main logo
788

Mai multe piste pentru cicliști. DGMU urmărește fluxul utilizatorilor

Direcția Generală Mobilitate Urbană (DGMU) analizează fluxul de utilizatori ai pistelor pentru cicliști. Datele colectate vor ajuta la elaborarea și inițierea noilor proiecte de infrastructură dedicată transportului alternativ.

Mai multe piste pentru cicliști. DGMU urmărește fluxul utilizatorilorFoto: Primăria Chișinău

Așadar, pe strada 31 August 1989 a început monitorizarea fluxului de cicliști și a altor utilizatori ai transportului alternativ. Cu ajutorul unor echipamente video instalate pe ambele sensuri de deplasare, pe tronsoanele cuprinse între str. Toma Ciorbă și Mitropolit G. Bănulescu-Bodoni, respectiv între str. Alexandr Pușkin și Lev Tolstoi, Direcția Generală Mobilitate Urbană (DGMU) colectează date esențiale privind gradul de utilizare a infrastructurii existente, transmite Știri.md.

În paralel, DGMU a inițiat un nou proiect de amenajare a pistelor pentru biciclete, care vizează interconectarea traseelor deja existente. Fie că este vorba de piste separate pe zona pietonală sau de benzile dedicate transportului public, ce permit și accesul bicicliștilor și utilizatorilor de trotinete, obiectivul este crearea unei rețele coerente și funcționale de mobilitate alternativă.

În acest sens, specialiștii DGMU se află în discuții cu proiectantul responsabil pentru identificarea noilor trasee care pot fi amenajate.

„La această etapă, s-a convenit asupra proiectării unui coridor verde pe bd. Dacia, tronsonul cuprins între străzile Valea Crucii și Aeroportului, care va face legătura cu infrastructura velo existentă de pe bulevard. Pista ar urma să fie amenajată în zona verde, pe ambele sensuri de deplasare”, au precizat autoritățile municipale.

De asemenea, sunt analizate și alte artere importante pentru dezvoltarea infrastructurii pentru transportul alternativ: străzile Albișoara, Alecu Russo, Nicolae Costin, Mihai Viteazul și Calea Ieșilor. Pistele urmează a fi create fie pe trotuar, fie pe carosabil, în funcție de lățimea și configurația fiecărei străzi.

Această etapă vine în contextul noilor prevederi legale adoptate la nivel național, care clasifică bicicletele și trotinetele drept vehicule, obligând astfel utilizatorii să fie echipați corespunzător. Totodată, noile standarde impun ca pistele pentru biciclete amplasate pe carosabil să fie realizate cu o lățime minimă de 1,20 metri de la bordură. Modificările respective vor fi reflectate și în procesul de actualizare a Strategiei municipale pentru dezvoltarea transportului alternativ, aflată în curs de ajustare.

În ultimii ani, în orașul Chișinău au fost amenajate peste 20 de kilometri de piste continue pentru cicliști. Alte piste separate au fost amenajate în parcuri, scuaruri și pe segmente importante de bulevarde și străzi, transformând Chișinăul într-un oraș tot mai prietenos pentru cei care aleg un mod de deplasare ecologic și activ.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării