main logo
978

Profesor: Eseurile, mai bune decât testele care distrug învățământul

Testele ruinează învățământul, iar absolvenții ajung să nu știe să gândească, deoarece pot doar să sublinieze răspunsul corect, însă chiar și așa-numitele „eseuri plictisitoare” sunt mult mai bune pentru a evalua activitatea de gândire a elevului decât testele, care în multe materii și în multe secțiuni pot fi memorate pe de rost.

Profesor: Eseurile, mai bune decât testele care distrug învățământulFoto: noi.md

Această opinie a fost exprimată de Igor Nisenboim, profesor la Școala de Comunicare în Afaceri, profesor voluntar și părinte, în cadrul emisiunii „Без галстуков cu Alexandru Stahurschi”, transmite Știri.md cu referire la noi.md.

El a menționat că, dacă e să vorbim despre învățământul occidental, atunci cel britanic, elvețian și olandez este, în multe privințe, extrem de comercializat. În consecință, în încercarea de a dezvolta acest sector, apare un număr foarte mare de școli și universități publice, care sună foarte cool. Dar, de fapt, acestea nu sunt de un nivel foarte înalt. Unui străin îi este foarte ușor să intre acolo la facultate. Acestea au cerințe minime și un nivel scăzut al profesorilor.

„Sună frumos. În Marea Britanie eu am învățat. Dar Marea Britanie nu este un semn al calității în sine. Acolo există universități remarcabile, există multe școli universitare foarte bune și există un sector pur comercial semnificativ în care poți intra chiar dacă ești netot. Așadar, această ramură a devenit extrem de comercializată. Orice capriciu din banii tăi”, a explicat Igor Nisenboim.

În opinia sa, dacă vorbim despre testările care se practică în cadrul lor, aceasta ruinează învățământul, deoarece chiar și eseurile plictisitoare pe unele teme mai largi sunt mult mai bune pentru a evalua activitatea de gândire a unui elev decât testul, care la multe materii și la multe capitole poate fi învățat pe de rost.

Motivul unei astfel de situații, potrivit lui Igor Nisenboim, constă în faptul că testele sunt mai convenabile și toată lumea dorește indicatori ai performanței.

„Testele sunt mai convenabile. Toată lumea vrea un indicator. Iată noi am avut 82 de puncte din 100, iar acum este 84. Am devenit mai buni. De aceea, această problemă există. Nu știu dacă are vreo soluție satisfăcătoare în cadrul școlilor generale obișnuite, pentru că aici aceste lucruri în mare parte se exclud reciproc”, a explicat profesorul.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării