17 octombrie, 16:35
272
1
Proiectul privind publicitatea stradală, criticat la Primăria Chișinău
17 octombrie, 16:35
272
1

Încă o dezbatere cu scandal privind proiectului publicităţii stradale din Capitală. De această dată, documentul a fost criticat de Asociația Businessului European, conform căreia regulile stabilite în concept nu sunt clare. Și agenții economici spun că acest proiect i-ar putea duce la faliment.

Foto: diez.md

Pe de altă parte, primarul Ion Ceban susţine că, dacă documentul nu va fi aprobat până la sfârșitul anului, autorizațiile de amplasare a publicităţii stradale nu vor mai fi prelungite, transmite Știri.md cu referire la publika.md

Directorul executiv al Asociației Businessului European spune că regulile propuse de municipalitate nu sunt în niciun alt stat european.

Mariana Rufa, director executiv al Asociației Businessului European:"Acele limitări și restricții de ordin tehnic, vis-a-vis de culori, de metrajul amplasării pe trotuare, nu se regăsesc, eu nu le-am văzut aplicate în nicio capitală europeană."

Totodată, documentul nu ar fi fost elaborat conform legislaţiei.

Serghei Zaharcenco, reprezentant al Asociației Businessului European:"Nu există criterii clare cu privire la conceptul care este prezentat în regulament și toate aceste neconformități aduce la generarea corupției.”

Și agenții economici spun că sunt într-o situaţie dificilă.

Serghei Hasanov, agent economic din domeniul publicității stradale:”Noi trebuie să decidem, supraviețuim, supraviețui cu reducerea ajumătate din personal sau ne închidem cu totul. Dar, în regulament nu am găsit, sunt atâtea necunoscute, încât nu avem un răspuns la această întrebare.”

În aceste condiții, va avea de suferit și bugetul public național.

Andrei Jicol, agent economic din domeniul publicității stradale:”Eu vorbesc de Bugetul Public Național, nu doar cel local, adică ce facem noi în plină pandemie. Deci, minus 150 de milioane de lei în perioadă de trei ani. Aici mă refer 27 de milioane anual taxa locală și TVA, impozit pe venit, social și așa mai departe.”

Consilierul municipal PAS, Roman Cojuhari, spune că proiectul ar favoriza un anumit agent economic.

Roman Cojuhari, consilier municipal PAS:”Care a fost scopul ca, spre exemplu, pe chioșcuri sau gherete, imediat găsesc, poate fi utilizat suprafața de 100 de procente pentru publicitate. Am impresia că sunt introduse pentru un agent economic concret.”

Ion Ceban, primarul general al Capitalei:”Dacă cineva crede că sunt introduse, special, eu nu am văzut acest punct, dar nu văd care ar fi logica. Scoase și gata.”

Într-un final, primarul Ion Ceban a declarat că nu renunță la aprobarea documentului. Mai mult, edilul spune că, în lipsa unui regulament, agenții economici nu vor mai primi autorizații de amplasare a dispozitivelor publicitare.

Ion Ceban, primarul general al Capitalei:”Voi insista ca aceste autorizații să nu fie prelungite în condițiile în care noi nu vom ajunge să aprobăm regulamentul. Asta înseamnă că noi trebuie să ne așezăm și să găsim un consens cu toată lumea. Consensul nu trebuie să fie în favoarea companiilor, dar în favoarea părții vizuale a orașului.”

În martie, autoritățile municipale au elaborat un concept de amplasare a publicității stradale, iar din luna mai acesta este supus dezbaterilor publice și, în curând, va fi propus spre aprobare Consiliului Municipal Chișinău.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter