main logo
2768

Influencerii moldoveni și impozitele: Ce sunt obligați să facă bloggerii

Bloggingul trebuie făcut responsabil, iar câștigurile din publicitate trebuie tratate ca o leafă obișnuită. Așa spun autoritățile fiscale, inclusiv cele din Republica Moldova.

Influencerii moldoveni și impozitele: Ce sunt obligați să facă bloggerii

Despre aceasta scrie Patricia Podoleanu pe bloggul său, transmite Știri.md.

După ce tânăra bloggeriță a părăsit R. Moldova și s-a mutat în Germania, aceasta a decis să se intereseze cum stau lucrurile în țara europeană și ce sunt obligați să facă influencerii de acolo pe rețelele de socializare.

Astfel, tânăra moldoveancă, fiind interesată de acest domeniu, a expediat o scrisoare și către Serviciul Fiscal de Stat (SFS) cu scopul de a compara cum stau lucrurile în R. Moldova și în Germania.

Reclama în schimbul banilor se traduce în salariu

O persoană care prestează ocazional servicii de reclamă trebuie să achite impozite pe veniturile obținute, deoarece banii primiți înseamnă salariu în opinia Serviciului Fiscal de Stat. Fiscul adaugă:

“Indiferent de faptul dacă persoana care prestează servicii şi/sau lucrări este angajat al entității în baza unui contract individual de muncă sau nu este angajat al entității dar ocazional prestează servicii în baza unui contract civil, în ambele situații venitul achitat persoanei fizice pentru serviciile acordate urmează a fi supuse impozitării și calculării contribuţiilor de asigurări sociale în modul general stabilit de legislația în vigoare”.

Mai mult, bloggerul este obligat să declare anual veniturile, prin completarea „Declarației cu privire la impozitul pe venit”, nu mai târziu de data de 30 aprilie a anului următor anului fiscal de gestiune. Veniturile urmează a fi reflectate la codul C4 „Alte venituri impozabile” în Declaraţia menționată.

Influencerii moldoveni și taxele la stat. Serviciul Fiscal de Stat pe urmele lor

Fiscul spune ca are informații precum că anumiți influenceri, buni de plată, s-ar eschiva de la plata impozitelor la stat pentru banii pe reclamă pe care îi primesc. Așa că sunt întreprinse acțiuni de conformare voluntară sau forțată. Iar pentru a-i găsi pe acești bloggeri, instituția spune că poate apela și la surse indirecte, fără să specifice care sunt acestea.

“Pentru a determina corectitudinea calculării sumei obligaţiei fiscale, autoritatea care efectuează controlul fiscal poate folosi, metode şi surse indirecte, conform legii”, scrie Fiscul.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării