Peste un milion de apeluri la 112: Cele mai frecvente probleme semnalate
Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 informează că în prima jumătate a anului 2024 au fost recepționate şi tratate 1.128.819 apeluri.
Potrivit datelor statistice, în medie, timp de 24 ore, la numărul de urgență sunt înregistrate 6.236 de apeluri, cele de urgență reală reprezentând 58%, transmite Știri.md.
Totodată, timpul de răspuns la apelurile intrate în Sistemul Automatizat Informațional al Serviciului 112 în primele 15 secunde reprezintă 94,8%.
Potrivit autorității, cel mai mare flux de apeluri a fost înregistrat între orele 17:00 și 19:00, iar cele mai multe solicitări au fost gestionate de:
- Ambulanță (71%)
- Poliție (25%)
- Pompieri (2,87%).
„Referitor la natura urgențelor, în 2024, ca ponderi, majoritatea apelanților raportează: cefalee – 51.561 de cazuri, dureri abdominale sau de spate – 25.246 de cazuri, pacient slăbit, simptome neclare – 24.662 de cazuri, durere pronunțată toracică neclară – 20.866 de cazuri, dispnee și durere toracică – 20.463 de cazuri, copil bolnav – 196.575 de cazuri, conflict – 16.744 de cazuri, accident rutier – 12.543 de cazuri, persoană agresivă – 11.555 de cazuri, parcare neregulamentară – 10.405 de cazuri, gălăgie – 5.837 de cazuri, incendii de vegetație – 1.893 de cazuri, incendii sector locativ – 1.465 de cazuri. Din punctul de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din Chișinău, Bălți, Orhei, Ungheni și Cahul”, comunică reprezentanții Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112.
Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe constituie circa 42%. În acest sens, în perioada menționată, la numărul 112 au fost efectuate 664 de apeluri, fără a comunica o urgență, de la o singură persoană. Conform estimărilor Serviciului 112, costul mediu lunar privind recepționarea și procesarea apelurilor nejustificate este de aproape 90.000 de lei.