main logo
753

Statistică: Fiecare al doilea apel la 112 este fals

Li s-a stricat televizorul și au sunat la 112. Au avut nevoie de un taxi și tot aici a telefonat. De fapt, nu sunt singurele apeluri false pe care moldovenii le fac la serviciul de urgență.

Statistică: Fiecare al doilea apel la 112 este fals

Statistic vorbind, fiecare al doilea sunet este unul nefondat. Operatorii sunt nevoiți, de fiecare dată, să explice rostul serviciului, iar discuțiile le fură din timpul prețios, iar uneori asta poate face diferența între viață și moarte, transmite Știri.md cu referire la Tv8.md

Peste 10 milioane de lei anual cheltuie statul pentru astfel de apeluri.

„De la Bălți vă deranjează. Eu am nevoie de spravochnaia de la Gara de Nord”. „Avem nevoie de un taxi urgent, dacă se poate, vă rog frumos”.

Totuși, potrivit operatorilor de la 112, cel mai des oamenii sună când nu lucrează ceva.

„–Ce urgență aveți? –Eu nu pot… Adică, a dispărut cum să apăs pe Facebook sau pe Whatsapp. –Dvs apelați un serviciu de urgență, pentru intervenția ambulanței, poliției, pompierilor. –Aaa… Mă scuzați, mă scuzați”.

„–Aveți o urgență, domnule? –Aaa, de urgență? Nu lucrează televiziunea! –Apelați la serviciile de telecomunicații”.

„Ăăă… Mai pe scurt… Telefonul meu nu lucrează”.

Adevărate bătăi de cap le dau operatorilor persoanele aparent în stare de ebrietate, care pot și să cânte.

„-112, ce Urgență aveți? –Frate, frate, frățiorul meu… Și la bine și la rău…”.

Sau cei care vor ca operatorii să le rezolve problemele personale. De exemplu, acest domn care s-a plâns că, la miez de noapte, nu putea cumpăra alcool de la o stație peco.

„–Ce urgență aveți? –Eu de la „zapravka”. Se poate numărul la șef? Două radlere și o Timișoreană, cum să vă lămuresc eu vouă așa… –Ce spune domnul, de ce nu oferă? –Iaca vă dau telefonul. –După orele 22:00 nu se vinde! –Foarte corect domnule, este lege. O seară bună în continuare. Eu ce-s, om de 13 ani? Nu înțeleg”.

Reprezentanții 112 spun că astfel de apeluri afectează activitatea operatorilor, care pierd timpul prețios, în loc să-i ajute pe cei care au nevoie, într-adevăr, de serviciile de urgență.

„Se întâmplă să ia mult timp ca să înțeleagă operatorul care este situația de urgență și adesea se adeverește că nu este o urgență. Iar între timp, persoanele care au nevoie așteaptă intervenția serviciilor specializate de urgență”, a declarat Ana Caprovici, putrătorul de cuvânt.

În acest sens, serviciul pregătește un proiect de lege de a introduce amenzi pentru cei care apelează 112 nejustificate. Potrivit datelor statistice, din peste cinci milioane de apeluri de urgență, preluate până acum de operatori, peste 60% au fost nefondate.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării