Scrioșteanu: Autostrada Unirii va lega România de Chișinău până în 2030
Un nou pod peste Prut, simbolic denumit „Podul de Flori”, va fi construit între Ungheni (Republica Moldova) și Ungheni (România), iar lucrările vor începe oficial pe 26 aprilie. Proiectul marchează 35 de ani de la celebra manifestație din 1990 și face parte dintr-o serie amplă de investiții în infrastructura transfrontalieră între cele două state.

Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor din România, Ionel Irinel Scrioșteanu, noul pod va fi construit la nivel de autostradă și va conecta Autostrada Unirii (Târgu Mureș – Târgu Neamț – Ungheni) cu viitoarea autostradă ce va ajunge până la Chișinău, transmite Ștri.md cu referire la IPN.
Autoritățile din România estimează că podul va fi gata până la sfârșitul anului 2025, iar autostrada ar putea ajunge la Chișinău până în 2030-2031.
„Ne coordonăm astfel încât să nu existe o diferență mare între momentul în care dăm noi în trafic autostrada și momentul în care se finalizează tronsonul din Republica Moldova”, a declarat oficialul român.
Pe lângă acest proiect, România derulează în prezent 13 inițiative legate de conectarea rutieră peste Prut. Printre ele se numără construcția unui nou pod la Albița – Leușeni, cu patru benzi, modernizarea punctului vamal Giurgiulești – Galați, reabilitarea podurilor de la Sculeni și Rădăuți-Prut, dar și extinderea infrastructurii rutiere pe partea moldovenească.
Scrioșteanu a menționat și planurile pentru modernizarea punctelor vamale, crearea de controale coordonate și parcări pentru tiruri, în special în zonele cu trafic intens, precum Giurgiulești sau Reni.
Potrivit oficialului de la București, relațiile dintre cele două ministere ale transporturilor sunt „atât de strânse, încât uneori nu mai știm cine e de la București și cine de la Chișinău”.