main logo
993

Unele posturi TV au încălcat legislația electorală: CA a emis 15 avertizări

Consiliul Audiovizualului a aplicat 15 avertizări publice pentru încălcarea legislației electorale cu privire la modul de reflectare în mass-media a alegerilor parlamentare din 28 septembrie. Totodată, pentru admiterea unor forme de discriminare în conținutul difuzat, furnizorul public regional Găgăuziya Radio Televizionu (GRT) a fost sancționat cu 7.000 de lei, iar postul privat PRO TV Chișinău – cu o amendă de 5.000 de lei.

Unele posturi TV au încălcat legislația electorală: CA a emis avertizăriFoto: IPN

Monitorizarea a cuprins perioada 29 august – 4 septembrie, prima săptămână din campania electorală. CA a efectuat controlul tuturor celor 22 de posturi care au declarat că vor reflecta alegerile parlamentare din această toamnă: „Moldova 1”, „TV-Găgăuzia”, „TVR Moldova”, „Jurnal TV”, „TV8”, „R Live TV”, „Cinema 1”, „Exclusiv TV”, „PRO TV Chișinău”, „7 TV”, „Next TV”, „1 TV”, „ONE TV”, „N4”, „Star TV”, „Vocea Basarabiei TV”, „TV9”, „TVC 21”, „Canal Regional”, „Agro TV Moldova”, „TV Elita” și „Media TV”, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Potrivit monitorizării, concurenții electorali au fost cei mai vizibili în materialele cu tematică electorală, înregistrând 738 de apariții (47,9%). Cele mai puține apariții le-au avut organul electoral, cu 86 de menționări (5,6%).

În ceea ce ține de reflectarea concurenților electorali în buletinele informative, 18 servicii media audiovizuale (SMA) monitorizate au inclus informații despre concurenții electorali în cadrul buletinelor de știri. Singura excepție a fost „TV-Găgăuzia” (GRT), care nu a difuzat niciun material referitor la aceștia.

În total, 18 servicii media audiovizuale au difuzat 147 de subiecte cu caracter conflictual în buletinele informative, dintre care 20 au fost prezentate într-un mod dezechilibrat.

Două servicii media audiovizuale au difuzat în total patru dezbateri electorale: Vocea Basarabiei TV și Media TV, fiecare câte două dezbateri. Postul „Next TV” nu a organizat dezbateri electorale, deși s-a angajat prin declarație să le desfășoare în ziua de miercuri, fără reluări, pe perioada de raportare.

Nouă servicii media audiovizuale din 22 au difuzat în total 224 de spoturi de publicitate electorală, dintre care 16 gratuite, cu o durată totală de 1 oră, 53 de minute și 27 de secunde. Aceste servicii sunt: Moldova 1, TV-Găgăuzia, Jurnal TV, TV8, Cinema 1, Exclusiv TV, PRO TV Chișinău, Next TV și One TV. Patru dintre ele – Jurnal TV, PRO TV Chișinău, Next TV și One TV — au înregistrat abateri în difuzarea publicității electorale.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării