main logo
743

O tânără din Republica Moldova a pariat pe o afacere dulce şi a câştigat

Anna Braghiş (26 de ani), o tânără din Republica Moldova, a pariat pe pasiunea ei şi a transformat totul într-o afacere dulce.

O tânără din Republica Moldova a pariat pe o afacere dulce şi a câştigat

A urmat cursurile Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Centrul Universitar Nord din Baia Mare. Chiar dacă viaţa a purtat-o spre Bucureşti, s-a întors la cea de-a doua ei casă pentru a-şi urma visul, transmite Știri.md cu referire la adevarul.ro.

Anna a venit în Baia Mare în anul 2011, unde a urmat cursurile universitare, dar şi pe cele de master. În 2016, a decis să plece în Bucureşti, unde a lucrat preţ de un an şi jumătate în calitate de contabilă la o firmă. 

„Mă consider norocoasă pentru că sunt înconjurată de oameni care îmi oferă încredere şi îşi urmează şi ei, la rândul lor, pasiunea pentru frumos. Astfel, putem bucura pe alţi oameni la rândul nostru. 

Mi-am dorit să fiu mai aproape de familie şi să pot călători mai des acasă, într-o ţară în care pot să simt că sunt liberă să mă exprim în aceeaşi limbă pe care o vorbesc şi acasă. 

Baia Mare a fost până la urmă o coincidenţă, nu a fost chiar o preferinţă, iniţial, exceptând faptul că tendinţa tinerilor care pleacă din Republica Moldova este să urmeze o facultate în marile oraşe universitare precum Iaşi, Bucureşti sau Cluj. Eu mi-am asumat această alegere, venind într-un oraş mai mic, nu cu atât de multe posibilităţi ca şi în celelalte oraşe, dar cumva alegi să faci lucrurile într-o manieră responsabilă. 

Oriunde îţi poţi găsi un loc potrivit pentru tine”, spune Anna Braghiş. A devenit antreprenor aplicând în cadrul programului Start–up Nation Viaţa agitată din Capitală şi munca de birou nu era tocmai viitorul pe care îl visa Anna pentru ea. Astfel că, motivată de pasiunea ei şi de o doză mare de curaj, a depus un proiect în cadrul primei ediţii a programului Start–up Nation. 

„Iniţial, am parcurs cu greu şi toate procedurile birocratice aferente înscrierii proiectului, de la elaborarea planului de afaceri, bugete provizorii şi proceduri de achiziţii, care pentru mine au fost în primul rând un exerciţiu bun de educare personală financiară, de cunoaştere mai în detaliu a unei realităţi. 

Proiectul în sine a început cu o serie de lacune din partea organizatorilor, cu tergiversare de proceduri. S-au amânat anumite proceduri până la 2-3 luni de zile. Pe de altă parte, este vorba de un dialog mult prea succcint, un dialog neeficient între tine, ca tânăr antreprenor, şi autorităţi. 

Pe de altă parte, ar fi foarte bine dacă s-ar începe o educaţie financiară a tinerilor în cadrul facultăţilor. Este important să se poată face un management al specializării pe care o fac, mai aprofundat. Să se cunoască în primul rând rolurile instituţiilor, procedurile care trebuie urmate. Practic, acum nu vreau să dau în sistemul educaţional, dar sunt unele aspecte care lipsesc dintr-un lanţ logic”, spune Anna. 

De la idee până la implementare a trecut un an, astfel că, în 2018, Anna a devenit tânăr antreprenor. Cu o investiţie nerambursabilă de 40.000 de euro, bani folosiţi pentru echipamente de calitate care asigură întreaga linie de producţie, Anna şi-a deschis o afecere dulce. 

Împreună cu alte trei persoane realizează torturi dar şi deserturi personalizate, în funcţie de preferinţele şi intoleranţele alimentare ale clienţilor. maidulce.ro, platforma unde clienţii îşi pot personaliza torturile Partea frumoasă a proiectului a venit abia după primirea echipamentelor. 

Din lipsă de personal, Anna a început să se ocupe de partea de producţie. A fost o provocare, dar şi un exerciţiu personal pentru a-şi testa răbdarea şi nervii. Pe viitor, Anna îşi doreşte să reinventeze reţetele tradiţionale de deserturi şi să le actualizeze pentru preferinţele generaţiei tinere. 

„Odată cu trecerea timpului, lucrurile încep să aibă şi o altă valoare. Este vorba despre o valoare sentimentală, de care începi să te ataşezi. Felul în care alegi să faci oamenii fericiţi. Un tort pentru copil sau pentru o nuntă, cu unele detalii care îi caracterizează pe clienţi, hobby-ul lor, ceva care te lasă să reflecţi în munca ta o parte din caracterul lor sau felul lor de a fi. Şi acest lucru este cumva premiul mare după toată munca asiduă care se depune”, spune Anna Braghiş. 

Iniţial, şi-a promovat afacerea pe reţelele de socializare mai apoi a deschis un spaţiu de prezentare, unde a angajat două persoane. 

Recent a lansat platforma maidulce.ro, unde clienţii pot să îşi personalizeze torturile, să le configureze aşa cum şi-l doresc, începând de la compoziţie până la aspect exterior. Kilogramul de tort variază între 50 şi 100 de lei, în funcţie de compoziţie şi de ingrendientele folosite. La deserturi, preţurile pornesc de la 5 lei, cele mai simple, de post, până la 20 de lei.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării