main logo
621

Raport: Femeile candidate au acces limitat la posturile TV

Femeile care candidează la alegerile parlamentare din 24 februarie primesc mai puţin timp de antenă la posturile de televiziune din Moldova decât bărbaţii.

Raport: Femeile candidate au acces limitat la posturile TV

Potrivit agenţiei Infotag, despre aceasta se menţionează într-un raport de monitorizare a 10 canale TV în timpul campaniei electorale, pregătit de Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare, transmite Știri.md.

Potrivit reprezentantei Centrului, Alina Andronache, deşi ponderea femeilor candidate pe listele de partid a crescut în comparaţie cu alegerile parlamentare anterioare, şansele acestora de a ajunge în parlament nu au crescut din cauza locurilor din lista electorală şi lipsei unei susţineri media suficiente.

„Rolul mass-media nu este numai de a informa populaţia, ci şi de a educa, în special, cu scopul de a schimba percepţia asupra rolului femeii în societate şi în familie. Femeile participă mai puţin la dezbateri, iar dacă totuşi participă, atunci doar în roluri secundare. În buletinele de ştiri, informaţiile despre femeile candidate sunt în mare parte pozitive, dar acestea se bazează pe stereotipuri. Femeile candidate sunt analizate din punctul de vedere al situaţiei familiale, activităţii şi numărului de copii", a menţionat ea.

Potrivit raportului, numai în 18,5% din cazuri femeia este protagonista ştirilor, iar în 27,2% are rol secundar. Cea mai mare prezenţă a femeilor în ştiri este la Canal 3 (21%), Publika TV şi Canal 2 (câte 20%), iar cea mai mică este la N4 (9%), PRO TV (15%) şi Prime (16%). O situaţie similară se atestă şi în talk-show-uri, unde în 80% din cazuri protagonişti sunt bărbaţi.

Autorii au remarcat că, cu cât este mai mare ratingul canalului, cu atât mai puţine femei participă la dezbateri. Chiar şi în cazurile în care femeile sunt invitate să participe la dezbateri, timpul emisiunii rareori este în prime-time. 

În ceea ce priveşte spoturile electorale, la prima vedere se observă o anumită egalitate, dar spoturile cu femeile candidate sunt mai des rulate pe timpul nopţii, când audienţa este foarte mică.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării