main logo
2369

Pistele pentru bicicliști, în vizorul autorităților municipale

Primăria Chișinău monitorizează în ce măsură este utilizată pista pentru cicliști de pe strada 31 August 1989 din Capitală. În acest sens, au fost instalate camere video. Datele colectate prin acest sistem de monitorizare vor ajuta la inițierea a noi proiecte de infrastructură dedicate transportului alternativ, spun reprezentanții municipalității. Părerile oamenilor privind asemenea inițiative sunt împărțite.

Pistele pentru bicicliști, în vizorul autorităților municipaleFoto: Moldova1.md

Primăria a instalat camerele săptămâna trecută, pe tronsoanele cuprinse între străzile Toma Ciorbă și Mitropolit Bănulescu-Bodoni și între străzile Alexandr Pușkin și Lev Tolstoi. Dar n-au rezistat prea mult. Au fost scoase din cauza unor defecțiuni tehnice provocate de caniculă. Echipamentul urmează să fie înlocuit, transmite Știri.md cu referire la moldova1.md.

„Scopul acțiunii este extinderea benzilor dedicate utilizatorilor de transport alternativ pe tot perimetrul orașului Chișinău”, a declarat șeful interimar de la Direcția mobilitate urbană, Dorin Ciornîi.

În paralel, autoritățile municipale lucrează la un nou proiect - amenajarea unui coridor verde pe bulevardul Dacia, între străzile Valea Crucii și Aeroportului.

„Este o infrastructură care ne-ar permite să amenajăm primele piste dedicate bicicliștilor sau utilizatorilor de trotinete, de exemplu. Aici ar fi o pistă model și de aici am vrea să o extindem pe tot perimetrul orașului”, a mai spus Dorin Ciornîi.

Pista pentru bicicliști de pe strada 31 August 1989 trezește opinii diferite.

„Provoacă ambuteiaj, dar e ok. Eu cred că centrul oricărui oraș trebuie să fie dotat cu piste, cu străzi pietonale, cât mai multă mișcare să fie anume pentru pietoni. Încet, încet trebuie să scoatem automobilele din centrul orașului”;

„Este puțin loc, dar e și foarte complicat atunci când bicicliștii trec pe această linie, iar tu virezi la stânga în acel moment”;

„Încurcă un pic, pentru că nu sunt atât de mulți bicicliști cât transport”, spun bicicliștii. 

Alții spun că orașul are nevoie de mai mult spațiu pentru transportul alternativ.

„Chișinăul este supraaglomerat cu mașini, așa că cei care circulă cu trotinete sau biciclete, ei de obicei sunt oamenii mai buni la suflet, mai fericiți, pentru că nu sunt enervați de la aglomerație”;

„Ne-am adaptat. Ambuteiajele au fost și vor fi mereu, dar ne adaptăm. Dar e ok. Ca idee e foarte bună și să dea Domnul să mai fie”;

„Merg dimineața și seara, dar uneori și atunci când trebuie să plec undeva. Dacă trebuie să ajung, de exemplu, la gară, pista este o modalitate foarte ușoară”, mai spun oamenii. 

În ultimii ani, Primăria Chișinău a amenajat peste 20 de kilometri de piste continue pentru bicicliști. În prezent sunt analizate și alte străzi importante - Albișoara, Alecu Russo, Nicolae Costin, Mihai Viteazul și Calea Ieșilor - unde pistele ar putea fi create fie pe trotuar, fie pe carosabil.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării