main logo
3830

Planul de reluare a curselor regulate la Aeroportul Internaţional Chişinău

Ridicarea graduală a măsurilor de restricţionare în timpul controlului de frontieră și vamal, strategia reluării zborurilor regulate şi asigurarea funcţionalităţii serviciilor pe timp de Pandemie.

Planul de reluare a curselor regulate la Aeroportul din ChişinăuFoto: știri.md

Aceste teme au fost puse în discuţie în cadrul unei şedinţe a Comitetului Aeroportuar de Facilități Aeronautice, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

De asemenea în discuţie au fost puse şi acţiuni de pregătirea personalului, asigurarea cu echipament de protecție, facilități privind încăperi, mijloace de transport.

Totodată, a fost prezentat şi Planul de acţiuni pentru reluarea operaţiunilor regulate pe Aeroportul Internațional Chișinău şi a Instrucţiunilor operaţionale, iar Autoritatea Aeronautică Civilă și-a reiterat opțiunea pentru modificarea cadrului normativ a Republicii Moldova, în domeniul sanătății publice pe Aeroportul Internațional Chișinău.

Comitetul Aeroportuar de Facilități Aeronautice, se întrunește cu o anumită periodicitate, conform prevederilor Hotărârii Guvernului Nr. 1034 Facilități, în baza Anexei 9, la Convenția privind aviația civilă internațională.

Şedinţa convocată de Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) a reunit reprezentanți ai Ministerului Economiei și Infrastructurii, Departamentul Poliției de Frontieră (Aeroport), Serviciul Vamal (Aeroport), ANSP, ANSA, Air Moldova SRL, Fly One SRL, operatorul Aeroportului Internațional Chișinău - Avia Invest SRL, Aeroport Handling SRL și MGH Handling SRL.

Menţionăm că de la mijlocul lunii martie 2020 au fost sistate toate cursele avia regulate, măsură necesară pentru a preveni răspândirea infecției cu COVID-19.

Iniţial termenul a fost pentru două luni, adică până pe 15 mai, iar ulterior interdicţia a fost prelungită până pe 30 iunie.

De atunci şi până în prezent sunt organizate doar curse charter pentru evacuarea cetățenilor moldoveni aflați peste hotare, sau pentru transportul unor mărfuri de primă necesitate - medicamente sau echipamente de protecţie.

În consecinţă traficul aerian s-a redus cu peste 90%, iar aceasta a afectat grav companiile aeriene, operatorul Aeroportului Internaţional Chişinău, dar şi întreprinderi de stat precum MoldATSA. 

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării