Peroane pustii și amintiri pline. Viața fără tren în satele din raionul Florești
Gara din localitatea Florești a uitat de îmbulzeala de odinioară și a trecut deja de o perioadă bună în liniște. Ani la rând, trenul era parte din viața de zi cu zi a sătenilor din Vărvăreuca, dar și a tuturor localităților din raion. Oamenii își amintesc cu nostalgie cum urcau dimineața în vagon și puteau ajunge ieftin și sigur în orice destinație.

„Ne duceam, dădeam patru lei de la Bălți, veneam de la Bălți, era la ora șase dimineața, la ora nouă, la ora patru și la ora șase și la nouă și ceva venea de la Bălți aici, dar acum gata, te duci la rutieră și dai 30 de lei. Acum avem piață la Florești, pe loc și cumpărăm, dar la Bălți nu ne mai ducem, nu merge trenul nu facem nimic”, a spus o femeie, transmite Știri.md cu referire la tvn.md.
„Chiar de la Mărculești la Chișinău plecam, noaptea, dimineața era acolo”, a zis un bărbat.
„Erau mulți muncitori de prin satele de alături, toți plecau la Bălți merge încolo și înapoi, care se duceau la oraș după cumpărături, era benefic lucrul ăsta. Mai greu, la rutieră, cu mașina proprie, mai rar ne ducem, atunci nu era o problemă, era trei, patru lei, nu mai țin minte”, a declarat o altă femeie.
„Era perioadă când majoritatea chiar din sat de aici lucrau la Bălți se duceau dimineața cu trenul, veneau înapoi, dar în momentul de față nici lume nu mai este, dacă ar fi să meargă regulat. Ar fi bine să revină, fiindcă calea ferată la noi aici era la Florești, fiindcă fără cale ferată astăzi nu poate economia să se dezvolte, o mașină nu poate să ducă 60 de tone sau 80 de tone cât într-un vagon acolo”, a menționat un bărbat.
Pe lângă accesibilitate, Gara Feroviară din Florești aducea și venituri considerabile în bugetul statului
Procopie Șura, fost consilier: „Este foarte greu, eu întrebarea aceasta am ridicat-o când a fost domnul Recean înainte de alegerile prezidențiale și referendumul republican, vreau să spun că, cu părere de rău, nu s-a decis nimic. Calea Ferată nu știu, am înțeles acum ASP petrece un concurs să găsească un manager, au fost timpuri când Calea Ferată defalca în bugetul de stat miliarde de lei.”
La începutul acestui an, Întreprinderea Căi Ferate Moldova a anunțat despre sistarea cursei Bălți – Slobozia – Rogojeni, din cauza situației financiare critice care nu mai permitea menținerea circulației acesteia.