Elevii refugiați vor studia limba română după un curriculum nou
Elevii refugiați și repatriați vor studia limba română după un curriculum nou, adaptat cerințelor actuale ale procesului educațional. Ministerul Educației și Cercetării menționează că documentul prevede o abordare inovativă care facilitează integrarea lingvistică, socială și culturală a copiilor cu vârste între 6 și 19 ani în sistemul de învățământ din Republica Moldova.

Proiectul curriculumului, prezentat pentru consultări publice, prevede atingerea nivelului Introductiv sau de descoperire – A1, nivelului Elementar sau de supraviețuire – A2 și nivelului Intermediar sau Prag – B1 prin dezvoltarea, într-un ritm intensiv, dar eficient, a competențelor de receptare – audiere și lectură și producere – vorbire și scriere, transmite Știri.md cu referire la IPN.
Curriculum prevede nivelul maxim – B1, pentru că este considerat suficient pentru copiii refugiați sau veniți din diaspora ca să comunice în mod eficient în viața de zi cu zi, să înțeleagă și să utilizeze limba română în contexte familiare, cum ar fi la școală sau alt mediu social.
Potrivit proiectului, metodologia studiilor va fi bazată pe comunicare practică și folosirea limbii în contexte real și apropiate de viața copiilor, ca „Familia și mediul meu”, „Programul zilei” și „La școală”. La final, elevii vor avea un examen bazat pe progresul real nu doar în teorie, dar și în comunicarea efectivă.
„Scopul Curriculumului este de a asigura o educație de calitate și incluzivă prin formarea la copiii refugiați a unui nivel de comunicare suficient de bun în limba română pentru a facilita tranziția către educația formală și integrarea lor în viața socio-culturală a Republicii Moldova”, precizează MEC.