main logo
2903

Cine este noul director general de la Calea Ferată din Moldova

Concursul pentru ocuparea funcției vacante de administrator al întreprinderii de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) a fost câștigat de Oleg Tofilat.

Cine este noul director general de la Calea Ferată din MoldovaFoto: Deschide.md

La această funcție au fost 7 pretendenți, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

Noul manager are 44 de ani și ocupă, din februarie 2020 și până în prezent, funcția de consilier al prim-ministrului în domeniul transporturilor și infrastructurii.

Anterior, în perioada noiembrie 2017 – ianuarie 2020, el a activat în Maroc ca expert al Sofreco (Franța) pe transporturi și administrație publică.

Până atunci, în perioada aprilie 2015 – octombrie 2017, a fost secretar de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, iar din martie 2010 și până în aprilie 2015 a ocupat fotoliul de șef al direcției audit intern al Ministerului Transporturilor.

În anii 1999-2005 a fost director pentru dezvoltare la compania Air Moldova, iar apoi (2005-2009) – director-adjunct la compania aeriană ucraineană Tavrey Airlines.

Amintim că fostul șef al CFM, Adrian Onceanu, a fost demis după ce, pe 27 aprilie, membrii Consiliului Suprem de Securitate s-au convocat în ședință și au decis ca Guvernul să suspende contractele de muncă cu administrația CFM, în special cu directorul interimar.

Reprezentanții Comisiei parlamentare speciale privind analiza situației economico-financiare a Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” susțin că întreprinderea a ajuns într-o stare deplorabilă, iar de vină este managementul defectuos care a fost aplicat în ultimii ani.

Comisia a precizat că, în decurs de 10 ani, din cadrul CFM au fost delapidate cel puțin 1,5 miliarde de lei, dar suma reală care a fost furată ar fi de fapt mult mai mare decât ceea ce au reușit să afle reprezentanții comisiei de anchetă.

Menționăm că situația financiară a CFM este una dezastruoasă și s-a agravat în 2020 și ca urmare a reducerii semnificative a activității de transport, datorită restricțiilor de transport aplicate în perioada de pandemie de COVID-19.

Astfel, lipsa transporturilor internaționale a dus la o scădere de 6,5 ori a veniturilor CFM din traficul de călători: de la 157,1 milioane lei în 2019, la doar 23,9 milioane lei în 2020. În consecință, din activitatea de transportul de călători în anul 2020 CFM a suportat pierderi de 114,5 milioane lei.

Volumul transporturilor de mărfuri realizat în anul 2020 a scăzut cu circa o treime comparativ cu 2019 şi a constituit 601,9 milioane de tone-kilometri, față de 920,2 milioane de tone-kilometri în 2019. Diminuarea a fost de 34,6%, inclusiv la export – 40,9% și în tranzit – 71,8%.

În consecință, noul administrator al CFM va avea o sarcină deloc ușoară de a scoate din criză Calea Ferată din Moldova.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării