main logo
14894

Republica Moldova și România urmează să creeze trei huburi feroviare

Republica Moldova și România vor valorifica infrastructura feroviară pentru exportul de fier uzat. În prezent, acest tip de transport se realizează exclusiv pe cale rutieră. Autoritățile poartă discuții privind modificarea cadrului normativ, astfel încât România să poată începe exportul de fier vechi către Republica Moldova și pe calea ferată, pentru a reduce presiunea asupra traficului rutier.

Republica Moldova și România urmează să creeze trei huburi feroviareFoto: moldova1.md

În același timp, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a menționat că în timpul vizitei sale la București, unde a avut întrevederi cu președintele Senatului României, Ilie Bolojan, s-a convenit asupra creării a trei hub-uri feroviare peste Prut, care vor eficientiza transportul de mărfuri, vor reduce poluarea și vor asigura o logistică mai sigură și mai accesibilă, transmite Știri.md cu referire la moldova1.md.

„Asta înseamnă un mediu mai sănătos, asta înseamnă bani economisiți, o logistică mult mai sigură și mult mai ieftină. Am vorbit despre Sculeni, Călărași și Căinari, unde, din 2022, a intervenit o situație în care exportatorii de fier vechi din România pot exporta doar pe cale rutieră.Încercăm să rezolvăm această problemă și am ridicat-o la cel mai înalt nivel, pentru a permite exportul de fier vechi și pe cale feroviară, prin instituirea unui post de inspector fitosanitar. Avem convingerea că această problemă, fiind auzită, va fi rezolvată în cel mai scurt timp, iar noi vom putea trece de la transportul auto la cel feroviar — ceea ce înseamnă un mediu mai curat, drumuri mai sigure, vămi descongestionate și o logistică mult mai eficientă. Contează foarte mult”.

Totodată, s-a discutat și despre construcția unui nou aeroport major în Bazinul Mării Negre, cu un segment cargo amplasat la Mărculești. Proiectul beneficiază de sprijinul României și al investitorilor din regiune, mai spune Vladimir Bolea.

„Noi vom deveni, în regiunea Bazinului Mării Negre, cred, unul dintre cele mai mari aeroporturi din zonă, cu un potențial foarte mare de preluare a pasagerilor. Acest lucru l-am comunicat pentru a putea dezvolta rapid Aeroportul Internațional Chișinău, inclusiv pe segmentul cargo, prin filiala sa de la Mărculești. Ne-am înțeles și vom avea sprijinul Senatului României. La invitația Senatului României, vom avea o întâlnire cu oameni de afaceri din acest domeniu. În următoarele săptămâni, vom pregăti o prezentare — nu doar despre aeroport, ci și despre celelalte hub-uri. Vorbim despre Fălciu, la care lucrăm în prezent, vorbim despre portul de stat din Giurgiulești și, bineînțeles, despre municipiul Chișinău cu tot potențialul său, dar și despre Mărculești”.

În același timp, Vladimir Bolea și Ilie Bolojan au subliniat importanța unei coordonări mai bune în gestionarea traficului de frontieră. Pentru a susține dezvoltarea sectorului de transport, cei doi oficiali au convenit organizarea, la sediul Senatului României, a unui forum dedicat operatorilor de transport de marfă și pasageri.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării