main logo
1404

Saună pe roți: Călătoriile în transportul public sunt un chin

În trasportul public din Chişinău e ca în saună. În zile toride, călătoriile devin un adevărat chin pentru pasageri.

Saună pe roți: Călătoriile în transportul public sunt un chin

Desi autoritatile indeamna orasenii sa renunte la automobile in favoare troleibuzelor si autobuzelor, conditiile din aceste mijloace de transport ii face pe oamenii din contra sa le evite. Totusi in curand in capitala vor ajunge primele cinci troleibuze cu aer conditionat, transmite Ştiri.md cu referire la Protv.md.

De un adevarat chin au parte oamenii care  calatoresc la Sangera si Dobrogea. In autobuzele vechi si jerpelite e o zapuseala insuportabila in aceste zile. 

“-Oribile, colb, cald. -Cat aveti de mers, vreo jumatate de ora? - Chiar ora. Mai deschide, geamurile, cam asa. Nu avem incotro. Vara murim de cald, iarna inghetam.”   

“Unde asa autobuz urat si cu aer conditionat.  Numai peste hotare. Cred ca o sa fie bine, daca o sa fie conducerea mai atenta.”

“E inaduseala mare.”

Nemultumiti si suparati, oamenii spun ca nu prea au de ales.

“Dar nu avem incotro, trebuie sa ne ducem acasa, suportam. De unde sa luam aer conditioan. A zis ca o sa ne puna. Spunea, Ciobanu. Dar cand o sa puna, la sfarsitul verii?”

“Cine ne va da, Dumnezeu?"

“Toti se plang, dar ce sa le faci?”

Soferii de autobuze, care lucreaza de ani buni, mai gluma mai serios spun ca nici nu-si imagineaza luxul de-a sofa in conditii mai bune. Asa ca in cele opt ore de munca se racoresc cum pot.

“Geamurile deschidem. Udam stergarul, mai udam pe jos. Asa ca toti oamenii, asa e la noi in Moldova. Lucram cu acestea,  ca alte nu ne aduc. Tot ne promit si ne promit, dar nu mai aduc nimic.”  

Olga Tverdohlebova, de 16 ani este taxatoare in autobuzele care merg spre suburbii. Ea spune ca in acest rastimp, lucrurile nu s-au schimbat. 

Olga TVERDOHLEBOVA, TAXATOARE: “Iata cu ma ispravesc cu evantaiul. Acestea le-au adus cu 14 ani in urma, cu 12 ani au adus MAN-urile si gata. Conditiile au ramas aceleasi? - Inca mai rau. Se strica si inca soferii le repara. Singuri se duc la reparatie.” 

Si in troleibuzele care circula prin capitala, aerul conditionat este inlocuit de geamurile deschise. Nu prea ajuta, atunci cand pasagerii stau inghesuiti. 

“Uitati-va la oameni. Femeiile acestea mai in varsta, e aproape ca in sauna.”

“Chiar ma simt foarte rau. E cald si inaduseala, tocmai imi vine sa ies din troleibuz.”

“-Ati gasit solutii cum sa faceti racoare?- Cu o foita?"

Un pic de racoare am gasit in unul din troleibuzele, care circula pe ruta 11. Este unul dintre cel mai noi din capitala si este dotat cu un sistem de ventilare. Functioneaza doar peste o sectiune, celalte sunt inchise. 

“Geamurile sunt toate deschise. Ventilatorul lucreaza.”

“Este mai racoare. Diferenta mare nu se simte. Probabil e putin mai bine decat in celalte.”

Desi autoritatile indeamna locuitorii capitalei sa renunte la automobile si vorbesc despre un viitor in care transportul public va fi o priotate pentru oras, se pare ca aceste idei vor deveni realitate intr-un vitor indepartat.

“Nu e posibil sa renuntam la transportui public pentru ca troleibuzele sunt foarte pline in ziua de azi.”

“De sigur nu sunt atractive este insuportabil, mai ales in ora de varf. Este bine sa ne gandim la mediu, insa doar atunci cand conditiile din transportul public vor fi la standardele europene.”

Pe timp de vara calatorii se pot adresa la taxatori pentru a primi pahar cu apa. Totusi autoritatile au alocat deja bani si promit ca pana la sfarsitul anului in capitala vor aparea 50 de autobuze noi si 20 de troleibuze, dotate cu aer conditionat. Primele 5 vor ajunge in aceasta luna la Chisinau.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării