15 ianuarie, 10:34
8
4 071

Experiment social la o parcare din centrul Capitalei: Invalizi la cap

15 ianuarie, 10:34
8
4 071

Un tânăr a decis să facă un experiment social la o parcare gratuită din centrul Capitalei.

Experiment social la o parcare din centrul Capitalei: Invalizi la capColaj: știri.md

Mai exact, tânărul a decis să vadă cât de tupeiști sunt șoferii atunci când merge vorba de locurile pentru parcare destinate persoanelor cu dizabilități, transmite Știri.md.

Timp ce câteva ore, tânărul se apropia de mașinile parcate la locurile speciale cu un cărucior și îi întreba dacă aceștia au nevoie de ajutor. Unii jenați plecau, iar alții, mai încăpățânați încercau să-i demonstreze că aceștia au parcat automobilul doar pe câtva minute.

Pe când unii tăcut plecau, unii șoferi au fost mai agresivi.

-Sunteți invalid? Cred că aveți probleme cu vederea...

-Nu filma... Fii om.

-Eu sunt om, dar tu ești om dacă ai parcat unde este interzis? Nu ai simț.

Mai exact, tânărul a decis să vadă cât de tupeiști sunt șoferii atunci când merge vorba de locurile pentru parcare destinate persoanelor cu dizabilități, transmite Știri.md.

Timp ce câteva ore, tânărul se apropia de mașinile parcate la locurile speciale cu un cărucior și îi întreba dacă aceștia au nevoie de ajutor. Unii jenați plecau, iar alții, mai încăpățânați încercau să-i demonstreze că aceștia au parcat automobilul doar pe câtva minute.

Pe când unii tăcut plecau, unii șoferi au fost mai agresivi.

-Sunteți invalid? Cred că aveți probleme cu vederea...

-Nu filma... Fii om.

-Eu sunt om, dar tu ești om dacă ai parcat unde este interzis? Nu ai simț.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

18 ianuarie, 15:20
3
452

Viceprimar: Un sistem de parcări, prioritatea nr. 1 a municipalității

18 ianuarie, 15:20
3
452

Tot ceea ce ține de amenajarea parcărilor este o prioritate pentru 2022, a anunțat viceprimarul Ilie Ceban în contextul discuțiilor publice asupra proiectului Studiului de oportunitate privind implementarea Sistemului de management al parcărilor auto din municipiul Chișinău.

Viceprimar: Un sistem de parcări, prioritatea nr. 1 a municipalitățiiFoto: publika.md/ Imagine simbol

Se propune împărțirea orașului în trei zone. Pentru zona I se propune o taxă de parcare de 10 lei pe oră, în zona a II-a – 5 lei pe oră, iar în zona a III-a parcarea poate fi gratuită. Sâmbătă și duminică parcarea poate fi gratuită, transmite Știri.md cu referire la IPN.

De asemenea, în cartierele rezidențiale se propune amenajarea unor parcări pentru care beneficiarii vor putea achita abonamente lunare sau anuale. 

Autorii proiectului au prevăzut și parcări multietajate, construite prin parteneriate public-private și parcări la cele șapte intrări în oraș, așa încât vizitatorii Capitalei să poată lăsa mașinile în parcare și să utilizeze transportul public.

În vederea implementării propriului sistem de parcări, a fost luată în considerare atât experiența statelor occidentale, cât și a celor din estul Europei. 

„În prezent, există aproximativ 50.000 de locuri de parcare. Sunt multe locuri neautorizate”, a menționat Mihai Roșcovan, reprezentantul firmei care a efectuat Studiul cu privire la sistemul de parcări. 

În opinia sa, este necesară construirea a încă cel puțin 75.000 de parcări, urmărindu-se, în timp, atingerea cifrei de 200.000, inclusiv din banii care vor fi colectați pentru serviciile de parcare oferite. Dintre acestea, 1.700 de locuri pot fi în parcări supraetajate.

În viziunea autorilor studiului, sistemul poate fi implementat la mijlocul anului 2022, iar din 2024 Primăria nu va mai avea de investit în sistem pentru că veniturile vor acoperi cheltuielile.

Cheltuielile preconizate din start pentru implementarea sistemului se ridică la 700 de milioane de lei. Autorii studiului au propus înființarea unei Direcții de mobilitate urbană, care să gestioneze sistemul în cadrul Direcției transport public și căi de comunicație.

Zona I este practic zona istorică a orașului, cuprinsă în perimetrul străzilor Mihai Viteazul – Ismail – Grigore Vieru – Columna, eventual până la strada Albișoara. 

Ceea ce este dincolo de acest perimetru constituie zona a II-a. În opinia autorilor studiului, taxele pe zone sunt flexibile, ele putând fi majorate sau reduse, în funcție de cerere.

„Pentru implementarea sistemului nu se prevăd modificări în legislația actuală, urmând să fie adoptat un regulament de către Consiliul municipal”, a menționat Mihai Roșcovan. 

Pentru depășirea timpului de parcare, șoferii vor putea fi amendați și chiar Direcția care va gestiona sistemul va putea evacua mașinile respective, cu achitarea de către proprietarii mașinilor a tuturor costurilor de evacuare și păstrare a automobilelor în parcări speciale.

După sistematizarea tuturor propunerilor, proiectul va fi examinat și supus votului în Consiliul Municipal.

Se propune împărțirea orașului în trei zone. Pentru zona I se propune o taxă de parcare de 10 lei pe oră, în zona a II-a – 5 lei pe oră, iar în zona a III-a parcarea poate fi gratuită. Sâmbătă și duminică parcarea poate fi gratuită, transmite Știri.md cu referire la IPN.

De asemenea, în cartierele rezidențiale se propune amenajarea unor parcări pentru care beneficiarii vor putea achita abonamente lunare sau anuale. 

Autorii proiectului au prevăzut și parcări multietajate, construite prin parteneriate public-private și parcări la cele șapte intrări în oraș, așa încât vizitatorii Capitalei să poată lăsa mașinile în parcare și să utilizeze transportul public.

În vederea implementării propriului sistem de parcări, a fost luată în considerare atât experiența statelor occidentale, cât și a celor din estul Europei. 

„În prezent, există aproximativ 50.000 de locuri de parcare. Sunt multe locuri neautorizate”, a menționat Mihai Roșcovan, reprezentantul firmei care a efectuat Studiul cu privire la sistemul de parcări. 

În opinia sa, este necesară construirea a încă cel puțin 75.000 de parcări, urmărindu-se, în timp, atingerea cifrei de 200.000, inclusiv din banii care vor fi colectați pentru serviciile de parcare oferite. Dintre acestea, 1.700 de locuri pot fi în parcări supraetajate.

În viziunea autorilor studiului, sistemul poate fi implementat la mijlocul anului 2022, iar din 2024 Primăria nu va mai avea de investit în sistem pentru că veniturile vor acoperi cheltuielile.

Cheltuielile preconizate din start pentru implementarea sistemului se ridică la 700 de milioane de lei. Autorii studiului au propus înființarea unei Direcții de mobilitate urbană, care să gestioneze sistemul în cadrul Direcției transport public și căi de comunicație.

Zona I este practic zona istorică a orașului, cuprinsă în perimetrul străzilor Mihai Viteazul – Ismail – Grigore Vieru – Columna, eventual până la strada Albișoara. 

Ceea ce este dincolo de acest perimetru constituie zona a II-a. În opinia autorilor studiului, taxele pe zone sunt flexibile, ele putând fi majorate sau reduse, în funcție de cerere.

„Pentru implementarea sistemului nu se prevăd modificări în legislația actuală, urmând să fie adoptat un regulament de către Consiliul municipal”, a menționat Mihai Roșcovan. 

Pentru depășirea timpului de parcare, șoferii vor putea fi amendați și chiar Direcția care va gestiona sistemul va putea evacua mașinile respective, cu achitarea de către proprietarii mașinilor a tuturor costurilor de evacuare și păstrare a automobilelor în parcări speciale.

După sistematizarea tuturor propunerilor, proiectul va fi examinat și supus votului în Consiliul Municipal.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
13 ianuarie, 08:46
12
812

Mașini parcate neregulamentar, evacuate: Sute de șoferi au fost amendați

13 ianuarie, 08:46
12
812

Dacă nu sunt parcări, atunci le inventează. Este vorba despre mai mulţi şoferi din Capitală, care-şi parchează maşinile pe unde apucă – pe trotuare, în mijlocul drumului sau în spațiile verzi.

Mașini parcate neregulamentar, evacuate: Sute de șoferi au fost amendațiFoto: Captură video

De dimineață, mai mulţi șoferi, care şi-au lăsat automobilele în preajma Institutului Oncologic, nu şi le-au mai găsit, deoarece acestea au fost evacuate de către oamenii legii, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

„-Dvs aţi parcat mașina în afara locului preconizat, pentru parcare veţi fi amendat, conform articolului 238, alineatul doi cu amendă de 900 de lei şi patru puncte de penalizare.”

Şoferul care a parcat neregulamentar a găsit o scuză.

„Am fost nevoit pe jumătate de oră să plec la medic. Sunt foarte multe maşini în oraş şi nu ai ce hotărî.”

Iar această şoferiţă povesteşte că în drum spre serviciu şi-a accidentat maşina, pe care a lăsat-o direct pe trotuar.

„Trebuia să plec la muncă, că eram de gardă şi nu am putut să o duc. Înainte, astea nu erau puse aici şi eu cum nu am adus fata demult la şcoală, dimineaţa era întuneric şi nu l-am văzut”, a menționat Mihaela Rusu, locuitoare a oraşului Chişinău.

Şi pe strada Ginta Latină din Capitală, am observat zeci de maşini parcate în noroi şi pe trotuar, blocând astfel deplasarea pietonilor.

