main logo
1727

Termoelectrica vine cu o reacție privind procesul de judecată

Termoelectrica vine cu mai multe precizări în legătură cu articolul „Termoelectrica, dată în judecată de consumatorii cu încălzire autonomă”.

Termoelectrica vine cu o reacție privind procesul de judecată

În activitatea sa, compania se conduce de prevederile stabilite de legislația în vigoare, ce reglementează în detaliu toate procesele aferente livrării energiei termice, printre care:

  • Legea 92/2014 cu privire la energia termică și promovarea cogenerării,
  • Legea 913/2000 condominiului în fondul locativ,
  • Legea 75/2015 cu privire la locuințe, Hotărârea Guvernului nr. 191 din 19 februarie 2002 despre aprobarea Regulamentului cu privire la modul de prestare și achitare a serviciilor locative, comunale și necomunale pentru fondul locativ, contorizarea apartamentelor și condițiile deconectării acestora de la/reconectării la sistemele de încălzire și alimentare cu apă,
  • Hotărârea ANRE nr. 23/2017 de aprobare a Regulamentului privind furnizarea energiei termice din 26.01.2017, transmite Știri.md.

Termoelectrica susține că, cota procentuală de 5 și 10% pe care o achită proprietarii de apartamente debranșate nu poate fi interpretată ca penalitate sau taxă suplimentară, întrucât aceasta reprezintă un consum real de energie termică al blocului locativ per ansamblu și a fost stabilită în Hotărârea Guvernului nr. 191 din 19 februarie 2002.

„Această plată constituie contribuția la achitarea uzului comun din volumul total înregistrat de contorul blocului și ia în considerare existența pierderilor de energie termică în încăperile tehnice (etaje tehnice și subsoluri), care mențin în stare funcțională sistemele inginerești de alimentare cu apă și de canalizare, în perioada rece a anului, încălzirea locurilor de uz comun și existența coloanelor de încălzire tranzitorii.

Proprietarii apartamentelor debranșate de la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică nu achită companiei Termoelectrica cele 5 sau 10%, ci le achită Gestionarilor Fondului Locativ. Furnizorul facturează către Gestionarii Fondului Locativ întreg volumul de energie termică intrat în bloc, conform contorului instalat la branșament, iar ulterior acest volum se repartizează de Gestionar conform actelor normative în vigoare.

Dacă apartamentele debranșate de la SACET care constituie circa 10% nu vor achita % stabilit, aceasta va duce inevitabil la majorarea facturilor celorlalți consumatori din cadrul blocului locativ și respectiv la neechitatea contribuției la menținerea bunului comun, ori volumul de energie termică va fi același (conform contorului).

Respectiv, afirmațiile „Proprietarii sunt nevoiți să plătească pentru așa-numitul tranzit termic” și „Aceste costuri pentru „pierderi” sunt deja incluse în tarif, dar SA „Termoelectrica” le facturează în continuare”, sunt false și eronate.

Termoelectrica nu gestionează toate sistemele centralizate de alimentare cu energie termică la nivel național, precum nici în mun. Chișinău, iar numărul total de apartamente deconectate de la SACET-ul gestionat de Termoelectrica este de circa 24.940.

Așadar, afirmația „Primul proces de judecată colectiv împotriva Termoelectrica, vizând cel puțin 100 de mii de consumatori ce au în apartamente încălzire autonomă”, este una eronată.

Anual, proprietarii apartamentelor debranșate de la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică achită Gestionarilor Fondului Locativ pentru consumul comun de energie termică sub 2% din volumul total, respectiv afirmația „Valoarea totală a prejudiciului, conform estimărilor preliminare, este de cel puțin 200 de milioane de lei” este una neveridică și nu corespunde adevărului”, se arată în mesajul Termoelectrica expediat redacției Știri.md.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării