16 dec, 2021 11:10
2
547

În atenția diasporei: Reguli de livrare în țară a ajutorului umanitar

16 dec, 2021 11:10
2
547

A venit iarna, iar asta înseamnă că în ajunul sărbătorilor, lucrătorii vamali vor avea de lucru mai mult.

În atenția diasporei: Reguli de livrare în țară a ajutorului umanitarFoto: customs.gov.md

Potrivit Serviciului Vamal, în această perioadă se atestă o sporire a acțiunilor caritabile și a donațiilor sub formă de bunuri pentru grupurile vulnerabile ale populației, transmite Știri.md.

În acest sens, angajații Serviciului Vamal vin cu unele precizări și informații pentru toți cei interesați de introducerea în Republica Moldova a ajutorului umanitar.

”Astfel, precizăm că un lot de marfă poate fi introdus în Republica Moldova în calitate de ajutor  umanitar în condițiile când acesta formează obiectul unei donații și va fi declarat ca ajutor umanitar potrivit prevederilor Legii nr. 1491/2002 cu privire la ajutoarele umanitare acordate Republicii Moldova.

Potrivit Codului fiscal al Republicii Moldova și Legii nr.1380/1997 cu privire la tariful vamal, mărfurile importate, definite ca ajutoare umanitare, sunt scutite de T.V.A. fără drept de deducere, accize, taxa vamală și taxa pentru efectuarea procedurilor vamale.

Atribuirea statutului de ajutor umanitar se face de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale al RM, care eliberează în acest sens un aviz, în baza scrisorii donatorului ce confirmă că marfa este donată; factura în care se indică denumirea mărfii, unitatea de măsură și prețul acesteia.

Conform pct.10 al Regulamentului cu privire la modul de recepționare, păstrare, distribuire şi evidenţă a ajutoarelor umanitare acordate Republicii Moldova, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 663/2003, pentru obținerea avizului, recepționarii/distribuitorii de ajutoare umanitare prezintă Ministerului, cu cel puțin 15 zile înainte de data introducerii în ţară a ajutorului umanitar, următoarele documente:

  1. Cererea privind autorizația introducerii în tara a ajutorului umanitar, de modelul aprobat de Minister;
  2. Actele de constituire ale recepționarului/distribuitorului (copia certificatului de înregistrare, copia buletinului de identitate al persoanei împuternicite pentru primirea ajutorului umanitar);
  3. Specificația (factura) bunurilor materiale, pentru care se solicită statutul de ajutor umanitar şi introducerea în ţară - în două exemplare;
  4. Actul care certifică personalitatea (fizică sau juridică) donatorului;
  5. Planul de distribuire a ajutoarelor umanitare, aprobat de către comisia teritorială sau specializată - în două exemplare. Documentele se prezintă în limba română sau traduse în limba română.

Potrivit Legii nr. 1491 din  28.11.2002 cu privire la ajutoarele umanitare acordate Republicii Moldova, declararea mărfii care se introduce în țară cu statut de ajutor umanitar se face de către recepționar și anume:  

  • mișcările obștești, organizațiile pacifiste și de apărare a drepturilor omului, organizațiile de femei, veterani, invalizi, tineret și copii, societățile științifice, tehnice, ecologiste, cultural-educative, de cultură fizică și sport, alte societăți benevole, uniunile de creație, comunitățile național-culturale, fundațiile și organizațiile obștești, alte asociații înregistrate ale cetățenilor;
  • organizațiile de filantropie;
  • Societatea de Cruce Roșie din Moldova;
  • organizațiile religioase;
  • instituțiile şi organizațiile bugetare;
  • Agenția Rezerve Materiale, în cazurile când ajutoarele umanitare sunt trimise în adresa statului sau fără a avea indicat recepționarul concret.

Potrivit aceleiași legi, pentru unele mărfuri, la introducerea în țară, sunt necesare avize/autorizații de la alte autorități care gestionează domeniul respectiv (de ex. produsele alimentare – Centrul Național de Sănătate Publică/Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor; literatura și obiectele cu semnificație culturală sau etnică – Ministerul Culturii/Academia de Științe a Moldovei; medicamente – Ministerul Sănătății; articole protetico-ortopedice – Ministerul Muncii și Protecției Sociale/Centrul Republican Experimental Protezare, Ortopedie şi Reabilitare etc).

Mai multe informații puteți afla apelând ofițerii Liniei de informare a Serviciului Vamal la numărul de telefon +373 22 78 8888. De asemenea, ne puteți contacta prin intermediul chatului sau prin poșta electronică, la adresa callcenter@customs.gov.md”, se arată în nota informativă.

Potrivit Serviciului Vamal, în această perioadă se atestă o sporire a acțiunilor caritabile și a donațiilor sub formă de bunuri pentru grupurile vulnerabile ale populației, transmite Știri.md.

În acest sens, angajații Serviciului Vamal vin cu unele precizări și informații pentru toți cei interesați de introducerea în Republica Moldova a ajutorului umanitar.

”Astfel, precizăm că un lot de marfă poate fi introdus în Republica Moldova în calitate de ajutor  umanitar în condițiile când acesta formează obiectul unei donații și va fi declarat ca ajutor umanitar potrivit prevederilor Legii nr. 1491/2002 cu privire la ajutoarele umanitare acordate Republicii Moldova.

Potrivit Codului fiscal al Republicii Moldova și Legii nr.1380/1997 cu privire la tariful vamal, mărfurile importate, definite ca ajutoare umanitare, sunt scutite de T.V.A. fără drept de deducere, accize, taxa vamală și taxa pentru efectuarea procedurilor vamale.

Atribuirea statutului de ajutor umanitar se face de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale al RM, care eliberează în acest sens un aviz, în baza scrisorii donatorului ce confirmă că marfa este donată; factura în care se indică denumirea mărfii, unitatea de măsură și prețul acesteia.

Conform pct.10 al Regulamentului cu privire la modul de recepționare, păstrare, distribuire şi evidenţă a ajutoarelor umanitare acordate Republicii Moldova, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 663/2003, pentru obținerea avizului, recepționarii/distribuitorii de ajutoare umanitare prezintă Ministerului, cu cel puțin 15 zile înainte de data introducerii în ţară a ajutorului umanitar, următoarele documente:

  1. Cererea privind autorizația introducerii în tara a ajutorului umanitar, de modelul aprobat de Minister;
  2. Actele de constituire ale recepționarului/distribuitorului (copia certificatului de înregistrare, copia buletinului de identitate al persoanei împuternicite pentru primirea ajutorului umanitar);
  3. Specificația (factura) bunurilor materiale, pentru care se solicită statutul de ajutor umanitar şi introducerea în ţară - în două exemplare;
  4. Actul care certifică personalitatea (fizică sau juridică) donatorului;
  5. Planul de distribuire a ajutoarelor umanitare, aprobat de către comisia teritorială sau specializată - în două exemplare. Documentele se prezintă în limba română sau traduse în limba română.

Potrivit Legii nr. 1491 din  28.11.2002 cu privire la ajutoarele umanitare acordate Republicii Moldova, declararea mărfii care se introduce în țară cu statut de ajutor umanitar se face de către recepționar și anume:  

  • mișcările obștești, organizațiile pacifiste și de apărare a drepturilor omului, organizațiile de femei, veterani, invalizi, tineret și copii, societățile științifice, tehnice, ecologiste, cultural-educative, de cultură fizică și sport, alte societăți benevole, uniunile de creație, comunitățile național-culturale, fundațiile și organizațiile obștești, alte asociații înregistrate ale cetățenilor;
  • organizațiile de filantropie;
  • Societatea de Cruce Roșie din Moldova;
  • organizațiile religioase;
  • instituțiile şi organizațiile bugetare;
  • Agenția Rezerve Materiale, în cazurile când ajutoarele umanitare sunt trimise în adresa statului sau fără a avea indicat recepționarul concret.

Potrivit aceleiași legi, pentru unele mărfuri, la introducerea în țară, sunt necesare avize/autorizații de la alte autorități care gestionează domeniul respectiv (de ex. produsele alimentare – Centrul Național de Sănătate Publică/Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor; literatura și obiectele cu semnificație culturală sau etnică – Ministerul Culturii/Academia de Științe a Moldovei; medicamente – Ministerul Sănătății; articole protetico-ortopedice – Ministerul Muncii și Protecției Sociale/Centrul Republican Experimental Protezare, Ortopedie şi Reabilitare etc).

Mai multe informații puteți afla apelând ofițerii Liniei de informare a Serviciului Vamal la numărul de telefon +373 22 78 8888. De asemenea, ne puteți contacta prin intermediul chatului sau prin poșta electronică, la adresa callcenter@customs.gov.md”, se arată în nota informativă.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

20 ianuarie, 12:14
0
246

Primele avioane cu ajutoare de urgență au ajuns în Tonga

20 ianuarie, 12:14
0
246

Primele avioane încărcate cu ajutoare de urgenţă au aterizat, joi, în Tonga, la cinci zile după ce țara insulară din Pacificul de Sud a fost devastată de o erupție vulcanică și valuri tsunami uriașe care au distrus comunitățile locale și au poluat apa potabilă, informează Reuters.

Primele avioane cu ajutoare de urgență au ajuns în TongaFoto: Profimedia

Mica naţiune din Pacific a fost izolată după erupţia de pe 15 ianuarie a vulcanului Hunga Tonga-Hunga Ha'apai, una dintre cele mai puternice erupții vulcanice din lume din ultimele decenii, soldată cu daune însemnate şi cu ruperea cablului de comunicaţii care leagă ţara la reţelele globale de internet şi telefonie, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Între timp, cablurile de telefonie din Tonga au fost reconectate, dar țara insulară va rămâne fără internet pentru cel puțin o lună de zile.

Avioane militare din Australia şi Noua Zeelandă au aterizat joi pe principalul aeroport al arhipelagului din insula Tongatapu, au anunţat autorităţile. În ziua anterioară, pista a fost în cele din urmă curăţată de stratul de cinci până la zece centimetri de cenuşă vulcanică ce o făcea inutilizabilă.

Australia a trimis joi un prim avion C17 Globemaster încărcat cu ajutoare, în timp ce un avion C-130 Hercules a Noii Zeelande a aterizat și el pe Aeroportul Internațional Fua'amotu.

Avionul din Noua Zeelandă a fost încărcat cu „ajutoare umanitare şi materiale de intervenţie în caz de dezastre, inclusiv containere cu apă, truse de igienă, adăposturi temporare, generatoare şi echipamente de comunicaţii”, a declarat ministrul Afacerilor Externe din Noua Zeelandă, Nanaia Mahuta.

Primele imagini din Nuku'alofa, capitala Tonga, arată clădiri acoperite cu cenuşă, pereţi prăbuşiţi şi străzi pline de pietre, trunchiuri de copaci şi alte resturi. Aproximativ 84.000 de persoane, peste 80% din populaţia din Tonga, au fost afectate de erupţia vulcanului şi de tsunami, a indicat ONU.

Arhipelagul se confruntă mai ales cu o nevoie urgentă de apă potabilă. „Rezervele de apă din Tonga au fost grav afectate de căderile de cenuşă şi de apa sărată provenită de la tsunami”, a declarat Katie Greenwood de la Federaţia Internaţională a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semilună Roşie. Potrivit acesteia, există „un risc tot mai mare de boli precum holera şi diareea”.

Rezervele alimentare din Tonga ar putea să nu fie suficiente. „Toată agricultura este distrusă”, a declarat preşedintele Adunării Naţionale a Ţării, Fatafehi Fakafanua.

Deoarece avioanele pot ateriza din nou în arhipelag, numeroase naţiuni şi-au oferit ajutorul. Japonia a anunţat expedierea a două aeronave C-130. Alte ţări, inclusiv China şi Franţa, au anunţat la rândul lor că oferă asistenţă umanitară.

Măsurile stricte menite să prevină pătrunderea în ţară a COVID-19, de care Tonga a fost ferită până acum, vor rămâne în vigoare. Ajutoarele vor fi livrate fără niciun contact fizic, iar echipajele şi pasagerii vor petrece puţin timp la sol.

Ajutoarele vor sosi, de asemenea, pe cale maritimă. Două nave din Noua Zeelandă, HMNZS Wellington şi HMNZS Aotearoa, care transportă apă potabilă şi o unitate de desalinizare capabilă să furnizeze 70.000 de litri pe zi, sunt aşteptate să sosească vineri în Tonga. Australia intenţionează să trimită nava militară HMAS Adelaide în aceeaşi zi, încărcată cu echipamente de purificare şi două elicoptere Chinook.

Guvernul din Tonga a catalogat erupţia un dezastru „fără precedent”, precizând că valuri de până la 15 metri înălţime au distrus toate casele de pe unele insule. Trei persoane au fost declarate decedate.

Erupţia vulcanică a fost auzită până în Alaska, la peste 9.000 de kilometri distanţă. O ciupercă de fum de 30 de kilometri înălţime a dispersat cenuşă, gaz şi ploi acide pe cele 170 de insule ale arhipelagului Tonga.

Evenimentul a provocat o enormă undă de şoc radiată de erupţie care a traversat planeta, deplasându-se cu o viteză de 1.231 km/h, potrivit Institutului Naţional de Cercetare a Apei şi Atmosferei din Noua Zeelandă.

Va fi nevoie de cel puţin patru săptămâni pentru restabilirea conexiunii la internet în Tonga de către distribuitorul american SubCom.

Mica naţiune din Pacific a fost izolată după erupţia de pe 15 ianuarie a vulcanului Hunga Tonga-Hunga Ha'apai, una dintre cele mai puternice erupții vulcanice din lume din ultimele decenii, soldată cu daune însemnate şi cu ruperea cablului de comunicaţii care leagă ţara la reţelele globale de internet şi telefonie, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Între timp, cablurile de telefonie din Tonga au fost reconectate, dar țara insulară va rămâne fără internet pentru cel puțin o lună de zile.

Avioane militare din Australia şi Noua Zeelandă au aterizat joi pe principalul aeroport al arhipelagului din insula Tongatapu, au anunţat autorităţile. În ziua anterioară, pista a fost în cele din urmă curăţată de stratul de cinci până la zece centimetri de cenuşă vulcanică ce o făcea inutilizabilă.

Australia a trimis joi un prim avion C17 Globemaster încărcat cu ajutoare, în timp ce un avion C-130 Hercules a Noii Zeelande a aterizat și el pe Aeroportul Internațional Fua'amotu.

Avionul din Noua Zeelandă a fost încărcat cu „ajutoare umanitare şi materiale de intervenţie în caz de dezastre, inclusiv containere cu apă, truse de igienă, adăposturi temporare, generatoare şi echipamente de comunicaţii”, a declarat ministrul Afacerilor Externe din Noua Zeelandă, Nanaia Mahuta.

Primele imagini din Nuku'alofa, capitala Tonga, arată clădiri acoperite cu cenuşă, pereţi prăbuşiţi şi străzi pline de pietre, trunchiuri de copaci şi alte resturi. Aproximativ 84.000 de persoane, peste 80% din populaţia din Tonga, au fost afectate de erupţia vulcanului şi de tsunami, a indicat ONU.

Arhipelagul se confruntă mai ales cu o nevoie urgentă de apă potabilă. „Rezervele de apă din Tonga au fost grav afectate de căderile de cenuşă şi de apa sărată provenită de la tsunami”, a declarat Katie Greenwood de la Federaţia Internaţională a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semilună Roşie. Potrivit acesteia, există „un risc tot mai mare de boli precum holera şi diareea”.

Rezervele alimentare din Tonga ar putea să nu fie suficiente. „Toată agricultura este distrusă”, a declarat preşedintele Adunării Naţionale a Ţării, Fatafehi Fakafanua.

Deoarece avioanele pot ateriza din nou în arhipelag, numeroase naţiuni şi-au oferit ajutorul. Japonia a anunţat expedierea a două aeronave C-130. Alte ţări, inclusiv China şi Franţa, au anunţat la rândul lor că oferă asistenţă umanitară.

Măsurile stricte menite să prevină pătrunderea în ţară a COVID-19, de care Tonga a fost ferită până acum, vor rămâne în vigoare. Ajutoarele vor fi livrate fără niciun contact fizic, iar echipajele şi pasagerii vor petrece puţin timp la sol.

Ajutoarele vor sosi, de asemenea, pe cale maritimă. Două nave din Noua Zeelandă, HMNZS Wellington şi HMNZS Aotearoa, care transportă apă potabilă şi o unitate de desalinizare capabilă să furnizeze 70.000 de litri pe zi, sunt aşteptate să sosească vineri în Tonga. Australia intenţionează să trimită nava militară HMAS Adelaide în aceeaşi zi, încărcată cu echipamente de purificare şi două elicoptere Chinook.

Guvernul din Tonga a catalogat erupţia un dezastru „fără precedent”, precizând că valuri de până la 15 metri înălţime au distrus toate casele de pe unele insule. Trei persoane au fost declarate decedate.

Erupţia vulcanică a fost auzită până în Alaska, la peste 9.000 de kilometri distanţă. O ciupercă de fum de 30 de kilometri înălţime a dispersat cenuşă, gaz şi ploi acide pe cele 170 de insule ale arhipelagului Tonga.

Evenimentul a provocat o enormă undă de şoc radiată de erupţie care a traversat planeta, deplasându-se cu o viteză de 1.231 km/h, potrivit Institutului Naţional de Cercetare a Apei şi Atmosferei din Noua Zeelandă.

Va fi nevoie de cel puţin patru săptămâni pentru restabilirea conexiunii la internet în Tonga de către distribuitorul american SubCom.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
17 ianuarie, 18:33
0
172

UE a stabilit pentru 2022 un buget de 1,5 miliarde de euro pentru ajutor umanitar

17 ianuarie, 18:33
0
172

Comisia Europeană a adoptat bugetul său anual inițial pentru ajutor umanitar de 1,5 miliarde de euro pentru anul 2022.

UE a stabilit pentru 2022 un buget de 1,5 miliarde de euro pentru ajutor umanitarFoto: Getty Images

Crizele umanitare continuă să se intensifice la nivel mondial. Deși conflictele și violența se află la originea principalelor nevoi umanitare, situația este, din ce în ce mai des, exacerbată de dezastre naturale precum seceta sau inundațiile, alimentate de schimbările climatice și de degradarea mediului, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Pentru a-i ajuta pe cei mai afectați din lume de aceste crize, Comisia a adoptat bugetul său anual inițial pentru ajutor umanitar de 1,5 miliarde de euro pentru anul 2022.

„Nevoile umanitare se află la un nivel record și continuă să crească. Această situație este cauzată în principal de conflicte, dar din ce în ce mai mult și de provocările globale, precum schimbările climatice și COVID-19. 

Grație ajutorului nostru umanitar, UE își va putea juca rolul, continuând să salveze vieți și să acopere nevoile de bază ale populațiilor afectate. 

Bugetul permite nu numai gestionarea crizelor noi și foarte vizibile, ci și evitarea punerii în plan secund a crizelor umanitare existente, prelungite sau recurente, cum ar fi cele care afectează Columbia sau Sudanul de Sud ori populația rohingya”, a declarat comisarul pentru gestionarea crizelor, Janez Lenarčič.

Asistența umanitară acordată de UE în 2022 se va distribui după cum urmează: 469 de milioane de euro se vor aloca Africii Subsahariene; 351 de milioane de euro din ajutorul umanitar din partea UE se vor aloca nevoilor Orientului Mijlociu și Africii de Nord; 152 de milioane de euro vor finanța proiecte în Europa de Sud-Est și în vecinătatea europeană; 188 de milioane de euro vor continua să sprijine populațiile cele mai vulnerabile din Asia și America Latină.

Restul de 370 de milioane de euro se vor utiliza pentru a răspunde unor crize neprevăzute sau exacerbări bruște ale crizelor existente, precum și pentru finanțarea altor acțiuni.

Crizele umanitare continuă să se intensifice la nivel mondial. Deși conflictele și violența se află la originea principalelor nevoi umanitare, situația este, din ce în ce mai des, exacerbată de dezastre naturale precum seceta sau inundațiile, alimentate de schimbările climatice și de degradarea mediului, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Pentru a-i ajuta pe cei mai afectați din lume de aceste crize, Comisia a adoptat bugetul său anual inițial pentru ajutor umanitar de 1,5 miliarde de euro pentru anul 2022.

„Nevoile umanitare se află la un nivel record și continuă să crească. Această situație este cauzată în principal de conflicte, dar din ce în ce mai mult și de provocările globale, precum schimbările climatice și COVID-19. 

Grație ajutorului nostru umanitar, UE își va putea juca rolul, continuând să salveze vieți și să acopere nevoile de bază ale populațiilor afectate. 

Bugetul permite nu numai gestionarea crizelor noi și foarte vizibile, ci și evitarea punerii în plan secund a crizelor umanitare existente, prelungite sau recurente, cum ar fi cele care afectează Columbia sau Sudanul de Sud ori populația rohingya”, a declarat comisarul pentru gestionarea crizelor, Janez Lenarčič.

Asistența umanitară acordată de UE în 2022 se va distribui după cum urmează: 469 de milioane de euro se vor aloca Africii Subsahariene; 351 de milioane de euro din ajutorul umanitar din partea UE se vor aloca nevoilor Orientului Mijlociu și Africii de Nord; 152 de milioane de euro vor finanța proiecte în Europa de Sud-Est și în vecinătatea europeană; 188 de milioane de euro vor continua să sprijine populațiile cele mai vulnerabile din Asia și America Latină.

Restul de 370 de milioane de euro se vor utiliza pentru a răspunde unor crize neprevăzute sau exacerbări bruște ale crizelor existente, precum și pentru finanțarea altor acțiuni.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
11 ianuarie, 16:38
5
3 800

Microbuz plin cu vameși, implicat într-un accident la Ștefan Vodă

11 ianuarie, 16:38
5
3 800

Două incidente cu implicarea colaboratorilor vamali s-a produs în perioada 7-9 ianuarie 2022.

Microbuz plin cu vameși, implicat într-un accident la Ștefan VodăFoto: Serviciul Vamal

Potrivit unui comunicat remis presei, în data de 9 ianuarie 2022, în preajma localității Căplani din raionul Ștefan Vodă, automobilul de serviciu de model Ford Transit, care asigura transportarea funcționarilor vamali din postul vamal Cuciurgan spre Chișinău, a fost implicat într-un accident rutier, transmite Știri.md.

Potrivit informațiilor preliminare, accidentul s-a produs din cauza circulației dificile pe anumite porțiuni de drum, în condiții de ceață și polei.

În mijlocul de transport se aflau 5 funcționari vamali și, din fericire, nicio persoană nu a avut de suferit.

Totodată, menționăm că alte autoturisme nu au fost implicate în accident.

Cel de-al doilea incident s-a produs la sediul Laboratorului vamal, unde mai multe spații din interiorul clădirii au fost inundate.

"Până în prezent, sunt constatate mai multe pierderi și distrugeri de diverse obiecte, materiale și dispozitive de laborator, dar și ale încăperilor propriu-zise.

Actualmente, subdiviziunile abilitate cercetează cele două cazuri în vederea elucidării multiaspectuale a circumstanțelor în care s-ar fi produs faptele descrise", anunță Serviciul Vamal.

Potrivit unui comunicat remis presei, în data de 9 ianuarie 2022, în preajma localității Căplani din raionul Ștefan Vodă, automobilul de serviciu de model Ford Transit, care asigura transportarea funcționarilor vamali din postul vamal Cuciurgan spre Chișinău, a fost implicat într-un accident rutier, transmite Știri.md.

Potrivit informațiilor preliminare, accidentul s-a produs din cauza circulației dificile pe anumite porțiuni de drum, în condiții de ceață și polei.

În mijlocul de transport se aflau 5 funcționari vamali și, din fericire, nicio persoană nu a avut de suferit.

Totodată, menționăm că alte autoturisme nu au fost implicate în accident.

Cel de-al doilea incident s-a produs la sediul Laboratorului vamal, unde mai multe spații din interiorul clădirii au fost inundate.

"Până în prezent, sunt constatate mai multe pierderi și distrugeri de diverse obiecte, materiale și dispozitive de laborator, dar și ale încăperilor propriu-zise.

Actualmente, subdiviziunile abilitate cercetează cele două cazuri în vederea elucidării multiaspectuale a circumstanțelor în care s-ar fi produs faptele descrise", anunță Serviciul Vamal.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
11 ianuarie, 11:52
0
469

Nova Poshta: În 2020 și 2021 am transportat 6.000.000 kg de trimiteri poștale Ⓟ

11 ianuarie, 11:52
0
469

Piața serviciilor poștale din Moldova crește în fiecare an, iar în ultimii 3 ani și-a triplat volumul.

Despre noutățile pentru clienții Nova Poshta în noul an, despre când își vor putea ridica coletele de la poștomate fără a ieși din scara blocului, despre livrarea din China și despre rezultatele anului 2021 pe piața serviciilor poștale a vorbit Mihail POPOVICI, CEO Nova Poshta Moldova.

În ultimii ani, mai ales în perioada pandemiei, numărul achizițiilor online a crescut considerabil, respectiv și numărul livrărilor poștale. Cum și cât de mult s-a schimbat piața serviciilor poștale în Moldova?

Am avut o creștere de 46% a coletelor poștale locale, iar numărul expedierilor poștale internaționale a crescut cu 102%. În plus, anul acesta am completat platforma npshopping.md cu alte trei țări noi. În prezent, este posibil de plasat comenzi în magazinele online nu doar din SUA, dar și din Turcia, Germania, Polonia. Deși cumpărăturile offline au recăpătat amploare în acest an, piața cumpărăturilor online și a livrărilor poștale continuă să crească. La moment, fiecare al optulea locuitor al Moldovei a utilizat serviciile Nova Poshta. 


Prin ce se deosebește serviciul dumneavoastră poștal de alți jucători de pe piața logistică, de exemplu, de Poșta Moldovei sau transferurile cu autobuzele interurbane? 

Serviciul nostru nu se compară cu microbuzele – ei nu sunt operatori poștali. Sunt ceva între transport de mărfuri și „transmite, te rog”.

