main logo
13158

Elevii claselor a V-a și a VIII-a din Moldova susțin testările tematice

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) și Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare inițiază o nouă serie de testări tematice în învățământul gimnazial. Acestea vor avea loc în zilele de 8, 9 și 10 aprilie 2025.

Elevii claselor a V-a și a VIII-a din Moldova susțin testările tematiceImagine simbol

Potrivit MEC, elevii din 34 de raioane, inclusiv municipiile Bălți și Chișinău, realizează probe scrise de evaluare a competențelor la limba și literatura română și la matematică în clasa a V-a și, de asemenea, la limba străină (engleză sau franceză) în clasa a VIII-a. La aceste testări participă elevii din 864 de instituții de învățământ, transmite Știri.md.

De menționat că școlile implicate în testarea tematică au avut posibilitatea să aleagă evaluarea la una dintre cele două discipline - limba română sau matematica - ori la ambele, în clasa a V-a, precum și să opteze pentru includerea sau excluderea evaluării la limba străină în clasa a VIII-a.

Astfel, în procesul de testare, 563 de instituții implică elevii din clasa a V-a la limba și literatura română, iar 683 de instituții - la matematică. În clasa a VIII-a, 443 de instituții participă cu elevi la proba scrisă la limba engleză, iar 239 de instituții - la limba franceză.

„Probele scrise de elevi sunt verificate în comisii raionale/municipale, instituite prin Ordinul organului local de specialitate în domeniul învățământului. Rezultatele sunt transmise, prin centralizatoare, Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare pentru analiza rezultatelor, iar testele verificate sunt returnate instituțiilor de învățământ.

Ministerul Educației și Cercetării și Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare adresează mulțumiri instituțiilor implicate în organizarea testărilor și le urează succes elevilor participanți”, mai anunță MEC.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării