Premier Energy, precizări privind procedura de calculare a facturii
Premier Energy informează că, la data de 10 ianuarie 2025 au intrat în vigoare noile prețuri reglementate de furnizare a energiei electrice, în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului de administrație al ANRE nr. 12 din 3 ianuarie 2025, publicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 5-7 (9515-9517).

Potrivit Premier Energy, în conformitate cu p. 84 din Regulamentul ANRE privind furnizarea energiei electrice, în cazul în care se modifică prețul la energia electrică furnizată, operatorul de sistem va determina cantitatea de energie furnizată pe baza consumului mediu zilnic de energie pe perioada de facturare, transmite Ștrii.md.
„De ex. în cazul în care factura a fost emisă pentru perioada de consum 25 decembrie 2024 - 24 ianuarie 2025, se va determina media zilnică prin împărțirea consumului total în această perioadă la numărul de zile din intervalul respectiv. Astfel, pentru un consum total 155 kWh, media zilnică va fi de 5 kWh. În consecință, primele 16 zile se vor calcula cu prețul vechi (până la intrarea în vigoare a noului preț de furnizare), iar următoarele 15 zile - cu prețul nou”, explică Premier Energy.
De asemenea, în cazul în care factura nu poate fi emisă în baza indicilor reali ai contorului, în corespundere cu Articolul 137 din Regulamentul ANRE privind furnizarea energiei electrice, furnizorul este în drept să emită facturi în baza calculelor estimative ale consumului de energie electrică pe o perioadă nu mai mare de trei luni.
Premier Energy precizează că, în mediu, lunar sunt emise circa 2% de facturi cu date estimative din totalul facturilor expediate către consumatori, care în majoritatea cazurilor se corectează prin citirea reală în luna următoare. O factură emisă pe baza unui consum estimat nu este considerată eronată.
În acest context, ÎCS Premier Energy SRL informează consumatorii că, în cazul în care consideră că valoarea facturii nu reflectă corect calculul, aceștia au posibilitatea de a solicita clarificări suplimentare.
Pentru a depune o solicitare, consumatorii pot completa formularul disponibil pe site-ul furnizorului, accesând următorul link: https://premierenergy.md/asistenta/solicitari/, selectând opțiunea „Dezacordul privind calculul indicat în factură”.