main logo
286

Expert: Partidele trebuie să indice cheltuielile pe reţelele sociale

Experţii Fundaţiei "Youth Development for Innovation" (Y4I) recomandă autorităţilor Moldovei să elaboreze şi să adopte o bază legislativă mai clară care să reglementeze utilizarea internetului şi reţelelor sociale în campania electorală.

Expert: Partidele trebuie să indice cheltuielile pe reţelele sociale

Despre aceasta ei au declarat miercuri, la prezentarea raportului de monitorizare a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 24 februarie, transmite Știri.md cu referire la Infotag.md.

Reprezentantul fundaţiei, Mihai Mogîldea, consideră că în legislaţie ar trebui incluse dispoziţii care să restricţioneze tipurile şi conţinutul publicaţiilor pe reţelele sociale şi pe platformele electronice.

„Aceste restricţii există în televiziune şi radio. Există Consiliul Audiovizualului, care monitorizează posturile de televiziune şi radio, analizează modul în care acestea reflectă campania electorală. Când e vorba de spaţiul online, aici nu există o astfel de instituţie şi nici cadru de reglementare pentru sancţionarea concurenţilor pentru încălcarea normelor de comportament”, a spus el.

Potrivit expertului, competenţa de monitorizare a spaţiului digital ar putea fi acordată Consiliului Audiovizualului sau ar putea fi creată o subdiviziune specială la Comisia Electorală Centrală.

El consideră că partidele trebuie obligate să indice într-o coloană separată în rapoartele financiare cheltuielile pe reţelele sociale, deoarece popularitatea acestora creşte pe an ce trece, la fel şi gradul de influenţă.

Potrivit raportului, Partidul Şor a cheltuit cei mai mulţi bani pe publicitate pe Internet în perioada electorală - 406 mii lei (2% din totalul cheltuielilor pe campanie), Partidul Democrat - 343,1 mii lei (1,1%) şi blocul electoral ACUM - 303,8 mii lei (16%).

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării