10 iunie, 12:060
288

Promo-LEX atenționează: În diasporă trebuie să fie peste 150 de secții

10 iunie, 12:060
288

Misiunea de observare a alegerilor Promo-LEX a constatat într-un nou raport de monitorizare, dat joi publicității, că peste hotare trebuie să fie instituite peste 150 de secții de votare.

Promo-LEX atenționează: În diasporă trebuie să fie peste 150 de secțiiFoto: știri.md

Totodată, raportorii observă că deși la alegerile din 2020 au votat mai puțini alegători din regiunea transnistreană decât la parlamentarele din 2019, pentru scrutinul din 11 iulie 2021 au fost organizate cu 2 secții mai mult, transmite Știri.md cu referire la jurnal.md.

Cu referință la secțiile de votare pentru alegătorii din afara țării, CEC a constituit inițial, prin hotărârea adoptată la 5 iunie 2021 doar 139 secții de vot, „fără a ține cont de criteriile legale care sunt prevăzute de Codul Electoral pentru stabilirea acestora”, constată misiunea de observare. Urmare a presiunilor sociale și politice, CEC a revenit asupra hotărârii sale și a decis la 7 iunie 2021 să creeze 146 de secții de vot.

„În opinia misiunii de observare Promo-LEX, CEC trebuia să pornească de la cifra de minim 150 de secții de votare, așa cum și-a stabilit în devizul de cheltuieli, cu posibilitatea majorării numărului acestora în cazul în care MAEIE/Guvernul ar fi garantat disponibilitatea resurselor financiare suficiente”, precizează Promo-LEX.

Totodată observatorii au constatat multiple aspecte problematice care țin de prestația CEC în contextul adoptării hotărârilor cu privire la crearea secțiilor de votare pentru alegătorii din regiunea transnistreană unde urmează a fi deschise 44 de secții de vot.

„Astfel, deși la alegerile pentru funcția de Președinte din 2020 au votat mai puțini alegători din regiunea Transnistreană decât la parlamentarele din 2019, pentru scrutinul din 11 iulie 2021 au fost organizate cu 2 secții de votare mai multe”, menţionează Promo-LEX. 

La fel, observatorii atrag atenția asupra faptului că 2 secții de votare au fost create în orașul Bender și o secție de votare în satul Corjova, în condițiile în care autoritățile statului nu au un control efectiv asupra acestor localități, existând astfel riscuri semnificative pentru securitatea procesului electoral și a participaților la acesta.

Totodată, raportorii observă că deși la alegerile din 2020 au votat mai puțini alegători din regiunea transnistreană decât la parlamentarele din 2019, pentru scrutinul din 11 iulie 2021 au fost organizate cu 2 secții mai mult, transmite Știri.md cu referire la jurnal.md.

Cu referință la secțiile de votare pentru alegătorii din afara țării, CEC a constituit inițial, prin hotărârea adoptată la 5 iunie 2021 doar 139 secții de vot, „fără a ține cont de criteriile legale care sunt prevăzute de Codul Electoral pentru stabilirea acestora”, constată misiunea de observare. Urmare a presiunilor sociale și politice, CEC a revenit asupra hotărârii sale și a decis la 7 iunie 2021 să creeze 146 de secții de vot.

„În opinia misiunii de observare Promo-LEX, CEC trebuia să pornească de la cifra de minim 150 de secții de votare, așa cum și-a stabilit în devizul de cheltuieli, cu posibilitatea majorării numărului acestora în cazul în care MAEIE/Guvernul ar fi garantat disponibilitatea resurselor financiare suficiente”, precizează Promo-LEX.

Totodată observatorii au constatat multiple aspecte problematice care țin de prestația CEC în contextul adoptării hotărârilor cu privire la crearea secțiilor de votare pentru alegătorii din regiunea transnistreană unde urmează a fi deschise 44 de secții de vot.

„Astfel, deși la alegerile pentru funcția de Președinte din 2020 au votat mai puțini alegători din regiunea Transnistreană decât la parlamentarele din 2019, pentru scrutinul din 11 iulie 2021 au fost organizate cu 2 secții de votare mai multe”, menţionează Promo-LEX. 

La fel, observatorii atrag atenția asupra faptului că 2 secții de votare au fost create în orașul Bender și o secție de votare în satul Corjova, în condițiile în care autoritățile statului nu au un control efectiv asupra acestor localități, existând astfel riscuri semnificative pentru securitatea procesului electoral și a participaților la acesta.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

Loading...