Comunicați țării o știre importantă!×
1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
1
142

Studiu: 4 din 10 persoane nu analizează eticheta produselor alimentare

În Moldova, patru din zece persoane nu analizează eticheta produselor alimentare sau fac asta foarte rar.

Foto: diez.md

Poate că procură mai mult produse fresh, neambalate, se grăbesc și nu au timp să stea la citit sau poate că limbajul de pe etichetă este un pic mai greu de înțeles. Datele se regăsesc într-un sondaj realizat de Magenta Consulting, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Și dacă în prezent 16% dintre moldoveni nu citesc niciodată ce scrie pe ambalajele produselor alimentare, acum șapte ani rata acestora era cu trei puncte procentuale mai mare.

Cercetarea mai arată că trei din patru persoane care nu analizează eticheta produsului sunt bărbați. 45% au vârsta de 50 de ani și mai mult, iar mai bine de jumătate sunt din mediul rural. În acest grup se evidențiază și o cotă (41%) de persoane cu venituri mai mici de trei mii de lei lunar (s-ar putea că aceste persoane cumpără alimentele de la piață, direct la kilogram sau le cresc singuri în gospodărie). În acest grup se regăsește o pondere de aproximativ 63% de pensionari și șomeri.

La polul opus se află tabăra persoanelor care citesc informația de pe etichetă – o treime o fac la toate produsele și o altă treime – la majoritatea sau la unele dintre produse. În general, femeile, persoanele tinere și cele cu venituri lunare mai mari sunt mai atente la ce cumpără. Jumătate dintre femeile care au participat sondaj au spus că analizează ambalajul la toate sau la majoritatea produselor. 45% dintre acei cu vârsta de 26-30 de ani analizează eticheta la toate produsele, ca și 42% dintre acei cu venituri de 5.000-7.000 de lei lunar. Persoanele cu venituri mai mari de 7.000 de lei acordă atenție etichetelor într-o proporție mai mică.

Mai mulți sunt cei (94% dintre respondenți, adică aproape toți) care analizează termenul de valabilitate al produselor alimentare. Trei din patru citesc denumirea produsului și tot atâția analizează ingredientele acestuia. Cei mai puțini sunt cei care afirmă că verifică informațiile nutriționale: valoarea nutritivă (39%), alergenii (30%) și conținutul de gluten (28%).

Cu toate că nutriția este un subiect mai puțin discutat în Moldova, rata celor care acordă importanță acestui aspect nu diferă de cea din Statele Unite, unde tematica nutriției este cu mult mai mediatizată. În SUA, 31% dintre tineri citesc informațiile nutriționale cu regularitate, în cea mai mare măsură este citită de către femei și de persoane cu studii superioare și venituri mai mari.

Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting, pe un eșantion de 521 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 și 70 de ani, cu o distribuție reprezentativă la nivel național și cu o marjă de eroare de+/- 4%. Datele au fost colectate la telefon în perioada 26 martie-15 aprilie 2019.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Ați găsit greșeală?
Vă rugăm să ne anunțați!×
Citește și
article image
Ce este efectul trecătorului: Samaritenii există, mai mulți decât credem
1
443
article image
Cum alegi etichetele potrivite pentru afacerea ta în domeniul respectiv
1
195