„Foarte rău, foarte rău şi îndeobște mașinile astea încurcă în toate ogrăzile, pun maşinile pe trotuar şi nu ai unde. Plouă afară, aici nişte băltoace cu apă şi mergi prin apă, da ei stau pe trotuar, cum aşa?”, a relatat Valentina Savinschi, locuitoare a oraşului Chişinău. 

„Locuiesc în această casă. Parchează pe trotuar, unde trec oamenii. Când plouă, e imposibil să treci.”

„Trebuie să facă parcări, inclusiv subterane.”

Şoferii care au parcat neregulamentar s-au ales cu amenzi de până la 1.500 de lei și patru puncte de penalizare.

„Astăzi, au fost mai multe automobile ridicate care au fost parcate neregulamentar. Au fost identificaţi alţi conducători auto care au fost sancţionaţi la faţa locului. Recomandăm șoferilor să parcheze în spaţii special amenajate, să nu parcheze pe spaţii verzi, trotuar”, a precizat Veaceslav Gaburea, inspector de patrulare.

Potrivit poliţiei, de la începutul anului, peste 700 de conducători auto au fost amendaţi pentru că au parcat neregulamentar, iar oamenii legii au ridicat mai bine de 150 de maşini, care staţionau în locuri interzise.

De dimineață, mai mulţi șoferi, care şi-au lăsat automobilele în preajma Institutului Oncologic, nu şi le-au mai găsit, deoarece acestea au fost evacuate de către oamenii legii, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

„-Dvs aţi parcat mașina în afara locului preconizat, pentru parcare veţi fi amendat, conform articolului 238, alineatul doi cu amendă de 900 de lei şi patru puncte de penalizare.”

Şoferul care a parcat neregulamentar a găsit o scuză.

„Am fost nevoit pe jumătate de oră să plec la medic. Sunt foarte multe maşini în oraş şi nu ai ce hotărî.”

Iar această şoferiţă povesteşte că în drum spre serviciu şi-a accidentat maşina, pe care a lăsat-o direct pe trotuar.

„Trebuia să plec la muncă, că eram de gardă şi nu am putut să o duc. Înainte, astea nu erau puse aici şi eu cum nu am adus fata demult la şcoală, dimineaţa era întuneric şi nu l-am văzut”, a menționat Mihaela Rusu, locuitoare a oraşului Chişinău.

Şi pe strada Ginta Latină din Capitală, am observat zeci de maşini parcate în noroi şi pe trotuar, blocând astfel deplasarea pietonilor.

„Foarte rău, foarte rău şi îndeobște mașinile astea încurcă în toate ogrăzile, pun maşinile pe trotuar şi nu ai unde. Plouă afară, aici nişte băltoace cu apă şi mergi prin apă, da ei stau pe trotuar, cum aşa?”, a relatat Valentina Savinschi, locuitoare a oraşului Chişinău. 

„Locuiesc în această casă. Parchează pe trotuar, unde trec oamenii. Când plouă, e imposibil să treci.”

„Trebuie să facă parcări, inclusiv subterane.”

Şoferii care au parcat neregulamentar s-au ales cu amenzi de până la 1.500 de lei și patru puncte de penalizare.

„Astăzi, au fost mai multe automobile ridicate care au fost parcate neregulamentar. Au fost identificaţi alţi conducători auto care au fost sancţionaţi la faţa locului. Recomandăm șoferilor să parcheze în spaţii special amenajate, să nu parcheze pe spaţii verzi, trotuar”, a precizat Veaceslav Gaburea, inspector de patrulare.

Potrivit poliţiei, de la începutul anului, peste 700 de conducători auto au fost amendaţi pentru că au parcat neregulamentar, iar oamenii legii au ridicat mai bine de 150 de maşini, care staţionau în locuri interzise.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
11 ianuarie, 15:28
4
760

Sute de șoferi, sancționați pentru că au parcat în locuri interzise

11 ianuarie, 15:28
4
760

697 de conducători auto din țară au fost sancționați pentru parcarea și staționarea în locuri interzise pe parcursul anului 2021.

Sute de șoferi, sancționați pentru că au parcat în locuri interziseFoto: Captură video

Dintre aceștia, 581 sunt doar în municipiul Chișinău, iar 106 automobile au fost ridicate și duse la parcarea specială, transmite Știri.md.

Poliția menționează că s-a autosesizat inclusiv pe cazul parcării neregulamentare a unui automobil ce aparține unei autorități din subordinea organului central executiv. Șoferul a fost identificat și sancționat cu o amendă și puncte de penalizare.

Reamintim că staționarea sau parcarea mijlocului de transport în locuri interzise se sancționează cu amendă în mărime de la 900 până la 1.500 de lei, aplicarea a 4 puncte de penalizare și ridicarea unității de transport cu transportarea la parcarea specială.

Dintre aceștia, 581 sunt doar în municipiul Chișinău, iar 106 automobile au fost ridicate și duse la parcarea specială, transmite Știri.md.

Poliția menționează că s-a autosesizat inclusiv pe cazul parcării neregulamentare a unui automobil ce aparține unei autorități din subordinea organului central executiv. Șoferul a fost identificat și sancționat cu o amendă și puncte de penalizare.

Reamintim că staționarea sau parcarea mijlocului de transport în locuri interzise se sancționează cu amendă în mărime de la 900 până la 1.500 de lei, aplicarea a 4 puncte de penalizare și ridicarea unității de transport cu transportarea la parcarea specială.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
29 dec, 2021 13:31
10
1 535

Veselie într-o parcare subterană de la Ciocana: Ce spune Poliția

29 dec, 2021 13:31
10
1 535

Un grup de petrecăreți a organizat un picnic chiar în parcarea subterană a unui bloc locativ de la Ciocana. O locatară a publicat secvențele video de la această „petrecere” subterană.

Veselie într-o parcare subterană de la Ciocana: Ce spune PolițiaFoto: Captură video

În video tinerii sunt rugați să respecte normele de securitate, însă aceștia îi sugerează femeii „să-și caute de treabă”, transmite Știri.md cu referire la unimedia.info.

Poliția confirmă că acest „caz a fost înregistrat ieri, în parcarea unui bloc de pe strada Mihail Sadoveanu din sectorul Ciocana”.

„Persoanele care apar în imaginile video găteau la o butelie de gaz. Urmează azi să se prezinte la Inspectoratul de Poliție atât solicitanta, cât și persoana vizată pentru a fi audiate”, ne-au comunicat oamenii legii.

În video tinerii sunt rugați să respecte normele de securitate, însă aceștia îi sugerează femeii „să-și caute de treabă”, transmite Știri.md cu referire la unimedia.info.

Poliția confirmă că acest „caz a fost înregistrat ieri, în parcarea unui bloc de pe strada Mihail Sadoveanu din sectorul Ciocana”.

„Persoanele care apar în imaginile video găteau la o butelie de gaz. Urmează azi să se prezinte la Inspectoratul de Poliție atât solicitanta, cât și persoana vizată pentru a fi audiate”, ne-au comunicat oamenii legii.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
21 dec, 2021 06:56
4
941

Chironda îl contrazice pe Ceban: Parcarea Parlamentului nu poate deveni publică

21 dec, 2021 06:56
4
941

Fostul viceprimar, Victor Chironda, îl contrazice pe primarul Ion Ceban.

Chironda îl contrazice pe Ceban: Parcarea Parlamentului nu poate deveni publicăFoto: facebook/ Victor Chironda

Acesta susține că ”parcarea Parlamentului nu poate deveni o parcare publică”, transmite Știri.md.

Pe pagina sa de Facebook Chironda a explicat de ce parcarea nu poate deveni publică și că Ceban ”prezintă doar jumătate de adevăr și tinde să manipuleze opinia publică”.

”După numirea mea în funcție dl primar a venit cu ideea de a amenaja o parcare publică în clădirea garajului Parlamentului.

Am fost sceptic din start față de această idee. Cu toate acestea am mers la o primă întâlnire cu doamna Greceanîi, care atunci era președinte al Parlamentului, apoi am început procedurile.

Am întocmit și transmis o scrisoare oficială către Parlament și am avut câteva ședințe de lucru cu funcționarii responsabili de acolo. Am solicitat și ajutorul dlui Valeriu Lupașcu, arhitect și consilier municipal din partea PSRM (între timp domnia sa a decedat).

După analiza situației am stabilit următoarele:

1. Din punct de vedere constructiv, clădirea din str. A. Corobceanu reprezintă nu o parcare, ci un garaj multietajat. Adică fiecare etaj are până la 10 locuri de parcare, iar restul spațiului e compartimentat pentru încăperi cu funcții administrative, tehnice și de deservire a automobilelor (spălătorie, oficii, încăperi tehnice).

2. Deși e o clădire mare, cea mai mare parte a clădirii este ocupată de rampa de acces în formă de spirală cu sens unic. Nu este posibilă circulația automobilelor pe rampă în sensuri diferite în același timp.

3. Deși la moment Parlamentul nu are nevoie de tot spațiul garajului, etajele ocupate de automobilele Parlamentului sunt 1, 2 și 3. Asta înseamnă că accesul mașinilor private la etajele superioare trebuie realizat prin spațiul garajului Parlamentului, fapt care presupune riscuri de securitate. SPPS și SIS nu pot admite categoric ca persoane terțe să aibă acces în zona deservirii automobilelor de serviciu ale conducerii Parlamentului.

4. Conform evaluării prealabile realizate de dl. Lupașcu, pentru transformarea garajului Parlamentului în parcare este necesară reproiectarea și reconstrucția totală a clădirii. Iar asta presupune un buget de peste 10 milioane lei, care trebuie să fie alocat instituției Parlamentului, pentru că această clădire este proprietate de stat, iar instituția Parlamentului este administratorul clădirii.

Toate aceste aspecte au fost scrise și printr-o scrisoare de răspuns, Primăria a fost informată despre imposibilitatea realizării acestei idei. Scrisoarea am prezentat-o personal dlui Primar. Acest răspuns a parvenit în perioada când doamna Greceanîi încă era la conducerea instituției.

Faptul că domnul primar revine acum la această idee demonstrează că domnia sa prezintă doar jumătate de adevăr și tinde să manipuleze opinia publică, încercând să paseze responsabilitatea soluționării problemei parcărilor pe alte instituții.

Cu același succes putem afirma că parcarea din curtea primăriei sau a Direcției Transport (Lazo colț cu București) poate fi folosită ca parcare publică, în afara orelor de lucru. Problema e că în afara orelor de lucru nimeni nici nu are nevoie de aceste parcări, pentru că majoritatea automobilelor pleacă din centru după ora 18:00.

Domnule Ceban, principala piedică în calea soluționării problemei parcărilor nu este Parlamentul sau MAI, ci consilierul dvs din umbră, dl. Boldurescu și influența sa nocivă asupra Direcției de Transport a primăriei. Și dvs știți foarte bine acest lucru”, a declarat Chironda.

Acesta susține că ”parcarea Parlamentului nu poate deveni o parcare publică”, transmite Știri.md.

Pe pagina sa de Facebook Chironda a explicat de ce parcarea nu poate deveni publică și că Ceban ”prezintă doar jumătate de adevăr și tinde să manipuleze opinia publică”.

”După numirea mea în funcție dl primar a venit cu ideea de a amenaja o parcare publică în clădirea garajului Parlamentului.

Am fost sceptic din start față de această idee. Cu toate acestea am mers la o primă întâlnire cu doamna Greceanîi, care atunci era președinte al Parlamentului, apoi am început procedurile.

Am întocmit și transmis o scrisoare oficială către Parlament și am avut câteva ședințe de lucru cu funcționarii responsabili de acolo. Am solicitat și ajutorul dlui Valeriu Lupașcu, arhitect și consilier municipal din partea PSRM (între timp domnia sa a decedat).

După analiza situației am stabilit următoarele:

1. Din punct de vedere constructiv, clădirea din str. A. Corobceanu reprezintă nu o parcare, ci un garaj multietajat. Adică fiecare etaj are până la 10 locuri de parcare, iar restul spațiului e compartimentat pentru încăperi cu funcții administrative, tehnice și de deservire a automobilelor (spălătorie, oficii, încăperi tehnice).

2. Deși e o clădire mare, cea mai mare parte a clădirii este ocupată de rampa de acces în formă de spirală cu sens unic. Nu este posibilă circulația automobilelor pe rampă în sensuri diferite în același timp.

3. Deși la moment Parlamentul nu are nevoie de tot spațiul garajului, etajele ocupate de automobilele Parlamentului sunt 1, 2 și 3. Asta înseamnă că accesul mașinilor private la etajele superioare trebuie realizat prin spațiul garajului Parlamentului, fapt care presupune riscuri de securitate. SPPS și SIS nu pot admite categoric ca persoane terțe să aibă acces în zona deservirii automobilelor de serviciu ale conducerii Parlamentului.

4. Conform evaluării prealabile realizate de dl. Lupașcu, pentru transformarea garajului Parlamentului în parcare este necesară reproiectarea și reconstrucția totală a clădirii. Iar asta presupune un buget de peste 10 milioane lei, care trebuie să fie alocat instituției Parlamentului, pentru că această clădire este proprietate de stat, iar instituția Parlamentului este administratorul clădirii.

Toate aceste aspecte au fost scrise și printr-o scrisoare de răspuns, Primăria a fost informată despre imposibilitatea realizării acestei idei. Scrisoarea am prezentat-o personal dlui Primar. Acest răspuns a parvenit în perioada când doamna Greceanîi încă era la conducerea instituției.

Faptul că domnul primar revine acum la această idee demonstrează că domnia sa prezintă doar jumătate de adevăr și tinde să manipuleze opinia publică, încercând să paseze responsabilitatea soluționării problemei parcărilor pe alte instituții.

Cu același succes putem afirma că parcarea din curtea primăriei sau a Direcției Transport (Lazo colț cu București) poate fi folosită ca parcare publică, în afara orelor de lucru. Problema e că în afara orelor de lucru nimeni nici nu are nevoie de aceste parcări, pentru că majoritatea automobilelor pleacă din centru după ora 18:00.

Domnule Ceban, principala piedică în calea soluționării problemei parcărilor nu este Parlamentul sau MAI, ci consilierul dvs din umbră, dl. Boldurescu și influența sa nocivă asupra Direcției de Transport a primăriei. Și dvs știți foarte bine acest lucru”, a declarat Chironda.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
20 dec, 2021 23:13
2
264

Problema lipsei de parcări în Chişinău a devenit mai gravă de sărbători

20 dec, 2021 23:13
2
264

De sărbători problema lipsei de parcări în Chişinău a devenit şi mai gravă, mai ales seara, când oamenii vin în număr mare în centrul oraşului la târgurile de Crăciun.

Problema lipsei de parcări în Chişinău a devenit mai gravă de sărbătoriFoto: unimedia.info

În aceste condiţii, primarul de Chişinău, Ion Ceban, cere Parlamentului şi Guvernului să le ofere temporar şoferilor parcările din faţa celor două instituţii de stat, transmite Știri.md cu referire la tvr.md.

Legislativul Republicii Moldova precizează însă că aceste parcări sunt la dispoziţia tuturor doritorilor în afara orelor de muncă a angajaţilor Guvernului şi Parlamentului.

Ion Ceban, primar general, Chişinău: „Eu am o idee, poate parcarea Parlamentului de câteva etaje, care este practic goală, şi parcarea Guvernului, unde vă parcaţi în exclusivitate Dvs., le facem parcări publice. Şi la fel la Guvern, ograda Primăriei este accesibilă pentru toată lumea”.

Acestea sunt soluţiile propuse de primar după ce mai mulţi cetăţeni s-au plâns că nu au locuri de parcare, seara, în centrul Chişinăului.

Ion Ceban a notat că, deocamdată, şoferii pot folosi parcările Primăriei, însă serviciul de pază al instituţiei a negat acest lucru.

„- Poate să se parcheze orice maşină? - Doar functionarii parchează. - Nu permitem”.

Direcţia transport a Primăriei Chişinău a anunţat că va transmite o solicitare Guvernului şi Parlamentului de a pune la dispoziţia şoferilor, în timpul sărbătorilor de iarnă, locurile de parcare din faţa celor două instituţii centrale de stat.

Serviciul de presă al Parlamentului Republicii Moldova a comunicat însă că, în intervalul orelor 18:00 şi 06:00, şoferii pot folosi cele 80 de locuri parcare din faţa garajului Legislativului.

În orele de serviciu acestea sunt rezervate doar pentru automobilele angajaţilor instituţiei.

Solicitarea Primăriei a fost comentată de fostul viceprimar Victor Chironda pe reţelele sociale.

El a amintit că, anterior, a adresat o asemenea solicitare fostei guvernări socialiste.

Victor Chironda, ex-viceprimar: „Ne-a spus că există o serie de aspecte care pur şi simplu indică că nu poate fi acolo o parcare publică, ce ţine de construcţia clădirii, de fapt, nu este o parcare, este un garaj care are multe spaţii auxiliare tehnice, este o chestiune de securitate care nu permite accesul persoanelor străine. Şi acum domnul primar a revenit la această idee care este absurdă”.

Soluţionarea problemei privind lipsa locurilor de parcare a fost una dintre promisiunile electorale făcute de Ion Ceban înainte de a deveni primar general de Chişinău.

În aceste condiţii, primarul de Chişinău, Ion Ceban, cere Parlamentului şi Guvernului să le ofere temporar şoferilor parcările din faţa celor două instituţii de stat, transmite Știri.md cu referire la tvr.md.

Legislativul Republicii Moldova precizează însă că aceste parcări sunt la dispoziţia tuturor doritorilor în afara orelor de muncă a angajaţilor Guvernului şi Parlamentului.

Ion Ceban, primar general, Chişinău: „Eu am o idee, poate parcarea Parlamentului de câteva etaje, care este practic goală, şi parcarea Guvernului, unde vă parcaţi în exclusivitate Dvs., le facem parcări publice. Şi la fel la Guvern, ograda Primăriei este accesibilă pentru toată lumea”.

Acestea sunt soluţiile propuse de primar după ce mai mulţi cetăţeni s-au plâns că nu au locuri de parcare, seara, în centrul Chişinăului.

Ion Ceban a notat că, deocamdată, şoferii pot folosi parcările Primăriei, însă serviciul de pază al instituţiei a negat acest lucru.

„- Poate să se parcheze orice maşină? - Doar functionarii parchează. - Nu permitem”.

Direcţia transport a Primăriei Chişinău a anunţat că va transmite o solicitare Guvernului şi Parlamentului de a pune la dispoziţia şoferilor, în timpul sărbătorilor de iarnă, locurile de parcare din faţa celor două instituţii centrale de stat.

Serviciul de presă al Parlamentului Republicii Moldova a comunicat însă că, în intervalul orelor 18:00 şi 06:00, şoferii pot folosi cele 80 de locuri parcare din faţa garajului Legislativului.

În orele de serviciu acestea sunt rezervate doar pentru automobilele angajaţilor instituţiei.

Solicitarea Primăriei a fost comentată de fostul viceprimar Victor Chironda pe reţelele sociale.

El a amintit că, anterior, a adresat o asemenea solicitare fostei guvernări socialiste.

Victor Chironda, ex-viceprimar: „Ne-a spus că există o serie de aspecte care pur şi simplu indică că nu poate fi acolo o parcare publică, ce ţine de construcţia clădirii, de fapt, nu este o parcare, este un garaj care are multe spaţii auxiliare tehnice, este o chestiune de securitate care nu permite accesul persoanelor străine. Şi acum domnul primar a revenit la această idee care este absurdă”.

Soluţionarea problemei privind lipsa locurilor de parcare a fost una dintre promisiunile electorale făcute de Ion Ceban înainte de a deveni primar general de Chişinău.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
20 dec, 2021 11:00
7
656

Două soluții de la Ceban pentru a scăpa de ambuteiajele din centru

20 dec, 2021 11:00
7
656

Edilul Ion Ceban a propus două soluții pentru a scăpa de ambuteiajele din centrul Capitalei.

Două soluții de la Ceban pentru a scăpa de ambuteiajele din centruFoto: știri.md

Mai exact, Ceban a cerut ca parcările Parlamentului și Guvernului să devină publice, iar astfel, potrivit primarului, șoferii vor scăpa de ambuteiaje, transmite Știri.md.

„Eu am o idee, dar poate parcarea Parlamentului de câteva etaje, care este practic goală, care se află lângă instituții, dar și parcarea din ograda Parlamentului, care seara și în multe zile e pustie, unde vă parcați în exclusivitate dvs., le facem parcări publice, mai ales în această perioadă.

Și în spatele Guvernului, unde seara nu mai este niciun guvernant, la fel să devină publică. Ograda Primăriei este accesibilă pentru toată lumea. Rog Direcția Transport să faceți o astfel de solicitare măcar pe perioada sărbătorilor către bravii noștri guvernați care au idei doar pe facebook. Unica schimbare e că unii deputați s-au mai tuns, au mai schimbat rucsacul, au mai trecut pe la baie și bicicleta au schimbat-o și tot se plâng că stau în ambuteiaje.

Nu mergeți și vă lăudați doar pe la evenimentele mondene, unde vă arată și vă lăudați că mergeți cu transportul public sau cu bicicleta, dar din urmă cu 10 camere de luat vederi și cu toate aparatele de fotografiat și cu serviciul de presă. Mai faceți și acest lucru în afara evenimentelor mondene”, a declarat Ceban în cadrul ședinței săptămânale a serviciilor primăriei Chișinău.

Mai exact, Ceban a cerut ca parcările Parlamentului și Guvernului să devină publice, iar astfel, potrivit primarului, șoferii vor scăpa de ambuteiaje, transmite Știri.md.

„Eu am o idee, dar poate parcarea Parlamentului de câteva etaje, care este practic goală, care se află lângă instituții, dar și parcarea din ograda Parlamentului, care seara și în multe zile e pustie, unde vă parcați în exclusivitate dvs., le facem parcări publice, mai ales în această perioadă.

Și în spatele Guvernului, unde seara nu mai este niciun guvernant, la fel să devină publică. Ograda Primăriei este accesibilă pentru toată lumea. Rog Direcția Transport să faceți o astfel de solicitare măcar pe perioada sărbătorilor către bravii noștri guvernați care au idei doar pe facebook. Unica schimbare e că unii deputați s-au mai tuns, au mai schimbat rucsacul, au mai trecut pe la baie și bicicleta au schimbat-o și tot se plâng că stau în ambuteiaje.

Nu mergeți și vă lăudați doar pe la evenimentele mondene, unde vă arată și vă lăudați că mergeți cu transportul public sau cu bicicleta, dar din urmă cu 10 camere de luat vederi și cu toate aparatele de fotografiat și cu serviciul de presă. Mai faceți și acest lucru în afara evenimentelor mondene”, a declarat Ceban în cadrul ședinței săptămânale a serviciilor primăriei Chișinău.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
29 noi, 2021 09:34
36
8 270

Șoferiță care a încurcat pedala, filmată cum intră cu BMW-ul în magazin

29 noi, 2021 09:34
36
8 270

O femeie a distrus geamul unui supermarket din Brad, Hunedoara, în timp ce încerca să iasă din parcare.

Șoferiță care a încurcat pedala, filmată cum intră cu BMW-ul în magazinColaj: știri.md

Imaginile au fost surprinse de camerele de supraveghere și postate pe Facebook, unde au devenit virale, transmite Știri.md cu referire la Libertatea.ro.

Pe filmare se vede cum femeia se urcă la volanul BMW-ului parcat pe locul destinat persoanelor cu dizabilități și vrea să iasă cu spatele din parcare, dar din stânga ei apare o mașină. 

Șoferița întrerupe manevra, pentru a nu lovi celălalt autoturism. 

După câteva secunde mașina condusă de ea începe să se deplaseze în față și brusc accelerează și intră prin geam. 

Cel mai probabil, femeia a încurcat pedalele și n-a mai reușit să apese frâna, apăsând tot pe accelerație. 

BMW-ul trece prin geam și pe imaginile filmate se vede cum șoferița își acoperă fața cu mâinile, îngrozită de ceea ce a făcut.

Imaginile au fost surprinse de camerele de supraveghere și postate pe Facebook, unde au devenit virale, transmite Știri.md cu referire la Libertatea.ro.

Pe filmare se vede cum femeia se urcă la volanul BMW-ului parcat pe locul destinat persoanelor cu dizabilități și vrea să iasă cu spatele din parcare, dar din stânga ei apare o mașină. 

Șoferița întrerupe manevra, pentru a nu lovi celălalt autoturism. 

După câteva secunde mașina condusă de ea începe să se deplaseze în față și brusc accelerează și intră prin geam. 

Cel mai probabil, femeia a încurcat pedalele și n-a mai reușit să apese frâna, apăsând tot pe accelerație. 

BMW-ul trece prin geam și pe imaginile filmate se vede cum șoferița își acoperă fața cu mâinile, îngrozită de ceea ce a făcut.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
22 noi, 2021 14:47
0
3 079

ZdG: Beneficiarii din spatele primei parcări supraetajate din Chișinău

22 noi, 2021 14:47
0
3 079

Proiectul primei parcări supraetajate automatizate din Chișinău a fost prezentat cu mult fast și urma să fie lansat pe 14 octombrie, de Ziua Orașului.

ZdG: Beneficiarii din spatele primei parcări supraetajate din ChișinăuFoto: zdg.md

La o lună de la data-limită anunțată de autorități, parcarea este nefuncțională, iar proiectul a stârnit un val de nemulțumiri și acuzații de nerespectare a normelor privind construcția în preajma unor monumente istorice incluse în lista patrimoniului cultural național, transmite Știri.md cu referire la Zdg.md

Totul a culminat cu solicitarea ministrului Culturii de a fi stopată construcția parcării.

Ziarul de Gardă a încercat să afle detalii din spatele acestei afaceri și a constatat că urmele beneficiarilor proiectului duc spre persoane publice, două dintre ele fiind anterior vizate în dosare penale pentru fapte de corupție. 

Unul dintre beneficiari este nașul oligarhului Vladimir Plahotniuc, fugit din țară în urmă cu doi ani și jumătate, după ce a pierdut puterea.

La o lună de la data-limită anunțată de autorități, parcarea este nefuncțională, iar proiectul a stârnit un val de nemulțumiri și acuzații de nerespectare a normelor privind construcția în preajma unor monumente istorice incluse în lista patrimoniului cultural național, transmite Știri.md cu referire la Zdg.md

Totul a culminat cu solicitarea ministrului Culturii de a fi stopată construcția parcării.

Ziarul de Gardă a încercat să afle detalii din spatele acestei afaceri și a constatat că urmele beneficiarilor proiectului duc spre persoane publice, două dintre ele fiind anterior vizate în dosare penale pentru fapte de corupție. 

Unul dintre beneficiari este nașul oligarhului Vladimir Plahotniuc, fugit din țară în urmă cu doi ani și jumătate, după ce a pierdut puterea.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
19 noi, 2021 11:46
1
528

România: Bătaie filmată în fața unui hipermarket din cauza parcării

19 noi, 2021 11:46
1
528

Scandal în fața unui hipermarket din Satu-Mare, din cauza unui loc de parcare. Un bărbat a lovit mașina unui șofer care încerca să parcheze.

România: Bătaie filmată în fața unui hipermarket din cauza parcării

Agresorul ținea locul ocupat pentru soția sa. Când încerca să parcheze, șoferul l-ar fi călcat pe picior pe bărbatul agresiv, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Incidentul a avut loc miercuri seară, într-o parcare a unui hipermarket din Satu-Mare. Întreaga scenă a fost surprinsă de o cameră montată la bordul unui alt autoturism.

Unul dintre cei implicați în scandal, un bărbat de 40 de ani, voia să țină un loc de parcare în fața magazinului pentru soția sa care urmă să ajungă cu mașina.

Un șofer de 47 de ani a vrut să parcheze pe același loc și l-ar fi călcat pe celălalt bărbat cu mașina pe picior, după care a început un scandal între cei doi. Bărbatul care își aștepta soția s-a enervat și a lovit mașina, distrugând una dintre oglinzi. Apoi a devenit violent cu cei aflați în autoturism.

Polițiștii sosiți la fața locului au deschis dosare penale pe numele ambilor bărbați. Unul pentru distrugere, altul pentru vătămare corporală.

Agresorul ținea locul ocupat pentru soția sa. Când încerca să parcheze, șoferul l-ar fi călcat pe picior pe bărbatul agresiv, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Incidentul a avut loc miercuri seară, într-o parcare a unui hipermarket din Satu-Mare. Întreaga scenă a fost surprinsă de o cameră montată la bordul unui alt autoturism.

Unul dintre cei implicați în scandal, un bărbat de 40 de ani, voia să țină un loc de parcare în fața magazinului pentru soția sa care urmă să ajungă cu mașina.

Un șofer de 47 de ani a vrut să parcheze pe același loc și l-ar fi călcat pe celălalt bărbat cu mașina pe picior, după care a început un scandal între cei doi. Bărbatul care își aștepta soția s-a enervat și a lovit mașina, distrugând una dintre oglinzi. Apoi a devenit violent cu cei aflați în autoturism.

Polițiștii sosiți la fața locului au deschis dosare penale pe numele ambilor bărbați. Unul pentru distrugere, altul pentru vătămare corporală.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...