Compania Nova Poshta este mai mult decât un operator poștal. Avem un alt format. Când clientul vine la oficiul nostru poștal, poate beneficia de o gamă largă de servicii: ambalarea coletului, trimiterea coletului de la o sucursală la alta, prin curier la adresă, achitarea serviciilor financiare, precum: facturi pentru servicii comunale, achitarea creditului sau reîncărcarea numărului mobil. În plus, compania noastră este responsabilă pentru transport, iar în caz de deteriorare sau pierdere a coletului, plătește despăgubiri.


Ne adaptăm nevoilor pieței și formăm produse utile pentru oameni și afaceri, deoarece clientul este prioritatea numărul unu pentru noi. Lucrăm pentru a deveni mai convenabili decât serviciile de livrare obișnuite. Monitorizăm, rezolvăm prompt și anticipăm nevoile consumatorului nostru. Asta pentru că, dacă am crea un produs care provoacă o mulțime de dificultăți, nimeni nu ar avea nevoie de acesta. De aceea răspundem acelor nevoi și îi oferim oportunități la care nu s-a gândit niciodată, dar care îi vor plăcea cu siguranță. De exemplu, astăzi oficiile noastre poștale funcționează ca puncte de ridicare a comenzilor din magazinele online, unde comenzile pot fi păstrate câteva zile, până când cumpărătorul poate să își ridice comanda când îi este comod, într-un loc convenabil.

Pentru clienții corporativi, avem un Business Cabinet și îmbunătățim constant funcționalitatea acestuia pentru o utilizare mai simplă. Acum vă puteți înregistra și urmări trimiterile, dar și alege servicii suplimentare de care aveți nevoie: serviciu de ramburs, serviciu de returnare a documentelor sau a mărfurilor, și mai puteți indica o dată convenabilă pentru livrare.


Cum a fost anul 2021 pentru companie?

Acest an a fost mai stabil decât 2020. Am învățat cum să lucrăm pe timp de pandemie, ne-am adaptat serviciile și ne-am instruit angajații. Anul acesta, în 11 luni, am transportat peste 2.000.000 de kilograme de mărfuri – este vorba de aproximativ 400.000 de trimiteri, am deschis noi sucursale nu doar în orașele mari, ci și în centrele raionale. Acum sunt deja 29 în toată Moldova. De asemenea, compania și-a mărit echipa cu 28%. Astăzi avem aproximativ 200 de angajați, iar până la sfârșitul anului viitor ne propunem să ajungem la 400 de angajați. Am lansat o aplicație mobilă care vă permite să urmăriți starea comenzii și a tuturor trimiterilor, am adăugat trei direcții noi pentru shopping-ul online prin intermediul platformei NPShopping. În prezent, este posibil de plasat comenzi în magazinele online nu doar din SUA, dar și din Turcia, Germania, Polonia. Pentru a putea munci și mai operativ, am început să ne formăm propriul parc auto. 


Ați menționat că anul acesta Nova Poshta și-a creat o aplicație mobilă. Cât de utilă este pentru utilizatori?

Aplicația se bazează pe o interfață simplă și foarte comodă, cu acces cu un singur clic la toate funcțiile. Acum clienții noștrii pot să-și urmărească trimiterile, să contacteze direct serviciul de suport clienți, să solicite livrarea prin curier, să calculeze costul de expediere, să solicite redirecționarea coletului, dacă s-a schimbat adresa, sau să ridice coletul de la oficiul poștal.

Dacă expeditorul a trimis un pachet prin Nova Poshta, destinatarul va primi o notificare pe telefon despre starea de livrare în timp real.

Iar cel mai important, doar cu ajutorul aplicației mobile, destinatarul va putea deschide poștomatul. Adică trebuie doar să mergeți la poștomat, să accesați aplicația, să faceți clic pe butonul „deschide celula” și să ridicați trimiterea.

Aceasta este prima versiune. În a doua versiune va apărea posibilitatea achitării online a serviciilor. Prin intermediul aplicației, va fi posibilă achitarea serviciilor de curierat, achitarea plății ramburs pentru colet, inclusiv achitarea serviciilor comunale.


Ce nou să așteptăm de la Nova Poshta în viitor? Ce direcții și servicii noi vor apărea?

Nova Poshta Moldova a început ca o companie de curierat și a funcționat în formatul de livrare în următoarea zi. Acum trecem la noi formate, deoarece nevoile clienților sunt mult mai mari, ei își doresc servicii mai convenabile și livrări mai rapide. Tocmai de aceea am lansat serviciul de livrare rapidă - livrarea în aceeași zi prin Chișinău prin rețeaua de oficii poștale sau de la adresă la adresă, astfel încât clientul să poată ridica pachetul atunci când îi va fi comod. Toate aceste servicii sunt deja disponibile atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice.

Pe lângă rețeaua de oficii poștale, intenționăm să dezvoltăm și o rețea de poștomate pe întreg teritoriul țării. Poștomatele sunt niște terminale/dulapuri automatizate cu celule de diferite dimensiuni pentru livrarea trimiterilor mici de până la 30 kg. De acolo coletele pot fi ridicate oricând îi este comod clientului. Planificăm să instalăm poștomatele în apropierea magazinelor mari, stațiilor de transport public, benzinăriilor, birourilor și complexelor rezidențiale. În curând, în Moldova va fi posibil de recepționat coletele fără a ieși din scara blocului. Avem deja suficiente poștomate pentru a acoperi 60-70% din țară.

Ne mai propunem lansarea proiectului Nova Pay – transferuri bănești și achitarea serviciilor financiare. De asemnea, va fi posibilă achitarea serviciilor și sumei de ramburs direct curierului, folosind un card bancar.


Când va fi posibil de comandat mărfuri din China cu livrare de la Nova Poshta?

Lucrăm la acest aspect. Anul acesta am deschis deja trei noi țări pentru cumpărăturile online. China înseamnă un flux mare de colete, un nivel complet diferit al pieței. Trebuie să ne pregătim corespunzător pentru a putea oferi servicii de calitate atât consumatorilor, cât și partenerilor noștri. Anul viitor intenționăm să lucrăm îndeaproape cu magazine online din China și România. Pe lângă livrarea de pe Aliexpress, luăm în considerare posibilitatea livrării din magazinele online din China prin intermediul NPshopping.md.

De asemenea, ne propunem să deschidem noi filiale în Chișinău și în regiuni. Ne dorim ca serviciul nostru să fie disponibil pentru absolut orice locuitor al Moldovei. Livrăm în orice punct al Moldovei. Chiar dacă nu este nici un oficiu poștal NP în orașul sau satul în care locuiți, oricum veți putea primi coletul sau documentele dvs.

Despre noutățile pentru clienții Nova Poshta în noul an, despre când își vor putea ridica coletele de la poștomate fără a ieși din scara blocului, despre livrarea din China și despre rezultatele anului 2021 pe piața serviciilor poștale a vorbit Mihail POPOVICI, CEO Nova Poshta Moldova.

În ultimii ani, mai ales în perioada pandemiei, numărul achizițiilor online a crescut considerabil, respectiv și numărul livrărilor poștale. Cum și cât de mult s-a schimbat piața serviciilor poștale în Moldova?

Am avut o creștere de 46% a coletelor poștale locale, iar numărul expedierilor poștale internaționale a crescut cu 102%. În plus, anul acesta am completat platforma npshopping.md cu alte trei țări noi. În prezent, este posibil de plasat comenzi în magazinele online nu doar din SUA, dar și din Turcia, Germania, Polonia. Deși cumpărăturile offline au recăpătat amploare în acest an, piața cumpărăturilor online și a livrărilor poștale continuă să crească. La moment, fiecare al optulea locuitor al Moldovei a utilizat serviciile Nova Poshta. 


Prin ce se deosebește serviciul dumneavoastră poștal de alți jucători de pe piața logistică, de exemplu, de Poșta Moldovei sau transferurile cu autobuzele interurbane? 

Serviciul nostru nu se compară cu microbuzele – ei nu sunt operatori poștali. Sunt ceva între transport de mărfuri și „transmite, te rog”.

Compania Nova Poshta este mai mult decât un operator poștal. Avem un alt format. Când clientul vine la oficiul nostru poștal, poate beneficia de o gamă largă de servicii: ambalarea coletului, trimiterea coletului de la o sucursală la alta, prin curier la adresă, achitarea serviciilor financiare, precum: facturi pentru servicii comunale, achitarea creditului sau reîncărcarea numărului mobil. În plus, compania noastră este responsabilă pentru transport, iar în caz de deteriorare sau pierdere a coletului, plătește despăgubiri.


Ne adaptăm nevoilor pieței și formăm produse utile pentru oameni și afaceri, deoarece clientul este prioritatea numărul unu pentru noi. Lucrăm pentru a deveni mai convenabili decât serviciile de livrare obișnuite. Monitorizăm, rezolvăm prompt și anticipăm nevoile consumatorului nostru. Asta pentru că, dacă am crea un produs care provoacă o mulțime de dificultăți, nimeni nu ar avea nevoie de acesta. De aceea răspundem acelor nevoi și îi oferim oportunități la care nu s-a gândit niciodată, dar care îi vor plăcea cu siguranță. De exemplu, astăzi oficiile noastre poștale funcționează ca puncte de ridicare a comenzilor din magazinele online, unde comenzile pot fi păstrate câteva zile, până când cumpărătorul poate să își ridice comanda când îi este comod, într-un loc convenabil.

Pentru clienții corporativi, avem un Business Cabinet și îmbunătățim constant funcționalitatea acestuia pentru o utilizare mai simplă. Acum vă puteți înregistra și urmări trimiterile, dar și alege servicii suplimentare de care aveți nevoie: serviciu de ramburs, serviciu de returnare a documentelor sau a mărfurilor, și mai puteți indica o dată convenabilă pentru livrare.


Cum a fost anul 2021 pentru companie?

Acest an a fost mai stabil decât 2020. Am învățat cum să lucrăm pe timp de pandemie, ne-am adaptat serviciile și ne-am instruit angajații. Anul acesta, în 11 luni, am transportat peste 2.000.000 de kilograme de mărfuri – este vorba de aproximativ 400.000 de trimiteri, am deschis noi sucursale nu doar în orașele mari, ci și în centrele raionale. Acum sunt deja 29 în toată Moldova. De asemenea, compania și-a mărit echipa cu 28%. Astăzi avem aproximativ 200 de angajați, iar până la sfârșitul anului viitor ne propunem să ajungem la 400 de angajați. Am lansat o aplicație mobilă care vă permite să urmăriți starea comenzii și a tuturor trimiterilor, am adăugat trei direcții noi pentru shopping-ul online prin intermediul platformei NPShopping. În prezent, este posibil de plasat comenzi în magazinele online nu doar din SUA, dar și din Turcia, Germania, Polonia. Pentru a putea munci și mai operativ, am început să ne formăm propriul parc auto. 


Ați menționat că anul acesta Nova Poshta și-a creat o aplicație mobilă. Cât de utilă este pentru utilizatori?

Aplicația se bazează pe o interfață simplă și foarte comodă, cu acces cu un singur clic la toate funcțiile. Acum clienții noștrii pot să-și urmărească trimiterile, să contacteze direct serviciul de suport clienți, să solicite livrarea prin curier, să calculeze costul de expediere, să solicite redirecționarea coletului, dacă s-a schimbat adresa, sau să ridice coletul de la oficiul poștal.

Dacă expeditorul a trimis un pachet prin Nova Poshta, destinatarul va primi o notificare pe telefon despre starea de livrare în timp real.

Iar cel mai important, doar cu ajutorul aplicației mobile, destinatarul va putea deschide poștomatul. Adică trebuie doar să mergeți la poștomat, să accesați aplicația, să faceți clic pe butonul „deschide celula” și să ridicați trimiterea.

Aceasta este prima versiune. În a doua versiune va apărea posibilitatea achitării online a serviciilor. Prin intermediul aplicației, va fi posibilă achitarea serviciilor de curierat, achitarea plății ramburs pentru colet, inclusiv achitarea serviciilor comunale.


Ce nou să așteptăm de la Nova Poshta în viitor? Ce direcții și servicii noi vor apărea?

Nova Poshta Moldova a început ca o companie de curierat și a funcționat în formatul de livrare în următoarea zi. Acum trecem la noi formate, deoarece nevoile clienților sunt mult mai mari, ei își doresc servicii mai convenabile și livrări mai rapide. Tocmai de aceea am lansat serviciul de livrare rapidă - livrarea în aceeași zi prin Chișinău prin rețeaua de oficii poștale sau de la adresă la adresă, astfel încât clientul să poată ridica pachetul atunci când îi va fi comod. Toate aceste servicii sunt deja disponibile atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice.

Pe lângă rețeaua de oficii poștale, intenționăm să dezvoltăm și o rețea de poștomate pe întreg teritoriul țării. Poștomatele sunt niște terminale/dulapuri automatizate cu celule de diferite dimensiuni pentru livrarea trimiterilor mici de până la 30 kg. De acolo coletele pot fi ridicate oricând îi este comod clientului. Planificăm să instalăm poștomatele în apropierea magazinelor mari, stațiilor de transport public, benzinăriilor, birourilor și complexelor rezidențiale. În curând, în Moldova va fi posibil de recepționat coletele fără a ieși din scara blocului. Avem deja suficiente poștomate pentru a acoperi 60-70% din țară.

Ne mai propunem lansarea proiectului Nova Pay – transferuri bănești și achitarea serviciilor financiare. De asemnea, va fi posibilă achitarea serviciilor și sumei de ramburs direct curierului, folosind un card bancar.


Când va fi posibil de comandat mărfuri din China cu livrare de la Nova Poshta?

Lucrăm la acest aspect. Anul acesta am deschis deja trei noi țări pentru cumpărăturile online. China înseamnă un flux mare de colete, un nivel complet diferit al pieței. Trebuie să ne pregătim corespunzător pentru a putea oferi servicii de calitate atât consumatorilor, cât și partenerilor noștri. Anul viitor intenționăm să lucrăm îndeaproape cu magazine online din China și România. Pe lângă livrarea de pe Aliexpress, luăm în considerare posibilitatea livrării din magazinele online din China prin intermediul NPshopping.md.

De asemenea, ne propunem să deschidem noi filiale în Chișinău și în regiuni. Ne dorim ca serviciul nostru să fie disponibil pentru absolut orice locuitor al Moldovei. Livrăm în orice punct al Moldovei. Chiar dacă nu este nici un oficiu poștal NP în orașul sau satul în care locuiți, oricum veți putea primi coletul sau documentele dvs.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
12 dec, 2021 14:45
0
652

Piste noi la vama Leușeni: Călătorii vor sta mai puțin în rând

12 dec, 2021 14:45
0
652

Vești bune pentru călătorii care se întorc din străinătate cu autocare sau microbuze. Cele două piste noi au fost deschise traficului transfrontalier pe sensul de intrare în Republica Moldova, în punctul de trecere Leușeni.

Piste noi la vama Leușeni: Călătorii vor sta mai puțin în rândFoto: unimedia.info

De la ora 20:00, din seara zilei de 10 decembrie curent, polițiștii de frontieră împreună cu reprezentanții Serviciului Vamal au reluat controlul pe noile piste, în vederea eficientizării procedurilor de verificare și reducerea timpilor de așteptare, transmite Știri.md cu referire la Unimedia.info.

Astfel, sala a doua este deja funcțională. Treptat se vor deschide și celelalte piste din punctul de trecere Leușeni, care se află încă în reparație.


De la ora 20:00, din seara zilei de 10 decembrie curent, polițiștii de frontieră împreună cu reprezentanții Serviciului Vamal au reluat controlul pe noile piste, în vederea eficientizării procedurilor de verificare și reducerea timpilor de așteptare, transmite Știri.md cu referire la Unimedia.info.

Astfel, sala a doua este deja funcțională. Treptat se vor deschide și celelalte piste din punctul de trecere Leușeni, care se află încă în reparație.


Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
9 dec, 2021 19:34
8
5 639

Colete împrăștiate pe șosea: Cum s-a produs accidentul grav la Edineț

9 dec, 2021 19:34
8
5 639

Un accident rutier cu implicarea unui autobuz s-a produs astăzi la intrarea în orașul Cupcini din raionul Edineț.

Colete împrăștiate pe șosea: Cum s-a produs accidentul grav la EdinețFoto: politia.md

Contactat de Știri.md, ofițerul de presă al IP Edineț, Svetlana Talpă, ne-a spus că oamenii legii au fost alertați la ora 14:45.

"Un bărbat de 33 de ani, locuitor al satului Trinca din raionul Edineț, conducea autobuzul de model „Setra” cu remorcă, pe traseul M-5, Edineț – Cupcini. La un moment dat, pe sectorul de drum sub formă de curbă de la autobuz s-a decuplat remorca, care a ieșit pe banda opusă unde s-a ciocnit lateral (stânga) cu autocamionul de model Mercedes cu semiremorcă, de model „Schmitz”, la volanul căruia se afla un bărbat de 33 de ani, locuitor al orașului Orhei", a precizat Svetlana Talpă.

Potrivit Poliției, în momentul accidentului, în autobuz se aflau 10 pasageri.

Din fericire, în urma impactului, nicio persoană nu a avut de suferit.

După testarea cu aparatul „Drager” a persoanelor implicate în accidentul rutier s-a stabilit un rezultat de 0,00 mg/l concentrație de vapori de alcool în aerul expirat.

Alte circumstanțe se stabilesc.

Știri.md precizează că, potrivit unor surse, autobuzul ce tracta remorca cu colete urma să ajungă la Paris.

Contactat de Știri.md, ofițerul de presă al IP Edineț, Svetlana Talpă, ne-a spus că oamenii legii au fost alertați la ora 14:45.

"Un bărbat de 33 de ani, locuitor al satului Trinca din raionul Edineț, conducea autobuzul de model „Setra” cu remorcă, pe traseul M-5, Edineț – Cupcini. La un moment dat, pe sectorul de drum sub formă de curbă de la autobuz s-a decuplat remorca, care a ieșit pe banda opusă unde s-a ciocnit lateral (stânga) cu autocamionul de model Mercedes cu semiremorcă, de model „Schmitz”, la volanul căruia se afla un bărbat de 33 de ani, locuitor al orașului Orhei", a precizat Svetlana Talpă.

Potrivit Poliției, în momentul accidentului, în autobuz se aflau 10 pasageri.

Din fericire, în urma impactului, nicio persoană nu a avut de suferit.

După testarea cu aparatul „Drager” a persoanelor implicate în accidentul rutier s-a stabilit un rezultat de 0,00 mg/l concentrație de vapori de alcool în aerul expirat.

Alte circumstanțe se stabilesc.

Știri.md precizează că, potrivit unor surse, autobuzul ce tracta remorca cu colete urma să ajungă la Paris.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
9 dec, 2021 15:44
10
8 553

Remorcă plină cu colete, spulberată pe traseu la Edineț: Primele imagini

9 dec, 2021 15:44
10
8 553

O remorcă plină cu colete a fost spulberată pe un traseu în apropiere de localitatea Cupcini, raionul Edineț.

Remorcă plină cu colete, spulberată pe traseu la Edineț: Primele imaginiColaj: știri.md

Imagini de la fața locului au fost publicate pe un canal de Telegram, transmite Știri.md.

Potrivit sursei citate, microbuzul care tracta remorca cu colete urma să ajungă la Paris.

În proximitatea localității Cupcini, remorca s-a desprins de microbuz, iar ulterior a lovit un camion care, în urma impactului, s-a răsturnat.

Ofițerul de presă al IP Edineț, Svetlana Talpă, a comunicat pentru Știri.md că grupa operativă se află la fața locului și va reveni cu detalii. 

Ea ne-a mai spus că victime nu sunt.

Citește și: Remorcă plină cu colete, spulberată pe traseu la Edineț: Primele imagini

Imagini de la fața locului au fost publicate pe un canal de Telegram, transmite Știri.md.

Potrivit sursei citate, microbuzul care tracta remorca cu colete urma să ajungă la Paris.

În proximitatea localității Cupcini, remorca s-a desprins de microbuz, iar ulterior a lovit un camion care, în urma impactului, s-a răsturnat.

Ofițerul de presă al IP Edineț, Svetlana Talpă, a comunicat pentru Știri.md că grupa operativă se află la fața locului și va reveni cu detalii. 

Ea ne-a mai spus că victime nu sunt.

Citește și: Remorcă plină cu colete, spulberată pe traseu la Edineț: Primele imagini

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
27 oct, 2021 11:14
0
333

Poșta Moldovei explică de ce a sistat expedierea coletelor în Australia

27 oct, 2021 11:14
0
333

Poșta Moldovei a sistat expedierea coletelor către Australia.

Poșta Moldovei explică de ce a sistat expedierea coletelor în Australia

Despre aceasta conducerea Poștei a anunțat pe pagina sa de Facebook, unde a explicat și motivul, tranmsite Știri.md.

„În legătură cu embargoul temporar, anunțat de către companiile aeriene-partenere privind expedierea poștei către Australia, Î.S. “Poșta Moldovei” se află în imposibilitatea de a presta, pentru o perioadă nedeterminată, servicii de trimiteri poștale către această destinație.

Drept urmare, se sistează temporar recepționarea tuturor trimiterilor poștale (EMS, colete, poșta de scrisori) cu destinația Australia”, se menționează într-un comunicat al întreprinderii de stat.

Despre reluarea activității, Poșta Moldovei va informa suplimentar.

Despre aceasta conducerea Poștei a anunțat pe pagina sa de Facebook, unde a explicat și motivul, tranmsite Știri.md.

„În legătură cu embargoul temporar, anunțat de către companiile aeriene-partenere privind expedierea poștei către Australia, Î.S. “Poșta Moldovei” se află în imposibilitatea de a presta, pentru o perioadă nedeterminată, servicii de trimiteri poștale către această destinație.

Drept urmare, se sistează temporar recepționarea tuturor trimiterilor poștale (EMS, colete, poșta de scrisori) cu destinația Australia”, se menționează într-un comunicat al întreprinderii de stat.

Despre reluarea activității, Poșta Moldovei va informa suplimentar.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
7 oct, 2021 10:59
0
1 260

Anchetă: Șeful postului vamal Otaci și 2 vameși, suspendați din funcții

7 oct, 2021 10:59
0
1 260

Serviciul Vamal vine cu o reacție privind pornirea de către Procuratură a unei cauze penale cu privire la mai multe acte de corupție care ar fi fost comise de trei angajați ai postului vamal Otaci.

Anchetă: Șeful postului vamal Otaci și 2 vameși, suspendați din funcțiiFoto simbol

Totodată, Serviciul Vamal anunță că a inițiat o anchetă internă pentru a cerceta ilegalitățile invocate, transmite Știri.md.

"Totodată, în vederea neadmiterii imixtiunii în cercetarea cazului, cei trei funcționari vamali, inclusiv șeful postului vamal Otaci, au fost suspendați din funcții pe perioada desfășurării anchetei.

Serviciul Vamal acordă întregul suport organelor competente în vederea elucidării tuturor circumstanțelor și atragerii la răspundere în conformitate cu normele legale", se arată într-un comunicat.

Reamintim că doi șefi de tură ai Postului Vamal Otaci, un vameș al aceluiași post și un șomer au ajuns în vizorul ofițerilor CNA și procurorilor.

Aceștia sunt documentați pentru mai multe acte de corupție, care ar fi fost comise la efectuarea procedurii de intrare-ieșire de pe teritoriul Republici Moldova a unui mijloc de transport, înregistrat într-un alt stat.

Totodată, Serviciul Vamal anunță că a inițiat o anchetă internă pentru a cerceta ilegalitățile invocate, transmite Știri.md.

"Totodată, în vederea neadmiterii imixtiunii în cercetarea cazului, cei trei funcționari vamali, inclusiv șeful postului vamal Otaci, au fost suspendați din funcții pe perioada desfășurării anchetei.

Serviciul Vamal acordă întregul suport organelor competente în vederea elucidării tuturor circumstanțelor și atragerii la răspundere în conformitate cu normele legale", se arată într-un comunicat.

Reamintim că doi șefi de tură ai Postului Vamal Otaci, un vameș al aceluiași post și un șomer au ajuns în vizorul ofițerilor CNA și procurorilor.

Aceștia sunt documentați pentru mai multe acte de corupție, care ar fi fost comise la efectuarea procedurii de intrare-ieșire de pe teritoriul Republici Moldova a unui mijloc de transport, înregistrat într-un alt stat.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
5 oct, 2021 13:44
0
202

Moldova a recepționat un lot umanitar din partea Austriei

5 oct, 2021 13:44
0
202

Republica Moldova a recepționat astăzi, 5 octombrie, un lot umanitar din partea Austriei. Astfel, donația conține îmbrăcăminte pentru personal medical și pacienți, mobilier pentru spital și utilaje chirurgicale.

Moldova a recepționat un lot umanitar din partea Austriei

Potrivit responsabililor, toate dispozitivele vor fi distribuite la Institutul de Medicină Urgentă din Capitală, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

„Astăzi asistăm la evenimentul de recepționare a unui lot umanitar din partea Austriei. Suntem extrem de recunoscători Guvernului Austriei și cetățenilor pentru acest suport. Pandemia ne-a pus în fața mai multor provocări. Datorită acestei donații, sistemul de sănătate din țara noastră devine mai puternic”, a declarat secretarul de stat al Ministerului Sănătății, Svetlana Nicolaescu.

Mai mult, secretarul de stat al Ministerul Sănătății a adus mulțumiri și cadrelor medicale pentru efortul depus, mai ales în perioada pandemică.

„Aducem mulțumiri pentru efortul constant și medicilor. Vă mulțumim pentru nopțile nedormite și pentru că sunteți mereu la datorie”.

Potrivit responsabililor, toate dispozitivele vor fi distribuite la Institutul de Medicină Urgentă din Capitală, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

„Astăzi asistăm la evenimentul de recepționare a unui lot umanitar din partea Austriei. Suntem extrem de recunoscători Guvernului Austriei și cetățenilor pentru acest suport. Pandemia ne-a pus în fața mai multor provocări. Datorită acestei donații, sistemul de sănătate din țara noastră devine mai puternic”, a declarat secretarul de stat al Ministerului Sănătății, Svetlana Nicolaescu.

Mai mult, secretarul de stat al Ministerul Sănătății a adus mulțumiri și cadrelor medicale pentru efortul depus, mai ales în perioada pandemică.

„Aducem mulțumiri pentru efortul constant și medicilor. Vă mulțumim pentru nopțile nedormite și pentru că sunteți mereu la datorie”.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...