de spionaj, a recunoscut că unele fenomene ar putea avea origine extraterestră. Totuşi, practic, raportul nu a dezvăluit nimic mai mult decât că au fost identificate incidente neobişnuite implicând obiecte ce par a nu fi supuse legilor cunoscute.

Recent, Pentagonul a luat lucrurile şi mai în serios şi a înfiinţat un birou special dedicat evaluării acestor incidente şi numit Airborne Object Identification and Management Synchronization Group. Acesta va colabora cu agenţiile secrete pentru a înregistra şi analiza întâlnirile piloţilor militari cu obiecte sau fenomene neidentificate.

Biroul este subordonat subsecretarului apărării pentru informaţii şi securitate şi se va centra mai ales pe observările care au avut loc în spaţii aeriene restricţionate cu scopul de a „evalua şi combate orice ameninţare la adresa aeronavelor şi securităţi naţionale”.

Pe de altă parte, în alte părţi ale lumii, incidentele raportate de piloţii civili sunt de obicei lăsate deoparte sau abandonate, după cum arată documente anterior clasificate, obţinute conform legii accesului la informaţie din Canada.

Acestea expun înregistrări ale unor incidente raportate controlorilor de trafic aerian, dar şi trimiterea unor avioane de luptă pentru a intercepta aparate de zbor apărute pe radar şi care apoi au dispărut.

Un fost pilot din armata canadiană, Jock Williams, cu o carieră militară de 36 de ani, a dezvăluit că rapoartele nu sunt deloc investigate, neexistând niciun interes real pentru ele.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
7 decembrie, 23:29
0
317

Cum explică Max Verstappen gestul său de la Marele Premiu de Formula 1

7 decembrie, 23:29
0
317

Max Verstappen (Red Bull) a încheiat pe locul doi Marele Premiu de Formula 1 al Arabiei Saudite, în urma rivalului Lewis Hamilton (Mercedes), care l-a egalat la puncte în ierarhia generală, cu o cursă înaintea finalului sezonului.

Cum explică Max Verstappen gestul său de la Marele Premiu de Formula 1

La festivitatea de premiere, Verstappen a stat tot timpul cu capul în pământ, iar în momentul tradiționalei ”băi de șampanie”, olandezul a coborât de pe podium, fără a-i băga în seamă pe piloții Mercedes, Lewis Hamilton și Vallteri Bottas, finlandezul terminând cursa de pe circuitul urban de la Jeddah pe poziția a treia, transmite Știri.md cu referire la digisport.ro.

Explicația ironică a lui Max Verstappen pentru gestul de la festivitatea de premiere de la Marele Premiu al Arabiei Saudite

Întrebat de ce a luat hotărârea de a nu sărbători alături de Hamilton și Bottas, Verstappen a avut puterea să glumească în ciuda dezamăgirii evidente: ”Am plecat pentru că nu era șampanie în sticle. Nu a fost distractiv”, a spus olandezul.

Max Verstappen a făcut referire la regulile din Arabia Saudită. Din motive religioase, alcoolul este interzis, iar ”baia de șampanie” de la finalul cursei de la Jeddah a fost transformată într-o ”baie de suc”.

Finala sezonului de Formula 1 va fi la Abu Dhabi, pe 12 decembrie, ÎN DIRECT la Digi Sport. Înaintea acestei curse, Max Verstappen și Lewis Hamilton sunt la egalitate de puncte, 369,5.

Max Verstappen, penalizat cu încă 10 secunde. Clasamentul după MP al Arabiei Saudite a rămas neschimbat

Verstappen și Hamilton au fost protagoniștii unui incident bizar, în turul 37 al cursei de la Jeddah. Olandezul, care era lider, a primit instrucțiuni prin radio să-l lase pe Lewis Hamilton să-l depășească.

Verstappen a încetinit și l-a surprins pe rivalul său, care nu a mai reușit să-l evite. 

În urma acestui incident, campionul mondial en-titre și-a avariat aripa față și a rămas pe locul 2.

În cele din urmă, Hamilton a reușit să câștige cursa și să-l egaleze la puncte pe "Mad Max", cu o etapă rămasă de disputat.

Sancțiunea de 10 secunde care i-a fost aplicată lui Max Verstappen s-a adăugat unei alte penalizări de 5 secunde, tot pentru un incident cu Hamilton, petrecut în primul viraj al aceluiași tur 37. Chiar și așa, olandezul de la Red Bull a încheiat cursa pe locul 2, în fața lui Vallteri Bottas (Mercedes).

"În decizia de a-l penaliza pe pilotul mașinii cu numărul 33 (n.r. Max Verstappen), momentul-cheie a fost când acesta a încetinit brusc și semnificativ (...). Această frânare este considerată imprevizibilă și este principala cauză a impactului. O penalizare de 10 secunde este impusă pentru un astfel de incident", se arată pe f1.com.

La festivitatea de premiere, Verstappen a stat tot timpul cu capul în pământ, iar în momentul tradiționalei ”băi de șampanie”, olandezul a coborât de pe podium, fără a-i băga în seamă pe piloții Mercedes, Lewis Hamilton și Vallteri Bottas, finlandezul terminând cursa de pe circuitul urban de la Jeddah pe poziția a treia, transmite Știri.md cu referire la digisport.ro.

Explicația ironică a lui Max Verstappen pentru gestul de la festivitatea de premiere de la Marele Premiu al Arabiei Saudite

Întrebat de ce a luat hotărârea de a nu sărbători alături de Hamilton și Bottas, Verstappen a avut puterea să glumească în ciuda dezamăgirii evidente: ”Am plecat pentru că nu era șampanie în sticle. Nu a fost distractiv”, a spus olandezul.

Max Verstappen a făcut referire la regulile din Arabia Saudită. Din motive religioase, alcoolul este interzis, iar ”baia de șampanie” de la finalul cursei de la Jeddah a fost transformată într-o ”baie de suc”.

Finala sezonului de Formula 1 va fi la Abu Dhabi, pe 12 decembrie, ÎN DIRECT la Digi Sport. Înaintea acestei curse, Max Verstappen și Lewis Hamilton sunt la egalitate de puncte, 369,5.

Max Verstappen, penalizat cu încă 10 secunde. Clasamentul după MP al Arabiei Saudite a rămas neschimbat

Verstappen și Hamilton au fost protagoniștii unui incident bizar, în turul 37 al cursei de la Jeddah. Olandezul, care era lider, a primit instrucțiuni prin radio să-l lase pe Lewis Hamilton să-l depășească.

Verstappen a încetinit și l-a surprins pe rivalul său, care nu a mai reușit să-l evite. 

În urma acestui incident, campionul mondial en-titre și-a avariat aripa față și a rămas pe locul 2.

În cele din urmă, Hamilton a reușit să câștige cursa și să-l egaleze la puncte pe "Mad Max", cu o etapă rămasă de disputat.

Sancțiunea de 10 secunde care i-a fost aplicată lui Max Verstappen s-a adăugat unei alte penalizări de 5 secunde, tot pentru un incident cu Hamilton, petrecut în primul viraj al aceluiași tur 37. Chiar și așa, olandezul de la Red Bull a încheiat cursa pe locul 2, în fața lui Vallteri Bottas (Mercedes).

"În decizia de a-l penaliza pe pilotul mașinii cu numărul 33 (n.r. Max Verstappen), momentul-cheie a fost când acesta a încetinit brusc și semnificativ (...). Această frânare este considerată imprevizibilă și este principala cauză a impactului. O penalizare de 10 secunde este impusă pentru un astfel de incident", se arată pe f1.com.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
29 noiembrie, 19:20
0
476

Avere de milioane: Cine a devenit cel mai bogat sportiv britanic

29 noiembrie, 19:20
0
476

Pilotul Lewis Hamilton a devenit cel mai bogat sportiv britanic din toate timpurile, întrecându-l pe legendarul fotbalist David Beckham.

Avere de milioane: Cine a devenit cel mai bogat sportiv britanicFoto: formula1.com

Cu două curse înainte de finalul sezonului în Formula 1, Hamilton are mari șanse de a deveni pentru a opta oară campion mondial, transmite Știri.md cu referire la hotnews.ro.

Lewis Hamilton a devenit pilot în Formula 1 în 2007. De atunci și până acum, niciun alt adversar nu a reușit mai multe victorii decât el.

Cu toate acestea, britanicul "nu stă rău" nici în ceea ce privește banii câștigați de-a lungul carierei.

Hamilton încasează 46 de milioane de euro pe an, de peste două ori mai mult decât salariul rivalului Max Verstappen (21 de milioane de euro), conform Marca.com.

Averea lui Hamilton se învârte în jurul sumei de 260 de milioane de dolari, depășindu-l astfel pe David Beckham în fruntea celor mai bogați sportivi britanici din toate timpurile.

Banii câștigați de Lewis Hamilton i-au permis acestuia să cumpere mai multe bunuri și proprietăți de lux: un yacht de 16 milioane de dolari, proprietăți în New York, Monaco și Londra în valoare de aproape 50 de milioane de dolari și chiar o chitară de colecție în valoare de 100.000 de dolari.

În plus, britanicul are și o colecție de mașini de lux, printre care se află automobile Ferrari, Mustang sau Mercedes.

În ceea ce privește situația sa în actualul sezon de Formula 1, Hamilton depinde doar de el pentru a câștiga al optulea titlu mondial (l-ar depăși pe Michael Schumacher - cei doi se află la egalitate în prezent).

Până la finalul sezonului 2021 mai sunt de disputat două Grand Prixuri: Arabia Saudită (5 decembrie - Jeddah Circuit) și Abu Dhabi (12 decembrie - Yas Marina).

Cu două curse înainte de finalul sezonului în Formula 1, Hamilton are mari șanse de a deveni pentru a opta oară campion mondial, transmite Știri.md cu referire la hotnews.ro.

Lewis Hamilton a devenit pilot în Formula 1 în 2007. De atunci și până acum, niciun alt adversar nu a reușit mai multe victorii decât el.

Cu toate acestea, britanicul "nu stă rău" nici în ceea ce privește banii câștigați de-a lungul carierei.

Hamilton încasează 46 de milioane de euro pe an, de peste două ori mai mult decât salariul rivalului Max Verstappen (21 de milioane de euro), conform Marca.com.

Averea lui Hamilton se învârte în jurul sumei de 260 de milioane de dolari, depășindu-l astfel pe David Beckham în fruntea celor mai bogați sportivi britanici din toate timpurile.

Banii câștigați de Lewis Hamilton i-au permis acestuia să cumpere mai multe bunuri și proprietăți de lux: un yacht de 16 milioane de dolari, proprietăți în New York, Monaco și Londra în valoare de aproape 50 de milioane de dolari și chiar o chitară de colecție în valoare de 100.000 de dolari.

În plus, britanicul are și o colecție de mașini de lux, printre care se află automobile Ferrari, Mustang sau Mercedes.

În ceea ce privește situația sa în actualul sezon de Formula 1, Hamilton depinde doar de el pentru a câștiga al optulea titlu mondial (l-ar depăși pe Michael Schumacher - cei doi se află la egalitate în prezent).

Până la finalul sezonului 2021 mai sunt de disputat două Grand Prixuri: Arabia Saudită (5 decembrie - Jeddah Circuit) și Abu Dhabi (12 decembrie - Yas Marina).

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
25 octombrie, 15:21
0
207

Olandezul Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al SUA

25 octombrie, 15:21
0
207

Max Verstappen și-a mărit avansul în fruntea clasamentului general al Campionatului Mondial de Formula 1. Pilotul echipei Red Bull Racing a câștigat Marele Premiu al Statelor Unite ale Americii.

Olandezul Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al SUAFoto: Eurosport

Olandezul a pornit din pole position pe circuitul de la Austin, statul Texas, dar a fost imediat devansat de rivalul Lewis Hamilton de la Mercedes, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Verstappen a revenit, totuși, la conducerea cursei după prima serie de pit stop-uri. 

Finalul a fost unul de-a dreptul tensionat. Hamilton s-a apropiat la mai puțin de două secunde de lider, dar "Super Max" a rezistat presiunii campionului en-titre și a obținut a 8-a victorie a sezonului. 

Podiumul a fost completat de coechipierul acestuia, Sergio Perez.

În clasamentul general, Verstappen are 12 puncte avans față de Hamilton. Următoarea etapă va avea loc pe 7 noiembrie, în Mexic.

Olandezul a pornit din pole position pe circuitul de la Austin, statul Texas, dar a fost imediat devansat de rivalul Lewis Hamilton de la Mercedes, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Verstappen a revenit, totuși, la conducerea cursei după prima serie de pit stop-uri. 

Finalul a fost unul de-a dreptul tensionat. Hamilton s-a apropiat la mai puțin de două secunde de lider, dar "Super Max" a rezistat presiunii campionului en-titre și a obținut a 8-a victorie a sezonului. 

Podiumul a fost completat de coechipierul acestuia, Sergio Perez.

În clasamentul general, Verstappen are 12 puncte avans față de Hamilton. Următoarea etapă va avea loc pe 7 noiembrie, în Mexic.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
26 septembrie, 08:24
0
148

Pilotul Lando Norris a obținut primul său pole position din Formula 1

26 septembrie, 08:24
0
148

Britanicul Lando Norris a obţinut primul său pole position din Formula 1. Pilotul a obținut această performanță în calificările Marelui Premiu al Rusiei pe circuitul stradal de la Soci.

Pilotul Lando Norris a obținut primul său pole position din Formula 1Foto: france24.org

Pe o pistă umezită de ploaie, Norris a reuşit cel mai rapid timp şi va fi primul pe grila de start în cursa de duminică, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Pilotul echipei McLaren-Mercedes va fi urmat de spaniolul Carlos Sainz de la Ferrari, de un alt britanic George Russell de la Williams şi campionul mondial în exercițiu, Lewis Hamilton de la Mercedes.

Olandezul Max Verstappen, liderul clasamentului general al piloţilor, va lua startul din coada plutonului din cauza înlocuirii a motorului la bolidul său, depăşind limita permisă pe un sezon. 

Tot din acelaşi motiv, Charles Leclerc, de la Ferrari, va pleca la fel de pe ultima linie la start.

Marele Premiu al Rusiei este a 15-a etapă a sezonului.

Pe o pistă umezită de ploaie, Norris a reuşit cel mai rapid timp şi va fi primul pe grila de start în cursa de duminică, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Pilotul echipei McLaren-Mercedes va fi urmat de spaniolul Carlos Sainz de la Ferrari, de un alt britanic George Russell de la Williams şi campionul mondial în exercițiu, Lewis Hamilton de la Mercedes.

Olandezul Max Verstappen, liderul clasamentului general al piloţilor, va lua startul din coada plutonului din cauza înlocuirii a motorului la bolidul său, depăşind limita permisă pe un sezon. 

Tot din acelaşi motiv, Charles Leclerc, de la Ferrari, va pleca la fel de pe ultima linie la start.

Marele Premiu al Rusiei este a 15-a etapă a sezonului.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
25 septembrie, 00:21
0
543

Max Verstappen va porni din coada grilei în Marele Premiu de Formula 1 al Rusiei

25 septembrie, 00:21
0
543

Olandezul Max Verstappen, liderul actual al clasamentului din Formula 1, va porni din coada grilei în Marele Premiu al Rusiei. Decizia vine după ce a schimbat mai multe componente ale sistemului de propulsie.

Max Verstappen va porni din coada grilei în Marele Premiu de Formula 1 al Rusiei

Marele Premiu de Formula 1 al Rusiei se va desfășura în acest weekend pe circuitul din Sochi, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Se anunța o etapă interesantă, mai ales după incidentul dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen din Italia, care i-a adus acestuia din urmă o penalizare de 3 locuri pe grilă.

Veștile rele continuă pentru Verstappen, liderul actual al clasamentului general.

După ce a schimbat mai multe componente ale sistemului de propulsie, olandezul va primi acum alte penalizări, astfel că va porni din coada grilei în cursa de duminică.

Printre componentele schimbate se numără motorul termic, turbina, unitatea MGU-K și unitatea MGU-H. Schimbarea evacuării este singura modificare nepenalizată de oficiali.

Alături de Verstappen, în coada grilei, va fi și Charles Leclerc. Și monegascul de la Ferrari a schimbat diverse componente ale sistemului de propulsie.

Marele Premiu de Formula 1 al Rusiei se va desfășura în acest weekend pe circuitul din Sochi, transmite Știri.md cu referire la automarket.ro.

Se anunța o etapă interesantă, mai ales după incidentul dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen din Italia, care i-a adus acestuia din urmă o penalizare de 3 locuri pe grilă.

Veștile rele continuă pentru Verstappen, liderul actual al clasamentului general.

După ce a schimbat mai multe componente ale sistemului de propulsie, olandezul va primi acum alte penalizări, astfel că va porni din coada grilei în cursa de duminică.

Printre componentele schimbate se numără motorul termic, turbina, unitatea MGU-K și unitatea MGU-H. Schimbarea evacuării este singura modificare nepenalizată de oficiali.

Alături de Verstappen, în coada grilei, va fi și Charles Leclerc. Și monegascul de la Ferrari a schimbat diverse componente ale sistemului de propulsie.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
21 septembrie, 05:29
0
677

Cum a scăpat cu viață pilotul în mașina care zbura cu 162 km/h

21 septembrie, 05:29
0
677

S-au derulat imagini care dau fiori la Campionatul Național de Viteză în Coastă, în cadrul etapei de la Câmpulung.

Cum a scăpat cu viață pilotul în mașina care zbura cu 162 km/h

O mașină de curse a zburat, la propriu, într-o curbă, după care s-a rostogolit de câteva ori și s-a izbit violent de marginea drumului, transmite Știri.md cu referire la protv.ro.

Pilotul care rula cu 162 de kilometri pe oră a scăpat ca prin minune. Atenție, urmează imagini care vă pot afecta emoțional.

Mașina cu numărul 47 a ieșit cu roțile din dreapta de pe asfalt. Când pilotul a încercat să o redreseze a “mușcat” probabil din marginea drumului, iar bolidul a fost aruncat în aer.

După câteva rostogoliri, mașina de curse, făcută praf, a aterizat pe roți.

Publicul a sărit imediat să verifice starea șoferului. Din fericire, bărbatul a scăpat nevătămat. Pilotul Costin Popescu, poreclit de colegii de raliu Doc, este de profesie stomatolog și un pasionat de curse.

Într-o fotografie suprinsă imediat după accident este fericit că a scapăt cu viață. Riscurile acestei pasiuni sunt enorme.

Costin Popescu, pilot: “A fost greșeala mea, mașina atunci nu a mai putut fi controlată degeaba, am luat invers de volan, nu a mai mers”.

În imaginile surprinse de un spectator se vede și un aparat pentru înregistrarea vitezei, care arată că mașina a ieșit din curbă cu 162 de kilometri pe oră.

Pilotul și-a dat seama că urmează un impact.

”Este un lucru pe care ni-l asumăm când ne urcăm în mașina de concurs”

Costin Popescu: ”M-am ținut de volan, impactul a fost destul de tare, mi-au zburat mâinile de pe volan, în fracțiunea aia de secundă mi-am dat seama că trebuie să revin și am revenit cu mâinile pe volan. Celelalte două impacturi cu solul au fost mult mai light”.

În acest timp, la start se afla următorul concurent. Plecarea lui a fost amânată de organizatori. Câteva secunde mai târziu, vine și confirmarea.

Stef Raita, comentator: ”Din păcate, pilotul cu nr 47, este vorba de Costin Popescu, lovește un parapet, ni se confirmă și faptul că este ok în ceea ce privește starea sa, un lucru extrem de important de fiecare dată când vine vorba de incidente”.

Radu Lambrino, comentator: “Vitezele sunt foarte mari, orice greșeală mică poate duce într-o ieșire din decor”.

Iulian Nicolaescu, organizator raliu: “Ne bucurăm foarte mult că pilotul nostru Costin Popescu e în bună regulă și nu au fost probleme deosebite de sănătate, într-adevăr a fost un eveniment extrem de spectaculos”.

”Reporter: Ce simte un pilot când i se întâmplă așa ceva ?
Norris Mageanu, președinte Federația Română de Automobilism Sportiv: Eu am fost pilot la rândul meu, este un lucru pe care ni-l asumăm în momentul în care ne urcăm în mașina de concurs, nu mai contează decât să fim rapizi, să fim buni, să facem performanță, pentru că de asta facem sportul pe care îl facem. Știm că se pot întâmpla și astfel de lucruri, vitezele cu care se concurează sunt atât de mari” .

Acest incident vine la doar câteva săptămâni după o tragedie. Pilotul Adrian Răspopa a murit într-un accident grav, petrecut la Raliul Iașiului.

El a fost dus cu elicopterul la spital dar nu a mai putut fi salvat.

O mașină de curse a zburat, la propriu, într-o curbă, după care s-a rostogolit de câteva ori și s-a izbit violent de marginea drumului, transmite Știri.md cu referire la protv.ro.

Pilotul care rula cu 162 de kilometri pe oră a scăpat ca prin minune. Atenție, urmează imagini care vă pot afecta emoțional.

Mașina cu numărul 47 a ieșit cu roțile din dreapta de pe asfalt. Când pilotul a încercat să o redreseze a “mușcat” probabil din marginea drumului, iar bolidul a fost aruncat în aer.

După câteva rostogoliri, mașina de curse, făcută praf, a aterizat pe roți.

Publicul a sărit imediat să verifice starea șoferului. Din fericire, bărbatul a scăpat nevătămat. Pilotul Costin Popescu, poreclit de colegii de raliu Doc, este de profesie stomatolog și un pasionat de curse.

Într-o fotografie suprinsă imediat după accident este fericit că a scapăt cu viață. Riscurile acestei pasiuni sunt enorme.

Costin Popescu, pilot: “A fost greșeala mea, mașina atunci nu a mai putut fi controlată degeaba, am luat invers de volan, nu a mai mers”.

În imaginile surprinse de un spectator se vede și un aparat pentru înregistrarea vitezei, care arată că mașina a ieșit din curbă cu 162 de kilometri pe oră.

Pilotul și-a dat seama că urmează un impact.

”Este un lucru pe care ni-l asumăm când ne urcăm în mașina de concurs”

Costin Popescu: ”M-am ținut de volan, impactul a fost destul de tare, mi-au zburat mâinile de pe volan, în fracțiunea aia de secundă mi-am dat seama că trebuie să revin și am revenit cu mâinile pe volan. Celelalte două impacturi cu solul au fost mult mai light”.

În acest timp, la start se afla următorul concurent. Plecarea lui a fost amânată de organizatori. Câteva secunde mai târziu, vine și confirmarea.

Stef Raita, comentator: ”Din păcate, pilotul cu nr 47, este vorba de Costin Popescu, lovește un parapet, ni se confirmă și faptul că este ok în ceea ce privește starea sa, un lucru extrem de important de fiecare dată când vine vorba de incidente”.

Radu Lambrino, comentator: “Vitezele sunt foarte mari, orice greșeală mică poate duce într-o ieșire din decor”.

Iulian Nicolaescu, organizator raliu: “Ne bucurăm foarte mult că pilotul nostru Costin Popescu e în bună regulă și nu au fost probleme deosebite de sănătate, într-adevăr a fost un eveniment extrem de spectaculos”.

”Reporter: Ce simte un pilot când i se întâmplă așa ceva ?
Norris Mageanu, președinte Federația Română de Automobilism Sportiv: Eu am fost pilot la rândul meu, este un lucru pe care ni-l asumăm în momentul în care ne urcăm în mașina de concurs, nu mai contează decât să fim rapizi, să fim buni, să facem performanță, pentru că de asta facem sportul pe care îl facem. Știm că se pot întâmpla și astfel de lucruri, vitezele cu care se concurează sunt atât de mari” .

Acest incident vine la doar câteva săptămâni după o tragedie. Pilotul Adrian Răspopa a murit într-un accident grav, petrecut la Raliul Iașiului.

El a fost dus cu elicopterul la spital dar nu a mai putut fi salvat.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
5 septembrie, 18:10
2
1 125

Performanță uluitoare: Un pilot italian a intrat în Cartea Recordurilor

5 septembrie, 18:10
2
1 125

Pilotul şi cascadorul italian Dario Costa a reuşit în urmă cu doar câteva ore o performanţă uluitoare.

Performanță uluitoare: Un pilot italian a intrat în Cartea RecordurilorFoto: gadget.ro

Acesta a reuşit să zboare cu un avion de mici dimensiuni prin tunelurile Çatalca din Istanbul, reuşind astfel să intre în Cartea Recordurilor, transmite Știri.md cu referire la gadget.ro.

Distanţa totală parcursă a fost de 2260 metri, din care 1610 metri în zbor la o altitudine de 1 metru şi cu o viteză de peste 245 de km / oră. 

Dario Costa a decolat din interiorul unui tunel şi a zburat până la ieşirea dintr-un al doilea tunel, între cele două tunele existând o zonă în aer liber ce a făcut şi mai dificilă menţinerea în control a aparatului de zbor.

Toată această nebunie a durat doar 44 de secunde, însă rezultatul este unul senzaţional. Mai jos vă las întreg filmuleţul cu cel mai lung zbor într-un tunel:

Acesta a reuşit să zboare cu un avion de mici dimensiuni prin tunelurile Çatalca din Istanbul, reuşind astfel să intre în Cartea Recordurilor, transmite Știri.md cu referire la gadget.ro.

Distanţa totală parcursă a fost de 2260 metri, din care 1610 metri în zbor la o altitudine de 1 metru şi cu o viteză de peste 245 de km / oră. 

Dario Costa a decolat din interiorul unui tunel şi a zburat până la ieşirea dintr-un al doilea tunel, între cele două tunele existând o zonă în aer liber ce a făcut şi mai dificilă menţinerea în control a aparatului de zbor.

Toată această nebunie a durat doar 44 de secunde, însă rezultatul este unul senzaţional. Mai jos vă las întreg filmuleţul cu cel mai lung zbor într-un tunel:

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
5 septembrie, 16:44
2
381

Se împlinesc 75 de ani de la nașterea legendei rock Freddie Mercury

5 septembrie, 16:44
2
381

Farrokh Bomi Bulsara, pe numele său real, s-a născut la 5 septembrie 1946, la Stone Town, în Zanzibar. Numele său este derivat din Bulsar, un oraș din sudul statului Gujarat, India Britanică. Părinții artistului, Bomi și Jer Bulsara, erau de origine parsi.

Se împlinesc 75 de ani de la nașterea legendei rock Freddie MercuryFoto: Astrum people

Freddie Mercury și-a petrecut copilăria în India, la vârsta de șapte ani a început să studieze pianul, iar la opt ani, părinții l-au înscris la un internat cu educaţie în stil britanic din Panchgani, unde a căpătat porecla ”Freddie”, transmite Știri.md cu referire la rador.ro.

În anul 1964, s-a mutat, împreună cu părinţii din Zanbizar în Anglia.

După absolvirea facultăţii, Freddie a vândut haine second-hand și a lucrat pe aeroportul Heathrow.

În aprilie 1970, pune bazele unui grup nou, intitulat Queen, împreună cu chitaristul Brian May și toboșarul Roger Taylor, perioadă în care decide să-și schimbe numele din Bulsara în Mercury.

În anul 1971, după numeroase încercări cu diverși bateriști, John Deacon va fi cel ales pentru completarea cvartetului.

În 1972, Mercury scoate la iveală talentul de grafician pentru a crea logo-ul grupului, cunoscut sub numele de ”Queen crest”, cu un Q enorm în centru, încadrat de simbolurile zodiacale ale celor patru membri ai formației.

Mercury se dedică inovării, impunând stiluri cu adevărat inovatoare muzicii grupului. Astfel, primul album al celor patru a fost bine primit de critică și are un succes comercial rapid. 

În anul 1975, apare albumul”A Night at the Opera”, care oferă trupei Queen o reală notorietate internațională, iar piesa ”Bohemian Rhapsody” devine emblematică pentru creativitatea grupului și mai ales a solistului său, care a compus-o aproape integral folosind mijloace inedite pentru acele timpuri.

”Bohemian Rhapsody” dovedeşte şi caracterul avangardist al clipului, făcând din acesta un adevărat mijloc de exprimare artistică, prin efecte video ingenioase în condiţiile unui bugetul alocat redus.

În 1984, după ce Freddie îl întâlnește pe Giorgio Moroder, compozitor și orchestrator, este lansată o versiune modernizată a celebrului film al lui Fritz Lang, ”Metropolis”, rezultatul fiind primul single a lui Mercury, ”Love Kills”.

Un an mai târziu, Mercury colaborează la compoziţia comediei muzicale ”Time avec Dave Clark” şi scoate al doilea album solo, ”Mr. Bad Guy”.

În 1986, Queen înregistrează și lansează albumul ”A Kind of Magic”, compus pentru a ilustra filmul ”Highlander” şi tot atunci, grupul începe un turneu european,”Magic Tour”, care va da naştere unui album de succes, ”Live Magic”. Membrii grupului doreau un concert care să aibă dimensiuni nemaiîntâlnite la niciun concert al vreunui grup. Astfel va avea loc celebrul ”Live at Wembley”, iar înregistrările video de la acele concerte au arătat stilul și exuberanța Mercury, care a terminat cele două apariții drapat într-o mantie tivită cu hermină și pe cap cu o replică perfectă a coroanei regale britanice, cântând ca ultimă ”melodie” imnul oficial al Marii Britanii: ”God Save the Queen”.

În 1987 este lansat albumul”The Great Pretender”, alcătuit din reprize muzicale rearanjate de Mercury.

În acelaşi an, însă, doctorii dau verdictul pentru suferinţa solistului trupei Queen: Freddie Mercury este infectat cu HIV.

În 1988, se lansează al doilea și ultimul său album pe care apare materialul ”Barcelona”, în fapt concretizarea visului său, de a se apropia de lumea operei, dar mai ales este îndeplinit visul de a lucra cu o celebră soprană, Montserrat Caballé. Albumul este elogiat de critici, iar cântecul devine imnul național al orașului natal al sopranei Montserrat Caballé (Barcelona) și tema oficială a Jocurilor Olimpice din 1992.

La 20 februarie 1990, Freddie Mercury a avut ultima apariție publică la premiile British Awards, unde trupa Queen a fost premiată.

În perioada 1990-1991 au loc ultimele înregistrări cu Queen, iar ultima sa compoziție, ”A Winter’s Tale”, evocă regiunea Montreux, unde a petrecut mult timp.

Însă clipurile realizate pentru albumul ”Innuendo”, în special ”I’m Going Slightly Mad”, îl arată pe Mercury trist, obosit, resemnat în faţa bolii.

Slăbit peste măsură de boală, Freddie insista să înregistreze melodii și clipuri, rezultatul fiind ”Headlong”, ”I’m Going Slightly Mad” și ”These Are the Days of Our Lives”, ultimul său videoclip.

În faţa morţii iminente, el înregistrează ”The Show Must Go On”, considerat un soi de testament destinat publicului său.

Pe parcursul carierei sale, Freddie Mercury a susținut mai mult de 700 de concerte prin lume cu Queen. Grupul a fost primul care a umplut stadioane în America de Sud, doborând recordul mondial de asistență la Morumbi Stadium din Sao Paulo, iar în anul 1986, turneul european Queen a culminat cu concertul de la Budapesta, ce a avut loc în fața a 80.000 de persoane.

La 23 noiembrie 1991, Mercury anunță oficial că are SIDA – deşi Freddie nu a dezvăluit niciodată până atunci familiei natura suferinței sale, rezumându-se a le spune că are o boală terminală – , iar pneumonia de care suferea de mai multe săptămâni, instalată pe fondul slăbirii organismului, avea să-i grăbească finalul.

Freddie Mercury a murit la 24 noiembrie 1991, la vârsta de doar 45 de ani. Funeraliile sale au fost discrete, în acord cu religia familiei sale.

La 20 aprilie 1992, fanii formației au fost prezenți la un concert tribut Freddie Mercury, susţinut pe același stadion Wembley, iar printre cei care au reînviat memoria fenomenului Queen, s-au aflat Annie Lennox, Guns’n’Roses, Def Leppard, Elton John, George Michael, David Bowie, Metallica și Liza Minnelli, alături de ceilalți membri ai trupei, acare au cântat cele mai bune piese ale trupei.

Pe malul lacului Léman din Montreux, a fost instalată statuia lui Freddie Mercury, care îl reprezintă exact cum a fost îmbrăcat la deschiderea concertului de pe Wembley din anul 1986.

După dispariţia lui Freddie Mercury, grupul nu a încetat oficial să existe, însă fiecare membru al trupei va începe o carieră solo.

De asemenea, membrii grupului au înfiinţat Mercury Phoenix Trust având ca scop strângerea de fonduri pentru cercetarea bolii SIDA şi sprijinirea de proiecte pentru combaterea HIV şi SIDA la nivel mondial.

Solistul trupei Queen a prevăzut în testamentul său o clauză prin care lanţul de magazine londonez Fornum and Mason trebuie să trimită în fiecare an un coş-cadou de Crăciun persoanelor aflate pe lista sa.

Unul dintre aceşti prieteni este Elton John, care a mărturisit că Freddy „era plin de dragoste faţă de viaţă şi nu a arătat tristeţe înainte de moarte”.

„La o lună după ce s-a stins din viaţă, la 24 noiembrie 1991, am primit un coş cu cadouri şi o felicitare”, a povestit Elton John.” Pe el era scris: „Dragă Sharon cred că îţi va plăcea. Cu dragoste, Melina. Crăciun Fericit”.

Freddie Mercury comandase acest cadou şi felicitarea, trecând numele pe care cei doi artişti le foloseau când se costumau în „drag queens”.

O echipă de cercetători europeni a realizat o analiză acustică profundă a spectrului vocal al lui Freddie Mercury, solistul grupului Queen, prezentând detaliile în revista Logopedics Phoniatrics Vocology.

În cadrul studiului frecvenţei vocale şi vibrato-ului cântăreţului, Christian Herbst şi colegii săi au ascultat câteva ore de arhive de conversaţii şi melodii. Au utilizat chiar şi o cameră ultrarapidă pentru a filma laringele unui cântăreţ care a încercat să reproducă tehnicile lui Mercury.

Cercetătorii nu au reuşit în cadrul studiului să demonstreze că solistul grupului Queen putea cu adevărat să cânte pe patru octave, cum cred unii, dar confirmă că Freddie Mercury avea în mod natural mai degrabă voce de bariton. „A fost probabil un bariton care cânta ca un tenor, cu un excepţional control al producţiei sale vocale”, se arată pe site-ul Science Daily, care adaugă că Mercury a refuzat un duet de operă ca bariton cu soprana Montserrat Caballe.

S-a dovedit că în unele cazuri tehnica sa vocală se apropia de cea utilizată de călugării tibetani, care fac să le vibreze benzile ventriculare (falsele corzi vocale) pentru a reda armonia inferioară. Benzile ventriculare nu sunt folosite de obicei în cântecul clasic. Oamenii de ştiinţă au mai descoperit că Mercury avea un vibrato mai neregulat şi mai rapid decât majoritatea cântăreţilor.

Cercetătorii arată că felul în care utiliza armonia inferioară (sau sub-armonia) îi „permitea să creeze impresia unei emisii de sunete împinse la limită, fiind folosită cu mare fineţe”.

O stradă din suburbia londoneză unde a trăit Freddie Mercury în perioada adolescenţei a fost redenumită ”Freddie Mercury Close”.

Autorităţile locale au acceptat să redenumească o parte din Hanworth Road, adresa sediului Organizaţiei Mondiale a Zoroastrismului, religie practicată de Mercury.

Fosta logodnică a lui Freddie Mercury, Mary Austin, care locuieşte în vila din estul Londrei a cântăreţului, a moştenit 50 la sută din averea şi din câştigurile pe care Freddie le-a acumulat după moartea sa.

Freddie Mercury a descris-o drept „dragostea vieţii sale”, însă puţine persoane ştiau de existenţa lui Mary Austin înainte de lansarea pe ecrane în 2018 a filmului biografic „Bohemian Rhapsody”.

Fosta logodnică a regretatului artist este o femeie foarte grijulie cu viaţa ei privată, însă datorită marelui impact al filmului în care rolul lui Freddie este interpretat de Rami Malek s-a aflat că principala moştenitoare a solistului trupei Queen va primi un procent substanţial din încasările acestui biopic cifrate la 600 de milioane de euro.

În urma marelui succes al filmului despre trupa Queen, Mary Austin va primi aproximativ 40 de milioane de lire (44,8 milioane de euro). Deşi logodna dintre Freddie şi Mary s-a destrămat, ei au continuat să rămână buni prieteni până la moartea de pneumonie derivată din SIDA a artistului în 1991.

Freddie i-a lăsat lui Mary jumătate din averea lui de 75 de milioane de lire, inclusiv vila din Londra estimată la 20 de milioane de lire, în care aceasta locuieşte. I-a lăsat şi 50 la sută din câştigurile lui viitoare: 25 la sută au revenit părinţilor săi, iar 25 la sută surorii lui Freddie. Partea lui Mary a crescut la 75 la sută după moartea părinţilor artistului.

Câştigurile trupei Queen se împart în patru între moştenitorii lui Freddie Mercury şi cei trei componenţi ai trupei: chitaristul Brian May, bateristul Roger Taylor şi basistul John Deacon, iar Mary Austin primeşte aproximativ 19 la sută din total.

Freddie Mercury și-a petrecut copilăria în India, la vârsta de șapte ani a început să studieze pianul, iar la opt ani, părinții l-au înscris la un internat cu educaţie în stil britanic din Panchgani, unde a căpătat porecla ”Freddie”, transmite Știri.md cu referire la rador.ro.

În anul 1964, s-a mutat, împreună cu părinţii din Zanbizar în Anglia.

După absolvirea facultăţii, Freddie a vândut haine second-hand și a lucrat pe aeroportul Heathrow.

În aprilie 1970, pune bazele unui grup nou, intitulat Queen, împreună cu chitaristul Brian May și toboșarul Roger Taylor, perioadă în care decide să-și schimbe numele din Bulsara în Mercury.

În anul 1971, după numeroase încercări cu diverși bateriști, John Deacon va fi cel ales pentru completarea cvartetului.

În 1972, Mercury scoate la iveală talentul de grafician pentru a crea logo-ul grupului, cunoscut sub numele de ”Queen crest”, cu un Q enorm în centru, încadrat de simbolurile zodiacale ale celor patru membri ai formației.

Mercury se dedică inovării, impunând stiluri cu adevărat inovatoare muzicii grupului. Astfel, primul album al celor patru a fost bine primit de critică și are un succes comercial rapid. 

În anul 1975, apare albumul”A Night at the Opera”, care oferă trupei Queen o reală notorietate internațională, iar piesa ”Bohemian Rhapsody” devine emblematică pentru creativitatea grupului și mai ales a solistului său, care a compus-o aproape integral folosind mijloace inedite pentru acele timpuri.

”Bohemian Rhapsody” dovedeşte şi caracterul avangardist al clipului, făcând din acesta un adevărat mijloc de exprimare artistică, prin efecte video ingenioase în condiţiile unui bugetul alocat redus.

În 1984, după ce Freddie îl întâlnește pe Giorgio Moroder, compozitor și orchestrator, este lansată o versiune modernizată a celebrului film al lui Fritz Lang, ”Metropolis”, rezultatul fiind primul single a lui Mercury, ”Love Kills”.

Un an mai târziu, Mercury colaborează la compoziţia comediei muzicale ”Time avec Dave Clark” şi scoate al doilea album solo, ”Mr. Bad Guy”.

În 1986, Queen înregistrează și lansează albumul ”A Kind of Magic”, compus pentru a ilustra filmul ”Highlander” şi tot atunci, grupul începe un turneu european,”Magic Tour”, care va da naştere unui album de succes, ”Live Magic”. Membrii grupului doreau un concert care să aibă dimensiuni nemaiîntâlnite la niciun concert al vreunui grup. Astfel va avea loc celebrul ”Live at Wembley”, iar înregistrările video de la acele concerte au arătat stilul și exuberanța Mercury, care a terminat cele două apariții drapat într-o mantie tivită cu hermină și pe cap cu o replică perfectă a coroanei regale britanice, cântând ca ultimă ”melodie” imnul oficial al Marii Britanii: ”God Save the Queen”.

În 1987 este lansat albumul”The Great Pretender”, alcătuit din reprize muzicale rearanjate de Mercury.

În acelaşi an, însă, doctorii dau verdictul pentru suferinţa solistului trupei Queen: Freddie Mercury este infectat cu HIV.

În 1988, se lansează al doilea și ultimul său album pe care apare materialul ”Barcelona”, în fapt concretizarea visului său, de a se apropia de lumea operei, dar mai ales este îndeplinit visul de a lucra cu o celebră soprană, Montserrat Caballé. Albumul este elogiat de critici, iar cântecul devine imnul național al orașului natal al sopranei Montserrat Caballé (Barcelona) și tema oficială a Jocurilor Olimpice din 1992.

La 20 februarie 1990, Freddie Mercury a avut ultima apariție publică la premiile British Awards, unde trupa Queen a fost premiată.

În perioada 1990-1991 au loc ultimele înregistrări cu Queen, iar ultima sa compoziție, ”A Winter’s Tale”, evocă regiunea Montreux, unde a petrecut mult timp.

Însă clipurile realizate pentru albumul ”Innuendo”, în special ”I’m Going Slightly Mad”, îl arată pe Mercury trist, obosit, resemnat în faţa bolii.

Slăbit peste măsură de boală, Freddie insista să înregistreze melodii și clipuri, rezultatul fiind ”Headlong”, ”I’m Going Slightly Mad” și ”These Are the Days of Our Lives”, ultimul său videoclip.

În faţa morţii iminente, el înregistrează ”The Show Must Go On”, considerat un soi de testament destinat publicului său.

Pe parcursul carierei sale, Freddie Mercury a susținut mai mult de 700 de concerte prin lume cu Queen. Grupul a fost primul care a umplut stadioane în America de Sud, doborând recordul mondial de asistență la Morumbi Stadium din Sao Paulo, iar în anul 1986, turneul european Queen a culminat cu concertul de la Budapesta, ce a avut loc în fața a 80.000 de persoane.

La 23 noiembrie 1991, Mercury anunță oficial că are SIDA – deşi Freddie nu a dezvăluit niciodată până atunci familiei natura suferinței sale, rezumându-se a le spune că are o boală terminală – , iar pneumonia de care suferea de mai multe săptămâni, instalată pe fondul slăbirii organismului, avea să-i grăbească finalul.

Freddie Mercury a murit la 24 noiembrie 1991, la vârsta de doar 45 de ani. Funeraliile sale au fost discrete, în acord cu religia familiei sale.

La 20 aprilie 1992, fanii formației au fost prezenți la un concert tribut Freddie Mercury, susţinut pe același stadion Wembley, iar printre cei care au reînviat memoria fenomenului Queen, s-au aflat Annie Lennox, Guns’n’Roses, Def Leppard, Elton John, George Michael, David Bowie, Metallica și Liza Minnelli, alături de ceilalți membri ai trupei, acare au cântat cele mai bune piese ale trupei.

Pe malul lacului Léman din Montreux, a fost instalată statuia lui Freddie Mercury, care îl reprezintă exact cum a fost îmbrăcat la deschiderea concertului de pe Wembley din anul 1986.

După dispariţia lui Freddie Mercury, grupul nu a încetat oficial să existe, însă fiecare membru al trupei va începe o carieră solo.

De asemenea, membrii grupului au înfiinţat Mercury Phoenix Trust având ca scop strângerea de fonduri pentru cercetarea bolii SIDA şi sprijinirea de proiecte pentru combaterea HIV şi SIDA la nivel mondial.

Solistul trupei Queen a prevăzut în testamentul său o clauză prin care lanţul de magazine londonez Fornum and Mason trebuie să trimită în fiecare an un coş-cadou de Crăciun persoanelor aflate pe lista sa.

Unul dintre aceşti prieteni este Elton John, care a mărturisit că Freddy „era plin de dragoste faţă de viaţă şi nu a arătat tristeţe înainte de moarte”.

„La o lună după ce s-a stins din viaţă, la 24 noiembrie 1991, am primit un coş cu cadouri şi o felicitare”, a povestit Elton John.” Pe el era scris: „Dragă Sharon cred că îţi va plăcea. Cu dragoste, Melina. Crăciun Fericit”.

Freddie Mercury comandase acest cadou şi felicitarea, trecând numele pe care cei doi artişti le foloseau când se costumau în „drag queens”.

O echipă de cercetători europeni a realizat o analiză acustică profundă a spectrului vocal al lui Freddie Mercury, solistul grupului Queen, prezentând detaliile în revista Logopedics Phoniatrics Vocology.

În cadrul studiului frecvenţei vocale şi vibrato-ului cântăreţului, Christian Herbst şi colegii săi au ascultat câteva ore de arhive de conversaţii şi melodii. Au utilizat chiar şi o cameră ultrarapidă pentru a filma laringele unui cântăreţ care a încercat să reproducă tehnicile lui Mercury.

Cercetătorii nu au reuşit în cadrul studiului să demonstreze că solistul grupului Queen putea cu adevărat să cânte pe patru octave, cum cred unii, dar confirmă că Freddie Mercury avea în mod natural mai degrabă voce de bariton. „A fost probabil un bariton care cânta ca un tenor, cu un excepţional control al producţiei sale vocale”, se arată pe site-ul Science Daily, care adaugă că Mercury a refuzat un duet de operă ca bariton cu soprana Montserrat Caballe.

S-a dovedit că în unele cazuri tehnica sa vocală se apropia de cea utilizată de călugării tibetani, care fac să le vibreze benzile ventriculare (falsele corzi vocale) pentru a reda armonia inferioară. Benzile ventriculare nu sunt folosite de obicei în cântecul clasic. Oamenii de ştiinţă au mai descoperit că Mercury avea un vibrato mai neregulat şi mai rapid decât majoritatea cântăreţilor.

Cercetătorii arată că felul în care utiliza armonia inferioară (sau sub-armonia) îi „permitea să creeze impresia unei emisii de sunete împinse la limită, fiind folosită cu mare fineţe”.

O stradă din suburbia londoneză unde a trăit Freddie Mercury în perioada adolescenţei a fost redenumită ”Freddie Mercury Close”.

Autorităţile locale au acceptat să redenumească o parte din Hanworth Road, adresa sediului Organizaţiei Mondiale a Zoroastrismului, religie practicată de Mercury.

Fosta logodnică a lui Freddie Mercury, Mary Austin, care locuieşte în vila din estul Londrei a cântăreţului, a moştenit 50 la sută din averea şi din câştigurile pe care Freddie le-a acumulat după moartea sa.

Freddie Mercury a descris-o drept „dragostea vieţii sale”, însă puţine persoane ştiau de existenţa lui Mary Austin înainte de lansarea pe ecrane în 2018 a filmului biografic „Bohemian Rhapsody”.

Fosta logodnică a regretatului artist este o femeie foarte grijulie cu viaţa ei privată, însă datorită marelui impact al filmului în care rolul lui Freddie este interpretat de Rami Malek s-a aflat că principala moştenitoare a solistului trupei Queen va primi un procent substanţial din încasările acestui biopic cifrate la 600 de milioane de euro.

În urma marelui succes al filmului despre trupa Queen, Mary Austin va primi aproximativ 40 de milioane de lire (44,8 milioane de euro). Deşi logodna dintre Freddie şi Mary s-a destrămat, ei au continuat să rămână buni prieteni până la moartea de pneumonie derivată din SIDA a artistului în 1991.

Freddie i-a lăsat lui Mary jumătate din averea lui de 75 de milioane de lire, inclusiv vila din Londra estimată la 20 de milioane de lire, în care aceasta locuieşte. I-a lăsat şi 50 la sută din câştigurile lui viitoare: 25 la sută au revenit părinţilor săi, iar 25 la sută surorii lui Freddie. Partea lui Mary a crescut la 75 la sută după moartea părinţilor artistului.

Câştigurile trupei Queen se împart în patru între moştenitorii lui Freddie Mercury şi cei trei componenţi ai trupei: chitaristul Brian May, bateristul Roger Taylor şi basistul John Deacon, iar Mary Austin primeşte aproximativ 19 la sută din total.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
19 august, 13:08
5
749

Experiența unui pilot în urma zborului din Kabul: Haos total

19 august, 13:08
5
749

O fotografie în care este prezent unul dintre piloții de top care au reușit să aterizeze în siguranță, zburând în haos, decolând de pe aeroportul din Kabul, a apărut pe rețelele de socializare.

Experiența unui pilot în urma zborului din Kabul: Haos total

Pilotul este din Republica Cehă și a oferit câteva declarații despre situația actuală, în contextul în care evacuările sunt accelerate considerabil, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md

„Există o lipsă de combustibil la aeroport. Cine vrea să zboare nu se poate aștepta la benzină”, relatează pilotul. 

Totodată, potrivit pilotului, la birouri nu mai sunt oameni, deoarece soldații au creat un perimetru sigur, dar în general există un trafic aerian extraordinar în Kabul. Nu există un control al traficului aerian și al aterizărilor.

„Am avut noroc, am reușit în sfârșit să-i îmbarcăm pe toți cei care erau la aeroport. Ambasadori, protecția militară a ambasadei și colegii noștri afgani cu familiile lor”.

Pilotul relatează că și copiii afgani s-au aflat la bord.

„Unii dintre ei erau bebeluși. Mulți dintre copii au zburat cu avionul pentru prima dată”.

Realitatea.md amintește că, la 18 august, în apropierea aeroportului din Kabul, talibanii au tras spre oamenii care încercau să ajungă în interiorul aeroportului. Oamenii s-au strâns în jurul aeroportului din Kabul în încercarea de a fugi, în timp ce țările occidentale, inclusiv Statele Unite și Regatul Unit, încercau să-și evacueze proprii cetățeni și unii cetățeni afgani care căutau protecție. Talibanii se află în afara aeroportului și încearcă să controleze mulțimea.

Pilotul este din Republica Cehă și a oferit câteva declarații despre situația actuală, în contextul în care evacuările sunt accelerate considerabil, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md

„Există o lipsă de combustibil la aeroport. Cine vrea să zboare nu se poate aștepta la benzină”, relatează pilotul. 

Totodată, potrivit pilotului, la birouri nu mai sunt oameni, deoarece soldații au creat un perimetru sigur, dar în general există un trafic aerian extraordinar în Kabul. Nu există un control al traficului aerian și al aterizărilor.

„Am avut noroc, am reușit în sfârșit să-i îmbarcăm pe toți cei care erau la aeroport. Ambasadori, protecția militară a ambasadei și colegii noștri afgani cu familiile lor”.

Pilotul relatează că și copiii afgani s-au aflat la bord.

„Unii dintre ei erau bebeluși. Mulți dintre copii au zburat cu avionul pentru prima dată”.

Realitatea.md amintește că, la 18 august, în apropierea aeroportului din Kabul, talibanii au tras spre oamenii care încercau să ajungă în interiorul aeroportului. Oamenii s-au strâns în jurul aeroportului din Kabul în încercarea de a fugi, în timp ce țările occidentale, inclusiv Statele Unite și Regatul Unit, încercau să-și evacueze proprii cetățeni și unii cetățeni afgani care căutau protecție. Talibanii se află în afara aeroportului și încearcă să controleze mulțimea.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...