22 noiembrie, 07:47
2
1 498

Până în anul 2026, R. Moldova și România vor avea nouă poduri peste Prut

22 noiembrie, 07:47
2
1 498

Secretarul general al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, a participat la ședința grupurilor de lucru pe domeniul infrastructurii de transport, desfășurată la București, în contextul lucrărilor Comisiei mixte moldo-române pe domeniul transportului rutier.

Până în anul 2026, R. Moldova și România vor avea nouă poduri peste PrutFoto: tvr.md

La masa discuțiilor cu oficialii români de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au fost abordate subiecte ce țin de implementarea Acordurilor privind construirea și reabilitarea podurilor peste râul Prut. În particular au fost agreate aspecte ce țin de întreținerea podului Giurgiulești – Galați, dar și aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice referitoare la construirea podurilor Ungheni (RO) – Ungheni (RM), Leușeni – Albița, Sculeni (RO) – Sculeni (RM), Cahul – Oancea, transmite Știri.md cu referire la Tvr Moldova.

De asemenea, părțile au convenit asupra construcției altor trei noi poduri peste râul Prut: Costești – Stânca; Leova – Bumbăta; Leca – Fălciu. În privința construcției Autostrăzii Unirii, oficialii din România au fost informați despre demersul Republicii Moldova, prezentat Comisiei Europene referitor la modificarea hărții rețelelor Trans Europene de Transport TEN-T, prin includerea în Rețea a Autostrăzii A8 Târgul Mureș – Iași – Ungheni, acesta fiind și punctul de conexiune a Republicii Moldova la rețeaua de Autostrăzi a Uniunii Europene, până la Chișinău și în continuare până la Odesa (Ucraina).

Totodată au fost discutate proiectele finanțate prin intermediul instrumentului european „Investiții în Conectivitate pentru Țările Parteneriatului Estic” (EPIC), care are drept scop acordarea suportului în elaborarea și definitivarea Proiectelor de dezvoltare a infrastructurii Țărilor Parteneriatului Estic (Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Republica Moldova și Ucraina).

La final, părțile au stabilit modalitățile de colaborare pentru preluarea experienței necesare în procesul transpunerii și implementării legislației europene, a aspectelor procedurale ale negocierilor de aderare pe capitolul Rețele transeuropene, precum și a mecanismului de pregătire a proiectelor pentru alocarea resurselor financiare din fonduri europene.

La masa discuțiilor cu oficialii români de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au fost abordate subiecte ce țin de implementarea Acordurilor privind construirea și reabilitarea podurilor peste râul Prut. În particular au fost agreate aspecte ce țin de întreținerea podului Giurgiulești – Galați, dar și aspectele tehnice, financiare, juridice și organizatorice referitoare la construirea podurilor Ungheni (RO) – Ungheni (RM), Leușeni – Albița, Sculeni (RO) – Sculeni (RM), Cahul – Oancea, transmite Știri.md cu referire la Tvr Moldova.

De asemenea, părțile au convenit asupra construcției altor trei noi poduri peste râul Prut: Costești – Stânca; Leova – Bumbăta; Leca – Fălciu. În privința construcției Autostrăzii Unirii, oficialii din România au fost informați despre demersul Republicii Moldova, prezentat Comisiei Europene referitor la modificarea hărții rețelelor Trans Europene de Transport TEN-T, prin includerea în Rețea a Autostrăzii A8 Târgul Mureș – Iași – Ungheni, acesta fiind și punctul de conexiune a Republicii Moldova la rețeaua de Autostrăzi a Uniunii Europene, până la Chișinău și în continuare până la Odesa (Ucraina).

Totodată au fost discutate proiectele finanțate prin intermediul instrumentului european „Investiții în Conectivitate pentru Țările Parteneriatului Estic” (EPIC), care are drept scop acordarea suportului în elaborarea și definitivarea Proiectelor de dezvoltare a infrastructurii Țărilor Parteneriatului Estic (Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Republica Moldova și Ucraina).

La final, părțile au stabilit modalitățile de colaborare pentru preluarea experienței necesare în procesul transpunerii și implementării legislației europene, a aspectelor procedurale ale negocierilor de aderare pe capitolul Rețele transeuropene, precum și a mecanismului de pregătire a proiectelor pentru alocarea resurselor financiare din fonduri europene.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...

Loading...