main logo
4766

O familie, impusă să achite costuri de repatriere a unei rude decedate

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) atrage atenția asupra unor posibile practici comerciale abuzive legate de polițele de asigurare medicală de călătorie, un subiect de o importanță majoră pentru consumatori. Un exemplu concret ilustrează dificultățile întâmpinate de familia unui cetățean care, după achiziționarea unei astfel de polițe, și-a pierdut viața într-un accident rutier în timpul unei călătorii internaționale.

O familie, impusă să achite costuri de repatriere a unei rude decedateFoto: Imagine simbol

Deși cheltuielile de repatriere ar fi trebuit să fie acoperite prin intermediul poliței, familia s-a confruntat cu obstacole birocratice nejustificate din partea asiguratorului, transmite Știri.md cu referire la unimedia.info.

Cetățeanul X a achiziționat o poliță de asigurare medicală pentru o călătorie în străinătate. În timpul călătoriei, autocarul în care se afla a fost implicat într-un grav accident rutier, iar cetățeanul X a decedat în urma rănilor suferite. Familia victimei a achitat toate cheltuielile de repatriere a corpului neînsuflețit.

Deși condițiile de asigurare prevedeau că „cheltuielile ce țin de repatrierea corpului asiguratului în Republica Moldova se rambursează persoanelor fizice sau juridice care nemijlocit au suportat cheltuielile sau moștenitorilor legali ai asiguratului, în baza documentelor justificative”, asiguratorul a condiționat achitarea despăgubirii de prezentare a documentelor ce confirmă calitatea de moștenitor. De menționat că procedura de eliberare a certificatului de moștenitor poate să dureze până la 10 ani.

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) atenționează că solicitarea de la un consumator a unor acte suplimentare, care nu sunt relevante pentru dosarul de asigurare, este considerată drept practică comercială agresivă (Legea nr. 105/2003 privind protecția consumatorului).

În acest sens, consumatorii care au întâmpinat situații similare și nu au fost despăgubiți sunt îndemnați să sune la Telefonul Consumatorului din cadrul CNPF - 022 85 95 95.

CNPF îndeamnă cetățenii să citească cu atenție informațiile din contractul de asigurare și să-și apere drepturile”, se arată în comunicatul emis de Comisia Națională a Pieței Financiare.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării