25 noiembrie, 17:07
0
267

Mecanism de avertizare, elaborat pentru a evita falimentul companiilor

25 noiembrie, 17:07
0
267

ODIMM, în parteneriat cu Ministerul Economiei, a elaborat primul mecanism de avertizare timpurie pentru companiile aflate în dificultate.

Mecanism de avertizare, elaborat pentru a evita falimentul companiilorFoto: odimm.md

Acest mecanism va contribui atât la evitarea dificultăților financiare ale companiilor, cât și la diminuarea efectelor negative ale crizei actuale, fiind conceput prin intermediul proiectului transnațional DanubeChance2.0 „Acceptarea eșecului pentru a facilita accesul antreprenorilor la a doua șansă în regiunea Dunării”, din care face parte Republica Moldova, alături de alte 13 țări din regiunea Dunării, transmite Știri.md.

Prin această aplicație, antreprenorii care se confruntă cu dificultăți în afaceri vor putea face o radiografie a companiei, fiind detectate punctele vulnerabile ale afacerii. Ulterior, vor putea beneficia de mentorat pentru redresarea și resetarea managementului.

Totodată, a fost elaborat un proiect de Program național “A doua Șansă", destinat antreprenorilor autohtoni care se confruntă cu dificultăți în gestionarea businessului, sunt în prag de faliment sau doresc să lanseze o nouă afacere. 

În același timp, pe parcursul anului curent, prin intermediul proiectului au fost organizate 3 sesiuni de instruire „Trial and Error” pentru antreprenorii autohtoni în regiunile Nord, Centru și Sud, care au fost axate pe îmbunătățirea managementului companiei, aspectele motivaționale și gestiunea resurselor.

Astfel, 5 companii autohtone au beneficiat de servicii de accelerare a afacerii, prin care experții în domeniu au ghidat antreprenorii în procesul de revitalizare sau restructurare a afacerii.

Aceste realizări au fost prezentate la Budapesta (Ungaria) de către Finodora Marcu, manager de proiect, în cadrul Conferinței de închidere a proiectului DanubeChance2.0. 

Proiectul DanubeChance2.0 – “Acceptarea eșecului pentru a facilita accesul antreprenorilor la a doua șansă în regiunea Dunării” este cofinanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Transnațional Dunărea.

Proiectul și-a propus să dezvolte politici antreprenoriale pentru a doua șansă și soluții practice pentru îmbunătățirea culturii antreprenoriale pentru a evita pierderea potențialului antreprenorial și a depăși stigmatizarea antreprenorilor după falimentul afacerii.

Proiectul DanubeChance2.0 a fost implementat de un consorțiu format din 17 parteneri, care provin din 13 țări ale regiunii Dunării (Slovenia, România, Germania, Austria, Ungaria, Croația, Bosnia și Herțegovina, Moldova, Ucraina, Belgia, Italia, Slovacia și Serbia), iar managementul proiectului a fost asigurat de organizația IFKA Public Benefit Nonprofit Ltd. din Ungaria.

Acest mecanism va contribui atât la evitarea dificultăților financiare ale companiilor, cât și la diminuarea efectelor negative ale crizei actuale, fiind conceput prin intermediul proiectului transnațional DanubeChance2.0 „Acceptarea eșecului pentru a facilita accesul antreprenorilor la a doua șansă în regiunea Dunării”, din care face parte Republica Moldova, alături de alte 13 țări din regiunea Dunării, transmite Știri.md.

Prin această aplicație, antreprenorii care se confruntă cu dificultăți în afaceri vor putea face o radiografie a companiei, fiind detectate punctele vulnerabile ale afacerii. Ulterior, vor putea beneficia de mentorat pentru redresarea și resetarea managementului.

Totodată, a fost elaborat un proiect de Program național “A doua Șansă", destinat antreprenorilor autohtoni care se confruntă cu dificultăți în gestionarea businessului, sunt în prag de faliment sau doresc să lanseze o nouă afacere. 

În același timp, pe parcursul anului curent, prin intermediul proiectului au fost organizate 3 sesiuni de instruire „Trial and Error” pentru antreprenorii autohtoni în regiunile Nord, Centru și Sud, care au fost axate pe îmbunătățirea managementului companiei, aspectele motivaționale și gestiunea resurselor.

Astfel, 5 companii autohtone au beneficiat de servicii de accelerare a afacerii, prin care experții în domeniu au ghidat antreprenorii în procesul de revitalizare sau restructurare a afacerii.

Aceste realizări au fost prezentate la Budapesta (Ungaria) de către Finodora Marcu, manager de proiect, în cadrul Conferinței de închidere a proiectului DanubeChance2.0. 

Proiectul DanubeChance2.0 – “Acceptarea eșecului pentru a facilita accesul antreprenorilor la a doua șansă în regiunea Dunării” este cofinanțat de Uniunea Europeană prin intermediul Programului Transnațional Dunărea.

Proiectul și-a propus să dezvolte politici antreprenoriale pentru a doua șansă și soluții practice pentru îmbunătățirea culturii antreprenoriale pentru a evita pierderea potențialului antreprenorial și a depăși stigmatizarea antreprenorilor după falimentul afacerii.

Proiectul DanubeChance2.0 a fost implementat de un consorțiu format din 17 parteneri, care provin din 13 țări ale regiunii Dunării (Slovenia, România, Germania, Austria, Ungaria, Croația, Bosnia și Herțegovina, Moldova, Ucraina, Belgia, Italia, Slovacia și Serbia), iar managementul proiectului a fost asigurat de organizația IFKA Public Benefit Nonprofit Ltd. din Ungaria.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

7 decembrie, 09:46
0
204

Companiile de asigurări nu vor putea da împrumuturi persoanelor terțe

7 decembrie, 09:46
0
204

Companiile de asigurări și reasigurări nu vor putea acorda împrumuturi cu dobândă din mijloacele bănești disponibile. Deputații au votat ieri, 6 decembrie, un proiect de lege în acest sens.

Companiile de asigurări nu vor putea da împrumuturi persoanelor terțeFoto: știri.md

Autorii inițiativei argumentează necesitatea acestor modificări prin existența riscurilor la care sunt expuși asiguratorii sau reasiguratorii acordând împrumuturi negarantate cu valori mari, transmite Știri.md.

În special, se invocă indisponibilizarea echivalentelor de numerar destinate onorării obligațiilor față de asigurați, dar și riscurile suplimentare de nerambursare sau rambursare tardivă a fondurilor împrumutate.

"Mai mult, în contextul crizei pandemice de COVID-19, companiile de asigurări se confruntă cu întârzierea încasării primelor de asigurare de la asigurați, devieri de la dezvoltarea normală a portofoliului de asigurări și dificultăți de plată cu alți parteneri ai activității operaționale, menționează deputații.

Astfel, se constată că nu este rezonabilă stimularea acordării de împrumuturi de către asigurători în lipsa estimării riscului de indisponibilizare a mijloacelor bănești împrumutate", se menționează într-un comunicat emis de Legislativ.

Proiectul urmează a fi votat în lectură finală și ar urma să intre în vigoare în termen de 1 lună de la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. 

Autorii inițiativei argumentează necesitatea acestor modificări prin existența riscurilor la care sunt expuși asiguratorii sau reasiguratorii acordând împrumuturi negarantate cu valori mari, transmite Știri.md.

În special, se invocă indisponibilizarea echivalentelor de numerar destinate onorării obligațiilor față de asigurați, dar și riscurile suplimentare de nerambursare sau rambursare tardivă a fondurilor împrumutate.

"Mai mult, în contextul crizei pandemice de COVID-19, companiile de asigurări se confruntă cu întârzierea încasării primelor de asigurare de la asigurați, devieri de la dezvoltarea normală a portofoliului de asigurări și dificultăți de plată cu alți parteneri ai activității operaționale, menționează deputații.

Astfel, se constată că nu este rezonabilă stimularea acordării de împrumuturi de către asigurători în lipsa estimării riscului de indisponibilizare a mijloacelor bănești împrumutate", se menționează într-un comunicat emis de Legislativ.

Proiectul urmează a fi votat în lectură finală și ar urma să intre în vigoare în termen de 1 lună de la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. 

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
30 noiembrie, 18:50
0
581

Se cere intervenția autorităților în stoparea falimentării Central House

30 noiembrie, 18:50
0
581

Raisa Morozan, avocata lui Vitalie Perciun, fondator „Central House” SRL, solicită intervenția autorităților de stat în curmarea acțiunii de falimentare a întreprinderii.

Se cere intervenția autorităților în stoparea falimentării Central HouseFoto: IPN

„Cetățenii Republicii Moldova vor să lucreze acasă și să investească acasă”, a declarat aceasta într-o conferință de presă la IPN, transmite Știri.md.

Potrivit avocatei, lui Vitalie Perciun i s-a creat dosar penal pe insolvabilitate intenționată, deși el este singura persoană interesată ca întreprinderea să activeze. 

Agenții economici care dețin în locațiune spațiile comerciale ale „Central House” SRL, în temeiul contractului semnat cu Veaceslav Timotin, locțiitorul administratorului de insolvabilitate, recunosc că sunt presați să dea declarații false împotriva lui Vitalie Perciun. În caz contrar, nu le va fi prelungit contractul de locațiune, care expiră la finele anului, sau li se vor intenta dosare de evaziune fiscală.

Raisa Morozan spune că „Central House” este societatea supusă unui atac de preluare a bunurilor cu o valoare de peste 150 de milioane de lei și este falimentată intenționat de „grupul de persoane ce se pretind a fi reprezentați și creditori ai „Central House” SRL în proces de insolvabilitate”. 

Avocata i-a numit aici pe Veaceslav Timotin, locțiitorul administratorului de insolvabilitate al „Central House” SRL, și avocatul desemnat de acesta, Iosip Andrei, dar și avocatul stagiar Dumitru Stratan, care reprezintă interesele Gările Auto Moderne SRL și ale Ubicuit Grup SRL. 

Printre cei care își doresc falimentarea „Central House” ar fi și actualul director al Gările Auto Moderne SRL, Iurie Moroz, care a fost vicedirector la întreprinderea de stat „Gările și Stațiile Auto”. „Acești executori realizează indicațiile lui Vladimir Andronachi și Alexandru Vîlcu, comunică Vitalie Perciun”, a menționat avocata.

„Stimați cetățeni, suntem siguri că Central House nu este singura societate delapidată de bunuri, în modul în care se întâmplă. Vă îndemnăm să vorbiți și să nu tăceți despre situațiile care se întâmplă și cu voi, din cauza acestui grup de oameni condus de Vîlcu și Andronachi, pentru că, de fapt, Gările Auto Moderne în calitate de asociați îi are pe Alexandru Vîlcu și Olga Demcenco, care este interpusul lui Vladimir Andronachi. 

Anume aceste două persoane dau indicații, iar ceilalți executori care se pretind administratori ai Central House: Veaceslav Timotin, Andrei Iosip, Dumitru Stratan, Albert Puiu și alții, de fapt realizează indicațiile acestor persoane”, a declarat Raisa Morozan.

Avocata susține că, în situația de față, Alexandru Vîlcu și Vladimir Andronachi controlează și administrează trei întreprinderi: Central House, întreprinderea de stat Gările și Stațiile Auto și Gările Auto Moderne SRL, doar că nu în mod direct, ci prin oameni pe care i-au împuternicit.

Avocata a prezentat mai multe documente cu referire la subiectul abordat în cadrul conferinței de presă, care pot fi vizualizate accesând acest link.

„Cetățenii Republicii Moldova vor să lucreze acasă și să investească acasă”, a declarat aceasta într-o conferință de presă la IPN, transmite Știri.md.

Potrivit avocatei, lui Vitalie Perciun i s-a creat dosar penal pe insolvabilitate intenționată, deși el este singura persoană interesată ca întreprinderea să activeze. 

Agenții economici care dețin în locațiune spațiile comerciale ale „Central House” SRL, în temeiul contractului semnat cu Veaceslav Timotin, locțiitorul administratorului de insolvabilitate, recunosc că sunt presați să dea declarații false împotriva lui Vitalie Perciun. În caz contrar, nu le va fi prelungit contractul de locațiune, care expiră la finele anului, sau li se vor intenta dosare de evaziune fiscală.

Raisa Morozan spune că „Central House” este societatea supusă unui atac de preluare a bunurilor cu o valoare de peste 150 de milioane de lei și este falimentată intenționat de „grupul de persoane ce se pretind a fi reprezentați și creditori ai „Central House” SRL în proces de insolvabilitate”. 

Avocata i-a numit aici pe Veaceslav Timotin, locțiitorul administratorului de insolvabilitate al „Central House” SRL, și avocatul desemnat de acesta, Iosip Andrei, dar și avocatul stagiar Dumitru Stratan, care reprezintă interesele Gările Auto Moderne SRL și ale Ubicuit Grup SRL. 

Printre cei care își doresc falimentarea „Central House” ar fi și actualul director al Gările Auto Moderne SRL, Iurie Moroz, care a fost vicedirector la întreprinderea de stat „Gările și Stațiile Auto”. „Acești executori realizează indicațiile lui Vladimir Andronachi și Alexandru Vîlcu, comunică Vitalie Perciun”, a menționat avocata.

„Stimați cetățeni, suntem siguri că Central House nu este singura societate delapidată de bunuri, în modul în care se întâmplă. Vă îndemnăm să vorbiți și să nu tăceți despre situațiile care se întâmplă și cu voi, din cauza acestui grup de oameni condus de Vîlcu și Andronachi, pentru că, de fapt, Gările Auto Moderne în calitate de asociați îi are pe Alexandru Vîlcu și Olga Demcenco, care este interpusul lui Vladimir Andronachi. 

Anume aceste două persoane dau indicații, iar ceilalți executori care se pretind administratori ai Central House: Veaceslav Timotin, Andrei Iosip, Dumitru Stratan, Albert Puiu și alții, de fapt realizează indicațiile acestor persoane”, a declarat Raisa Morozan.

Avocata susține că, în situația de față, Alexandru Vîlcu și Vladimir Andronachi controlează și administrează trei întreprinderi: Central House, întreprinderea de stat Gările și Stațiile Auto și Gările Auto Moderne SRL, doar că nu în mod direct, ci prin oameni pe care i-au împuternicit.

Avocata a prezentat mai multe documente cu referire la subiectul abordat în cadrul conferinței de presă, care pot fi vizualizate accesând acest link.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
26 noiembrie, 08:55
0
267

Cele mai dinamice companii ale statului în prima jumătate a lui 2021

26 noiembrie, 08:55
0
267

În prima jumătate a acestui an, 32 de societăţi comerciale cu capital de stat au înregistrat venituri de aproape 8,89 miliarde de lei, în creştere cu circa 1,55 miliarde de lei (22%) faţă de aceeaşi perioadă a anului 2020, arată un raport al Ministerului Finanţelor.

Cele mai dinamice companii ale statului în prima jumătate a lui 2021Foto: știri.md

Din cele 32 de societăţi comerciale cu capital de stat analizate de Ministerul Finanţelor, 17 au raportat creşteri totale ale veniturilor de 2,4 miliarde de lei, în timp ce 14 societăţi au înregistrat o scădere cumulată a veniturilor de peste 858 de milioane de lei, iar una - Arena Naţională SRL - nu a înregistrat venituri din vânzări în semestrul I, anii 2020-2021, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Loteria și Metalferos, lidere după creșterea vânzărilor

Creşterea cifrei de afaceri a fost asigurată în special de două societăţi comerciale. Cea mai spectaculoasă creştere a veniturilor, de circa şapte ori, a înregistrat SA Loteria Naționala a Moldovei, veniturile din vânzări ale căreia s-au majorat, în primele 6 luni ale acestui an, cu 1,18 miliarde de lei, comparativ cu rezultatul din aceeași perioadă a anului 2020.

Acest rezultat s-a datorat unor măsuri de a atrage în spaţiul legal pe cei pasionaţi de jocurile de noroc, precum loteriile sau pariurile sportive.

Pe locul doi se află SA Metalferos (unde statul deţine peste 78% din capital) cu o creştere de aproape trei ori: de la 479,5 milioane de lei în primul semestru al anului 2020, la 1,34 miliarde de lei în primul semestru al 2021.

Saltul vânzărilor cu peste 861 de milioane de lei de la Metalferos s-a datorat în special cererii mari de deşeuri de metale şi preţului în creştere semnificativă pe pieţele externe.

Creşteri însemnate ale veniturilor din vânzări au mai înregistrat și Termoelectrica - cu 217,5 milioane de lei, Red-Nord - cu 34,6 milioane de lei, CET Nord - cu 33,4 milioane de lei, Combinatul de Vinuri Cricova - cu 22,1 milioane de lei, Moldtelecom - cu 19,8 milioane de lei, Drumuri Criuleni - cu 10,7 milioane de lei și Barza Albă - 6,8 milioane de lei.

Pe de altă parte, 14 societăţi comerciale au înregistrat scăderi semnificative ale veniturilor.

În primul rând, este vorba de Energocom, veniturile căreia au scăzut cu peste 800 de milioane de lei, ca urmare a faptului că din 1 aprilie nu mai este intermediară la achiziția de energie electrică de la Centrala Termoelectrică de la Cuciurgan.

Urmează Furnizarea Energiei Electrice Nord cu o scădere de 12,6 milioane de lei, Drumuri Râșcani - cu 7,5 milioane de lei, Institutul de Cercetări Științifice „Rif-Acvaaparat" - 5,7 milioane de lei şi Moldexpo cu o scădere de 5,4 milioane de lei.

30 de societăţi sunt în procedura lichidării sau insolvabilității.

La situația din 30 iunie 2021, în Registrul patrimoniului public ținut de către Agenția Proprietății Publice sunt incluse 79 de societăți comerciale cu capital de stat, capitalul social al cărora este în mărime de 5,43 miliarde de lei, din care proprietatea statului - 4.287,3 milioane de lei sau 78,9%.

Din cele 79 de societăţi comerciale la 59 de întreprinderi statul deţine o cotă mai mare de 50% din capital.

Din numărul total, 30 de societăţi comerciale sunt în procedura lichidării sau insolvabilității, iar 11 nu desfășoară activitate, dar sunt înregistrate la Agenția Servicii Publice.

Din cele 32 de societăţi comerciale cu capital de stat analizate de Ministerul Finanţelor, 17 au raportat creşteri totale ale veniturilor de 2,4 miliarde de lei, în timp ce 14 societăţi au înregistrat o scădere cumulată a veniturilor de peste 858 de milioane de lei, iar una - Arena Naţională SRL - nu a înregistrat venituri din vânzări în semestrul I, anii 2020-2021, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Loteria și Metalferos, lidere după creșterea vânzărilor

Creşterea cifrei de afaceri a fost asigurată în special de două societăţi comerciale. Cea mai spectaculoasă creştere a veniturilor, de circa şapte ori, a înregistrat SA Loteria Naționala a Moldovei, veniturile din vânzări ale căreia s-au majorat, în primele 6 luni ale acestui an, cu 1,18 miliarde de lei, comparativ cu rezultatul din aceeași perioadă a anului 2020.

Acest rezultat s-a datorat unor măsuri de a atrage în spaţiul legal pe cei pasionaţi de jocurile de noroc, precum loteriile sau pariurile sportive.

Pe locul doi se află SA Metalferos (unde statul deţine peste 78% din capital) cu o creştere de aproape trei ori: de la 479,5 milioane de lei în primul semestru al anului 2020, la 1,34 miliarde de lei în primul semestru al 2021.

Saltul vânzărilor cu peste 861 de milioane de lei de la Metalferos s-a datorat în special cererii mari de deşeuri de metale şi preţului în creştere semnificativă pe pieţele externe.

Creşteri însemnate ale veniturilor din vânzări au mai înregistrat și Termoelectrica - cu 217,5 milioane de lei, Red-Nord - cu 34,6 milioane de lei, CET Nord - cu 33,4 milioane de lei, Combinatul de Vinuri Cricova - cu 22,1 milioane de lei, Moldtelecom - cu 19,8 milioane de lei, Drumuri Criuleni - cu 10,7 milioane de lei și Barza Albă - 6,8 milioane de lei.

Pe de altă parte, 14 societăţi comerciale au înregistrat scăderi semnificative ale veniturilor.

În primul rând, este vorba de Energocom, veniturile căreia au scăzut cu peste 800 de milioane de lei, ca urmare a faptului că din 1 aprilie nu mai este intermediară la achiziția de energie electrică de la Centrala Termoelectrică de la Cuciurgan.

Urmează Furnizarea Energiei Electrice Nord cu o scădere de 12,6 milioane de lei, Drumuri Râșcani - cu 7,5 milioane de lei, Institutul de Cercetări Științifice „Rif-Acvaaparat" - 5,7 milioane de lei şi Moldexpo cu o scădere de 5,4 milioane de lei.

30 de societăţi sunt în procedura lichidării sau insolvabilității.

La situația din 30 iunie 2021, în Registrul patrimoniului public ținut de către Agenția Proprietății Publice sunt incluse 79 de societăți comerciale cu capital de stat, capitalul social al cărora este în mărime de 5,43 miliarde de lei, din care proprietatea statului - 4.287,3 milioane de lei sau 78,9%.

Din cele 79 de societăţi comerciale la 59 de întreprinderi statul deţine o cotă mai mare de 50% din capital.

Din numărul total, 30 de societăţi comerciale sunt în procedura lichidării sau insolvabilității, iar 11 nu desfășoară activitate, dar sunt înregistrate la Agenția Servicii Publice.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
21 noiembrie, 16:09
8
1 348

Profitul companiilor de creditare nebancară a crescut: Cine sunt liderii

21 noiembrie, 16:09
8
1 348

În primele nouă ale acestui an, organizațiile de creditare nebancară (OCN) au înregistrat un profit net de circa 707 milioane lei, în creștere cu circa 83% (aproape 320 milioane lei), față de aceeași perioadă din 2020, relevă datele Comisiei Naționale a Pieței Financiare (CNPF).

Profitul companiilor de creditare nebancară a crescut: Cine sunt lideriiFoto: Joblist.md

Lider la profit rămâne OCN Easy Credit SRL (149,4 milioane lei), cu proprietari din Cipru (Temporis Consulting Co. Limited - 76,15%), care a înregistra o creştere cu 27,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

10 companii dețin 76% din active și peste 70% din profit

Easy Credit ocupă în prezent locul doi în clasamentul OCN din Moldova, după valoarea activelor, iar după valoarea creditelor acordate se află abia pe locul opt. 

Un profit de aproape 120 milioane lei a raportat OCN Microinvest (asociați BFSE Holding BV din Olanda - 54,85%, Fundația Soros-Moldova - 24,42%, cooperativa Oikocredit din Olanda - 12,8% etc.), care este și lidera pieței cu circa 26% din valoarea activelor. 

Pe trei se află Iute Credit SRL cu un profit de 67,5 milioane lei, în creştere de 4,7 ori faţă de acceaşi perioadă din 2020.

Compania deţinută de o firmă omonimă din Estonia, care vrea să cumpere o bancă din Republica Moldova, şi-a întărit poziţiile şi la capitolul active şi credite acordate.

Pe patru se menţine BT Leasing MD, subsidiara Băncii Transilvania, a cărei profit s-a diminuat nesemnificativ în această perioadă până la 21,7 milioane lei. În schimb Mikro Kapital Company a urcat de pe locul nouă pe cinci, cu active de aproape jumătate de miliard de lei şi un profit de 21,8 milioane lei.

Datele CNPF relevă că primele 10 OCN concentrează circa 75% din toate activele pieţei de creditare nebancară, peste 73% din stocul creditelor şi aproximativ 70% din profit.

Scade numărul firmelor

Datele CNPF mai arată că numărul beneficiarilor de credite nebancare constituia la finele lunii septembrie 2021 peste 432.000, în scădere cu circa 34.000, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Conform datelor CNPF, la 30 septembrie 2021 organizațiile de creditare nebancară dețineau active de 11,7 miliarde lei, în creştere cu 1,3 miliarde lei, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Capitalul propriu al OCN a constituit peste 4,2 miliarde lei, înregistrând o majorare cu peste jumătate de miliard de lei. Potrivit datelor publicate de Comisia Națională a Pieței Financiare, pe piață există 163 de OCN, din care 20 și-au suspendat activitatea.

Lider la profit rămâne OCN Easy Credit SRL (149,4 milioane lei), cu proprietari din Cipru (Temporis Consulting Co. Limited - 76,15%), care a înregistra o creştere cu 27,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

10 companii dețin 76% din active și peste 70% din profit

Easy Credit ocupă în prezent locul doi în clasamentul OCN din Moldova, după valoarea activelor, iar după valoarea creditelor acordate se află abia pe locul opt. 

Un profit de aproape 120 milioane lei a raportat OCN Microinvest (asociați BFSE Holding BV din Olanda - 54,85%, Fundația Soros-Moldova - 24,42%, cooperativa Oikocredit din Olanda - 12,8% etc.), care este și lidera pieței cu circa 26% din valoarea activelor. 

Pe trei se află Iute Credit SRL cu un profit de 67,5 milioane lei, în creştere de 4,7 ori faţă de acceaşi perioadă din 2020.

Compania deţinută de o firmă omonimă din Estonia, care vrea să cumpere o bancă din Republica Moldova, şi-a întărit poziţiile şi la capitolul active şi credite acordate.

Pe patru se menţine BT Leasing MD, subsidiara Băncii Transilvania, a cărei profit s-a diminuat nesemnificativ în această perioadă până la 21,7 milioane lei. În schimb Mikro Kapital Company a urcat de pe locul nouă pe cinci, cu active de aproape jumătate de miliard de lei şi un profit de 21,8 milioane lei.

Datele CNPF relevă că primele 10 OCN concentrează circa 75% din toate activele pieţei de creditare nebancară, peste 73% din stocul creditelor şi aproximativ 70% din profit.

Scade numărul firmelor

Datele CNPF mai arată că numărul beneficiarilor de credite nebancare constituia la finele lunii septembrie 2021 peste 432.000, în scădere cu circa 34.000, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Conform datelor CNPF, la 30 septembrie 2021 organizațiile de creditare nebancară dețineau active de 11,7 miliarde lei, în creştere cu 1,3 miliarde lei, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Capitalul propriu al OCN a constituit peste 4,2 miliarde lei, înregistrând o majorare cu peste jumătate de miliard de lei. Potrivit datelor publicate de Comisia Națională a Pieței Financiare, pe piață există 163 de OCN, din care 20 și-au suspendat activitatea.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
12 noiembrie, 09:35
5
340

HoReCa, la limita falimentului: Este necesar suportul autorităților

12 noiembrie, 09:35
5
340

Sectorul HoReCa s-ar putea lovi cu o nouă criză în contextul creșterii prețurilor la gaze, anunță reprezentanții Asociației Naționale a Restaurantelor și Localurilor de Agrement din Republica Moldova.

HoReCa, la limita falimentului: Este necesar suportul autoritățilorFoto: laf.md

Potrivit MĂR, în urma restricțiilor aprobate de către Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică, HoReCa activează la o capacitate de 30%, transmite Știri.md.

"Unitățile administrativ-teritoriale care au o populație mai mare, o activitate economică sporită și o centrare a unităților de alimentație publică, se află în Cod Roșu, care presupune: activitatea la 50% din capacitatea sălii de deservire, intrarea doar pe bază de certificat COVID, interzicerea evenimentelor private", spun reprezentanții Asociației.

Potrivit lor, majorările în lanț care se vor produce în urma scumpirii gazului vor crește devizul de cheltuieli ale restaurantelor. Cheltuielile pentru serviciile comunale vor crește de minimum 3 ori și vor ajunge să se reflecte în prețul produsului – se așteaptă majorări cu 30 la sută.

"Teoretic, introducerea cheltuielilor în prețul bucatelor ar acoperi sumele exorbitante pe care trebuie să le compenseze fiecare local. 

În același timp, instituțiile de alimentație publică vor păstra aceeași capacitate de lucru, dar vor avea mai puțini oaspeți. Cetățenii se vor orienta spre acoperirea cheltuielilor primare, în special în perioada rece a anului, precum: achitarea serviciilor comunale, hrană, îmbrăcăminte și alte necesități personale. 

În prezent, o persoană cheltuie pentru divertisment (inclusiv frecventarea unităților de alimentație publică) 4% din venituri. 

Astfel, odată cu majorarea prețurilor în lanț, inclusiv majorarea prețurilor în restaurante, va scădea numărul consumatorilor și cecul mediu de consum. 

În acest context, intervenția și suportul autorităților pentru un sector important al economiei este imperios necesar. Sperăm că autoritățile își vor revizui decizia de a nu subvenționa agenții economici și vor susține un sector al economiei, care în urma pandemiei este la limita falimentului", comunică MĂR.

Potrivit MĂR, în urma restricțiilor aprobate de către Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică, HoReCa activează la o capacitate de 30%, transmite Știri.md.

"Unitățile administrativ-teritoriale care au o populație mai mare, o activitate economică sporită și o centrare a unităților de alimentație publică, se află în Cod Roșu, care presupune: activitatea la 50% din capacitatea sălii de deservire, intrarea doar pe bază de certificat COVID, interzicerea evenimentelor private", spun reprezentanții Asociației.

Potrivit lor, majorările în lanț care se vor produce în urma scumpirii gazului vor crește devizul de cheltuieli ale restaurantelor. Cheltuielile pentru serviciile comunale vor crește de minimum 3 ori și vor ajunge să se reflecte în prețul produsului – se așteaptă majorări cu 30 la sută.

"Teoretic, introducerea cheltuielilor în prețul bucatelor ar acoperi sumele exorbitante pe care trebuie să le compenseze fiecare local. 

În același timp, instituțiile de alimentație publică vor păstra aceeași capacitate de lucru, dar vor avea mai puțini oaspeți. Cetățenii se vor orienta spre acoperirea cheltuielilor primare, în special în perioada rece a anului, precum: achitarea serviciilor comunale, hrană, îmbrăcăminte și alte necesități personale. 

În prezent, o persoană cheltuie pentru divertisment (inclusiv frecventarea unităților de alimentație publică) 4% din venituri. 

Astfel, odată cu majorarea prețurilor în lanț, inclusiv majorarea prețurilor în restaurante, va scădea numărul consumatorilor și cecul mediu de consum. 

În acest context, intervenția și suportul autorităților pentru un sector important al economiei este imperios necesar. Sperăm că autoritățile își vor revizui decizia de a nu subvenționa agenții economici și vor susține un sector al economiei, care în urma pandemiei este la limita falimentului", comunică MĂR.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
8 noiembrie, 11:34
0
199

Mecanismul de examinare a investițiilor, supus dezbaterilor la Parlament

8 noiembrie, 11:34
0
199

Parlamentul va organiza mâine, 9 noiembrie, consultări publice asupra proiectului de lege privind mecanismul de examinare a investițiilor de importanță pentru securitate.

Mecanismul de examinare a investițiilor, supus dezbaterilor la ParlamentFoto: parlament.md

Anunțul a fost făcut de către deputatul PAS, Dumitru Alaiba, transmite Știri.md.

"Mâine, consultăm un proiect foarte important pentru economia și securitatea țării noastre. Ne dorim instituirea unui mecanism de examinare a investițiilor în domenii strategice. Asta, pentru a ne proteja infrastructura și economia de bani murdari și de riscuri de securitate. Sunt multe țări care au asemenea reglementări. 

Asta, pentru a nu permite offshore-urilor, spălătorilor de bani și membrilor crimei organizate accesul în sectoare strategice pentru economie, astfel protejând acest spațiu pentru investitori onești, integri, cu bani făcuți legal. Niciun investitor onest nu va investi într-o țară dominată de offshore-uri. 

Încurajăm cât mai multe opinii în scris pentru a ne ajuta să lucrăm mai eficient cu textul. 

Confirmarea participării la adresa de e-mail: ceb@parlament.md. Telefon de contact  022 820-522", a scris Alaiba pe Facebook.

Anunțul a fost făcut de către deputatul PAS, Dumitru Alaiba, transmite Știri.md.

"Mâine, consultăm un proiect foarte important pentru economia și securitatea țării noastre. Ne dorim instituirea unui mecanism de examinare a investițiilor în domenii strategice. Asta, pentru a ne proteja infrastructura și economia de bani murdari și de riscuri de securitate. Sunt multe țări care au asemenea reglementări. 

Asta, pentru a nu permite offshore-urilor, spălătorilor de bani și membrilor crimei organizate accesul în sectoare strategice pentru economie, astfel protejând acest spațiu pentru investitori onești, integri, cu bani făcuți legal. Niciun investitor onest nu va investi într-o țară dominată de offshore-uri. 

Încurajăm cât mai multe opinii în scris pentru a ne ajuta să lucrăm mai eficient cu textul. 

Confirmarea participării la adresa de e-mail: ceb@parlament.md. Telefon de contact  022 820-522", a scris Alaiba pe Facebook.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
8 noiembrie, 07:48
0
702

Proprietarul unei întreprinderi mari din Bender a falimentat

8 noiembrie, 07:48
0
702

Falimentul grupului Sevkabel din Sankt Peterburg (unul dintre cei mai mari producători de cablu din Rusia) creează probleme pentru uzina Moldavkabel (ЗАО Молдавкабель) din Bender, pe care au privatizat-o în anul 2003.

Proprietarul unei întreprinderi mari din Bender a falimentat

La finele anului 2020, Sevkabel a intrat în procedură simplificată de faliment, ca urmare a pierderilor şi a datoriilor mari. Totodată, și fostul proprietar, banca Trast (fosta Menatep) este de câțiva ani în procedură de remediere financiară și se află sub controlul Băncii Centrale a Federației Ruse, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

În consecinţă, întreprinderea şi-a sistat activitatea. Motivul morții celei mai vechi fabrici de cabluri din Rusia au fost datoriile de circa 5,5 miliarde ruble ale proprietarului său, grupul Rosskat din Samara, față de Sberbank și banca Trast, la care întreprinderea din Sankt Petersburg era garant.

Potrivit presei din Rusia, în cadrul procedurii de faliment s-a iscat şi un conflict între diverse grupuri de creditori şi de câteva luni la Sevkabel sunt doi administratori ai procedurii de insolvenţă.

Amintim că, în august 2003, Sevkabel a privatizat uzina Moldavkabel (ЗАО Молдавкабель) din Bender, un important producător din regiune de cabluri și fire izolate.

Noul proprietar, care era unul dintre cei mai mari producători de cablu din Rusia, a plătit 1,7 milioane de dolari și s-a angajat să ramburseze datoriile estimate la 2,5 milioane de dolari și să investească un milion de dolari, deși necesitățile în investiții erau estimate la 7 milioane de dolari.

Întreprinderea produce cablu izolat pentru reţelele electrice, fire izolate pentru motoare de pompe submersibile, precum și pentru întreprinderile care produc echipamente pentru producția de petrol.

„Pot spune cu mândrie că fiecare a doua sondă de producție de petrol din Rusia folosește produsele noastre. Acestea sunt fire speciale de înfășurare cu izolație cu peliculă de poliamidă-fluoroplastic”, declara anul trecut Yunis Rahimov, directorul general al Moldavkabel.

Totodată, el susţinea că printre principalii clienţi ai întreprinderii se numără şi reţelele electrice de distribuţie din Republica Moldova.

Despre falimentul proprietarilor şi impactul acestuia asupra Moldavkabel, administraţia preferă să nu vorbească. În plus deocamdată nu este clar cine este proprietarul de facto al Moldavkabel.

Or deși pe pagina oficială a Moldavkabel în continuare scrie că face parte din grupul Sevkabel, datele din registrul SPARK cu extrasele companiilor din Rusia nu arată că întreprinderea din Bender ar face parte din acest grup.

Totodată, pagina web a companiei din Rusia nu este funcţională, dar la începutul anului 2020 administraţia Sevkable anunţa că uzina din Tighina se află în gestiunea ei.

Datele oficiale arată că anul trecut Moldavkabel a înregistrat venituri de aproape 139,5 milioane de aşa-zise ruble transnistrene, sau circa 8 milioane dolari, cu aproape 13% mai mult ca în 2019. Profitul s-a ridicat la circa 276.000 de dolari, cu circa 90.000 mai puţin ca în 2019.

La finele anului 2020, Sevkabel a intrat în procedură simplificată de faliment, ca urmare a pierderilor şi a datoriilor mari. Totodată, și fostul proprietar, banca Trast (fosta Menatep) este de câțiva ani în procedură de remediere financiară și se află sub controlul Băncii Centrale a Federației Ruse, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

În consecinţă, întreprinderea şi-a sistat activitatea. Motivul morții celei mai vechi fabrici de cabluri din Rusia au fost datoriile de circa 5,5 miliarde ruble ale proprietarului său, grupul Rosskat din Samara, față de Sberbank și banca Trast, la care întreprinderea din Sankt Petersburg era garant.

Potrivit presei din Rusia, în cadrul procedurii de faliment s-a iscat şi un conflict între diverse grupuri de creditori şi de câteva luni la Sevkabel sunt doi administratori ai procedurii de insolvenţă.

Amintim că, în august 2003, Sevkabel a privatizat uzina Moldavkabel (ЗАО Молдавкабель) din Bender, un important producător din regiune de cabluri și fire izolate.

Noul proprietar, care era unul dintre cei mai mari producători de cablu din Rusia, a plătit 1,7 milioane de dolari și s-a angajat să ramburseze datoriile estimate la 2,5 milioane de dolari și să investească un milion de dolari, deși necesitățile în investiții erau estimate la 7 milioane de dolari.

Întreprinderea produce cablu izolat pentru reţelele electrice, fire izolate pentru motoare de pompe submersibile, precum și pentru întreprinderile care produc echipamente pentru producția de petrol.

„Pot spune cu mândrie că fiecare a doua sondă de producție de petrol din Rusia folosește produsele noastre. Acestea sunt fire speciale de înfășurare cu izolație cu peliculă de poliamidă-fluoroplastic”, declara anul trecut Yunis Rahimov, directorul general al Moldavkabel.

Totodată, el susţinea că printre principalii clienţi ai întreprinderii se numără şi reţelele electrice de distribuţie din Republica Moldova.

Despre falimentul proprietarilor şi impactul acestuia asupra Moldavkabel, administraţia preferă să nu vorbească. În plus deocamdată nu este clar cine este proprietarul de facto al Moldavkabel.

Or deși pe pagina oficială a Moldavkabel în continuare scrie că face parte din grupul Sevkabel, datele din registrul SPARK cu extrasele companiilor din Rusia nu arată că întreprinderea din Bender ar face parte din acest grup.

Totodată, pagina web a companiei din Rusia nu este funcţională, dar la începutul anului 2020 administraţia Sevkable anunţa că uzina din Tighina se află în gestiunea ei.

Datele oficiale arată că anul trecut Moldavkabel a înregistrat venituri de aproape 139,5 milioane de aşa-zise ruble transnistrene, sau circa 8 milioane dolari, cu aproape 13% mai mult ca în 2019. Profitul s-a ridicat la circa 276.000 de dolari, cu circa 90.000 mai puţin ca în 2019.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
27 octombrie, 17:17
0
611

Microinvest: Prietenii la nevoie se cunosc, iar companiile în soluționarea reclamațiilor Ⓟ

27 octombrie, 17:17
0
611

Ai observat cât de frumoase sunt reclamele și cât de dificile sunt situațiile în care nu ești mulțumit de un produs? La sigur, ai avut momente când a trebuit să întorci un produs în magazin, fie că era expirat, în stare mai puțin bună sau care pur și simplu nu ți s-a potrivit. Frustrant, enervant și îndelungat, iar pe lângă toate cu tot felul de explicații de ce nu e posibil să faci acest lucru, din cauza A, B, C... și până la Z.

 Când de fapt, asta nu e o crimă, ci o acțiune normală, ce trebuie primită corect, dacă îți dorești o relație echilibrată cu toți clienții. 

La Microinvest, unica organizație financiară ce respectă principii internaționale de protecție, mereu tindem să devenim mai buni, de la servicii și produse, până la modalitățile de deservire. Suntem deschiși către toate reclamațiile, bune sau mai puțin bune și gata să găsim cele mai eficiente mecanisme de soluționare. Cum ne reușește? Simplu, te ascultăm și încercăm să alegem soluția potrivită pentru situația ta, ca la final să împăcăm ambele părți, fără necesitatea să stai o oră și jumătate pe fir ca să-ți răspundă un operator sau să-ți iei un megafon și să strigi pe la ferestre.  

„Apreciez grija și atitudinea pozitivă față de clienți la Microinvest, chiar și în situații neclare” – Ivan Botnar, client Microinvest

Cum crezi că ar trebui să aibă loc un proces de reclamare a unui produs și cât de numeroși sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgi? În unele companii, poate dura o veșnicie, uneori nici nu găsești unde să scrii sau suni și cu fiecare etapă devii tot mai supărat și dezamăgit. Noi nu vrem să te dezamăgim în nicio situație, mai ales când ai neclarități, de aceea reacționăm pozitiv la orice reclamație, chiar și cele cu tonul ridicat și încercăm să te ajutăm și înțelegem. 

Ivan Botnar, antreprenor și client Microinvest avea o părere negativă despre credite, înainte de a apela la Microinvest. Familia sa s-a confruntat cu o experiență neplăcută în creditare, care le-a afectat destul de mult situația financiară în acea perioadă. Înțelegea că pentru a-și dezvolta afacerea are nevoie de suport financiar, iar cel mai important a fost să găsească un creditor în care poate avea încredere. Așa a început colaborarea cu Microinvest.

„Am aflat despre Microinvest de pe Internet și mi-a părut din prima o organizație de încredere. Spun asta, pentru că familia mea a avut o experiență mai neplăcută cu creditele, din cauza devalvării valutare și neînțelegerii cu banca la care au apelat. Cu Microinvest e cu totul altă poveste, bazată pe receptivitate și înțelegere. După o discuție de doar 15 minute cu expertul, am reușit să găsim cea mai bună soluție și credit pentru afacerea mea. De asemenea, apreciez nespus de mult grija și atitudinea pozitivă față de clienți, chiar și în situații neclare.” 

Întreaga istorie de succes și experiență de creditare a clientului Microinvest, Ivan Botnar, o găsești pe pagina cu istoriile clienților noștri. 

CONCLUZIE: O situație neclară rezolvată astăzi, va aduce doar beneficii în timp, iar dacă alegi să taci, s-ar putea să-ți faci o concluzie greșită și doar să-ți strici dispoziția, nervii și timpul. La Microinvest poți depune sesizări și sugestii printr-un șir de instrumente simple și comode, pentru că ne pasă și ne protejăm clienții. Deci, dacă ai vreo neclaritate sau nemulțumire ce ține de noi, nu ezita să ne scrii ca să găsim soluția. 

Alege un creditor care te protejează.  

 Când de fapt, asta nu e o crimă, ci o acțiune normală, ce trebuie primită corect, dacă îți dorești o relație echilibrată cu toți clienții. 

La Microinvest, unica organizație financiară ce respectă principii internaționale de protecție, mereu tindem să devenim mai buni, de la servicii și produse, până la modalitățile de deservire. Suntem deschiși către toate reclamațiile, bune sau mai puțin bune și gata să găsim cele mai eficiente mecanisme de soluționare. Cum ne reușește? Simplu, te ascultăm și încercăm să alegem soluția potrivită pentru situația ta, ca la final să împăcăm ambele părți, fără necesitatea să stai o oră și jumătate pe fir ca să-ți răspundă un operator sau să-ți iei un megafon și să strigi pe la ferestre.  

„Apreciez grija și atitudinea pozitivă față de clienți la Microinvest, chiar și în situații neclare” – Ivan Botnar, client Microinvest

Cum crezi că ar trebui să aibă loc un proces de reclamare a unui produs și cât de numeroși sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgi? În unele companii, poate dura o veșnicie, uneori nici nu găsești unde să scrii sau suni și cu fiecare etapă devii tot mai supărat și dezamăgit. Noi nu vrem să te dezamăgim în nicio situație, mai ales când ai neclarități, de aceea reacționăm pozitiv la orice reclamație, chiar și cele cu tonul ridicat și încercăm să te ajutăm și înțelegem. 

Ivan Botnar, antreprenor și client Microinvest avea o părere negativă despre credite, înainte de a apela la Microinvest. Familia sa s-a confruntat cu o experiență neplăcută în creditare, care le-a afectat destul de mult situația financiară în acea perioadă. Înțelegea că pentru a-și dezvolta afacerea are nevoie de suport financiar, iar cel mai important a fost să găsească un creditor în care poate avea încredere. Așa a început colaborarea cu Microinvest.

„Am aflat despre Microinvest de pe Internet și mi-a părut din prima o organizație de încredere. Spun asta, pentru că familia mea a avut o experiență mai neplăcută cu creditele, din cauza devalvării valutare și neînțelegerii cu banca la care au apelat. Cu Microinvest e cu totul altă poveste, bazată pe receptivitate și înțelegere. După o discuție de doar 15 minute cu expertul, am reușit să găsim cea mai bună soluție și credit pentru afacerea mea. De asemenea, apreciez nespus de mult grija și atitudinea pozitivă față de clienți, chiar și în situații neclare.” 

Întreaga istorie de succes și experiență de creditare a clientului Microinvest, Ivan Botnar, o găsești pe pagina cu istoriile clienților noștri. 

CONCLUZIE: O situație neclară rezolvată astăzi, va aduce doar beneficii în timp, iar dacă alegi să taci, s-ar putea să-ți faci o concluzie greșită și doar să-ți strici dispoziția, nervii și timpul. La Microinvest poți depune sesizări și sugestii printr-un șir de instrumente simple și comode, pentru că ne pasă și ne protejăm clienții. Deci, dacă ai vreo neclaritate sau nemulțumire ce ține de noi, nu ezita să ne scrii ca să găsim soluția. 

Alege un creditor care te protejează.  

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
24 octombrie, 15:55
0
338

Companiile, mai vulnerabile în fața hackerilor: Ce soluții au managerii

24 octombrie, 15:55
0
338

Companiile sunt, în această perioadă, mai expuse ca niciodată riscurilor de a fi țintele unor atacuri cibernetice. De fapt, numărul acestor atacuri s-a înmulțit deja simțitor în ultima perioadă, dar, din fericire, există și soluții.

Companiile, mai vulnerabile în fața hackerilor: Ce soluții au manageriiFoto: noi.md

Se pare că trei sferturi dintre organizații spun că operațiunile lor de afaceri sunt foarte complexe, ceea ce implica riscuri ridicate de securitate cibernetică, arată cel mai recent raport Digital Trust Insights 2022, realizat de PwC la nivel global, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.

Prin urmare, consecințele unui atac cibernetic, precum pierderile financiare sau o revenire dificilă la normal, sunt principalele temeri ale respondenților cu privire la complexitatea modelelor de afaceri.

Global Digital Trust Insights 2022 a fost realizat în perioada iulie și august 2021 în rândul a 3.602 de directori generali, de tehnologie și securitate din industrii precum tehnologia, mass-media, telecomunicații, producție industrială, servicii financiare, retail, energie, utilități și energie, sănătate și servicii publice și guvernamentale.

În primul rând, pentru a înțelege problema, trebuie să știm ce înseamnă, cu adevărat, această complexitate la care ne referim. Trebuie să știm că, pe măsură ce compania este tot mai mare, cu atât va fi mai complexă, având nevoie de mai mulți oameni și tehnologii pentru a servi o bază de clienți în creștere.

De asemenea, e important de menționat că unele complexități sunt necesare – cum ar fi cele impuse de cerințele de reglementare sau raportare, asigurarea siguranței și a calității, managementul riscului, etc.

Companiile cunosc riscurile complexității, dar cu toate aceste doar 35% dintre respondenții studiului au implementat o simplificare a operațiunilor lor și un sfert spun că nu au făcut nimic sau că de acum încep să pună în aplicare această strategie.

Care sunt soluțiile

Pwc susține că firmele au nevoie, în acest moment, de consolidarea aplicațiilor din tehnologie astfel încât să nu mai fie vulnerabile în fața atacurilor cibernetice și au început să fie tot mai atente la investițiile lor în tehnologie.

De exemplu, folosirea serviciilor de cloud poate ajuta în simplificarea proceselor din cadrul afacerii și în simplificarea arhitecturii IT. De asemenea, o astfel de mișcare oferă flexibilitate și poate accelera inovarea. 

Făcute corect, transformările digitale bazate pe cloud pot fi sigure, eficiente și de succes, securitatea în cloud fiind principala prioritate de investiții a respondenților la sondaj.

Se pare că trei sferturi dintre organizații spun că operațiunile lor de afaceri sunt foarte complexe, ceea ce implica riscuri ridicate de securitate cibernetică, arată cel mai recent raport Digital Trust Insights 2022, realizat de PwC la nivel global, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.

Prin urmare, consecințele unui atac cibernetic, precum pierderile financiare sau o revenire dificilă la normal, sunt principalele temeri ale respondenților cu privire la complexitatea modelelor de afaceri.

Global Digital Trust Insights 2022 a fost realizat în perioada iulie și august 2021 în rândul a 3.602 de directori generali, de tehnologie și securitate din industrii precum tehnologia, mass-media, telecomunicații, producție industrială, servicii financiare, retail, energie, utilități și energie, sănătate și servicii publice și guvernamentale.

În primul rând, pentru a înțelege problema, trebuie să știm ce înseamnă, cu adevărat, această complexitate la care ne referim. Trebuie să știm că, pe măsură ce compania este tot mai mare, cu atât va fi mai complexă, având nevoie de mai mulți oameni și tehnologii pentru a servi o bază de clienți în creștere.

De asemenea, e important de menționat că unele complexități sunt necesare – cum ar fi cele impuse de cerințele de reglementare sau raportare, asigurarea siguranței și a calității, managementul riscului, etc.

Companiile cunosc riscurile complexității, dar cu toate aceste doar 35% dintre respondenții studiului au implementat o simplificare a operațiunilor lor și un sfert spun că nu au făcut nimic sau că de acum încep să pună în aplicare această strategie.

Care sunt soluțiile

Pwc susține că firmele au nevoie, în acest moment, de consolidarea aplicațiilor din tehnologie astfel încât să nu mai fie vulnerabile în fața atacurilor cibernetice și au început să fie tot mai atente la investițiile lor în tehnologie.

De exemplu, folosirea serviciilor de cloud poate ajuta în simplificarea proceselor din cadrul afacerii și în simplificarea arhitecturii IT. De asemenea, o astfel de mișcare oferă flexibilitate și poate accelera inovarea. 

Făcute corect, transformările digitale bazate pe cloud pot fi sigure, eficiente și de succes, securitatea în cloud fiind principala prioritate de investiții a respondenților la sondaj.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
14 octombrie, 11:27
27
2 766

Expert: Criza energetică din R. Moldova, scenariu a două companii rusești

14 octombrie, 11:27
27
2 766

Criza din sectorul energetic în Republica Moldova ar fi creată în mod intenționat, printr-un scenariu pus la punct de către 2 companii rusești și anume: SA „Gazprom” și „Inter RAO”, care controlează Centrala de la Cuciurgan.

Expert: Criza energetică din R. Moldova, scenariu a două companii rusești

O asemenea opinie a fost expusă de către expertul în domeniul energetic, Sergiu Tofilat, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

Potrivit lui, cei de la Gazprom ar face presiuni asupra noii guvernări de la Chișinău.

„Din ceea ce vedem noi, de fapt, este un scenariu coordonat dintre Gazprom și Inter RAO, cei care controlează Centrala Termoelectrică Moldovenească.  

De la 1 octombrie, Centrala a trecut pe cărbune. Asta înseamnă că ei, în luna septembrie trebuiau să comande acest cărbune, să-l aducă, să-l depoziteze și să fie pregătiți să treacă de la gaz la cărbune. 

În același timp, de la 1 octombrie, Gazprom ne-a trecut la prețurile speculative, prețurile spot, pe când noi, timp de 14 ani am avut un contract cu prețuri de termen lung, legate cu prețul la petrol, deci era o formulă de calcul. Gazprom acum s-a folosit de situație. […]

Gazprom vrea acum să ne îngenuncheze și să scoată din buzunarul nostru aproximativ 600-700 de milioane de dolari în plus, doar din motivul că la guvernare nu a ajuns un partid pro-rus și noi în continuare depindem de ei”, a declarat Sergiu Tofilat, în cadrul emisiunii „Secretele Puterii” de la postul Jurnal TV.

Menționăm că, miercuri seara, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a anunțat despre faptul că a fost instituită Starea de Alertă în sectorul de gaze naturale. 

În acest sens, a început folosirea păcurii din rezervele de stat, pentru a reduce volumul de gaz de la Termoelectrica.

O asemenea opinie a fost expusă de către expertul în domeniul energetic, Sergiu Tofilat, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

Potrivit lui, cei de la Gazprom ar face presiuni asupra noii guvernări de la Chișinău.

„Din ceea ce vedem noi, de fapt, este un scenariu coordonat dintre Gazprom și Inter RAO, cei care controlează Centrala Termoelectrică Moldovenească.  

De la 1 octombrie, Centrala a trecut pe cărbune. Asta înseamnă că ei, în luna septembrie trebuiau să comande acest cărbune, să-l aducă, să-l depoziteze și să fie pregătiți să treacă de la gaz la cărbune. 

În același timp, de la 1 octombrie, Gazprom ne-a trecut la prețurile speculative, prețurile spot, pe când noi, timp de 14 ani am avut un contract cu prețuri de termen lung, legate cu prețul la petrol, deci era o formulă de calcul. Gazprom acum s-a folosit de situație. […]

Gazprom vrea acum să ne îngenuncheze și să scoată din buzunarul nostru aproximativ 600-700 de milioane de dolari în plus, doar din motivul că la guvernare nu a ajuns un partid pro-rus și noi în continuare depindem de ei”, a declarat Sergiu Tofilat, în cadrul emisiunii „Secretele Puterii” de la postul Jurnal TV.

Menționăm că, miercuri seara, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a anunțat despre faptul că a fost instituită Starea de Alertă în sectorul de gaze naturale. 

În acest sens, a început folosirea păcurii din rezervele de stat, pentru a reduce volumul de gaz de la Termoelectrica.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...