18 dec, 2020 13:30
1
597

Drumuri Bune 2020: În 25 de raioane au fost încheiate lucrările

18 dec, 2020 13:30
1
597

În 25 de raioane și 1 municipiu din țară au fost încheiate lucrările de reparație și întreținere periodică din cadrul programului “Drumuri Bune pentru Moldova 2020”.

Drumuri Bune 2020: În 25 de raioane au fost încheiate lucrările

Potrivit Serviciului Comunicare ASD, de drumuri bune vor beneficia locuitorii din municipiul Bălți, raioanele Anenii Noi, Fălești, Nisporeni, Orhei, Sângerei, Basarabeasca, Dubăsari, Rezina, Ștefan Vodă, Strășeni, Șoldănești, Ocnița, Telenești, Călărași, Briceni, Căușeni, Râșcani, Criuleni, Cantemir, Cimișlia, Drochia, Ialoveni, Leova, Ungheni și Soroca, transmite Știri.md.

De asemenea, lucrările de reparație continuă pe drumurile din alte 8 raioane și 1 municipiu.

Până în prezent, pentru desfășurarea lucrărilor, din bugetul de stat au fost cheltuiți peste 1,088 miliarde de lei.

Astfel, au fost reparați circa 869 km de drum, dintre care peste 297 km cu îmbrăcăminte din beton asfaltic și peste 571 km cu îmbrăcăminte rutieră din pietriș.

Potrivit Serviciului Comunicare ASD, de drumuri bune vor beneficia locuitorii din municipiul Bălți, raioanele Anenii Noi, Fălești, Nisporeni, Orhei, Sângerei, Basarabeasca, Dubăsari, Rezina, Ștefan Vodă, Strășeni, Șoldănești, Ocnița, Telenești, Călărași, Briceni, Căușeni, Râșcani, Criuleni, Cantemir, Cimișlia, Drochia, Ialoveni, Leova, Ungheni și Soroca, transmite Știri.md.

De asemenea, lucrările de reparație continuă pe drumurile din alte 8 raioane și 1 municipiu.

Până în prezent, pentru desfășurarea lucrărilor, din bugetul de stat au fost cheltuiți peste 1,088 miliarde de lei.

Astfel, au fost reparați circa 869 km de drum, dintre care peste 297 km cu îmbrăcăminte din beton asfaltic și peste 571 km cu îmbrăcăminte rutieră din pietriș.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

7 decembrie, 09:54
6
488

Drum reparat de mântuială la Orhei: Reacția companiei acuzate de ADS

7 decembrie, 09:54
6
488

Un segment din drumul R20 Orhei – Rezina – Râbnița din localitatea Step Soci, raionul Orhei, a fost reparat necalitativ, respectiv Administrația de Stat a Drumurilor (ASD) nu a recepționat lucrările executate necorespunzător de către Staci Grup SRL.

Drum reparat de mântuială la Orhei: Reacția companiei acuzate de ADSFoto: unimedia.info

Reprezentanții companiei spun că nu e vina lor, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

Ecaterina Pelivan, administratoarea şi proprietara companiei, a declarat pentru Mold-Street.com că informaţia nu ar fi tocmai corectă şi că de vină ar fi producătorul de asfalt.

"Noi am efectuat lucrările calitativ. De vină este producătorul care ne-a livrat asfaltul. Nu vreau să dau mai multe detalii. Este o problemă ce urmează a fi soluţionată între noi, Administraţia de stat a Drumurilor şi această companie", a declarat Ecaterina Pelivan.

Staci Grup SRL este o companie relativ mică pe piaţa lucrărilor de construcţii. Potrivit rapoartelor sale, în anii 2017-2019 cifra medie de afaceri a fost de aproape 10 milioane lei pe an, ca în 2020 să crească brusc la 57,5 milioane lei.

Datele statistice publice arată că firma are doar 3-5 angajaţi, dar în documentele de participare la licitaţii numărul indicat ajunge la 40. Administratoarea companiei a explicat diferenţa prin faptul că mulţi sunt angajaţi temporar, iar la statistică sunt indicaţi doar cei cu contracte de muncă valabile.

Anul trecut compania a câştigat licitaţii pentru efectuarea de lucrări de reparaţie a drumurilor sau a unor clădiri în valoare mai mare de 70 de milioane lei.

În acest an numărul şi valoarea contractelor a scăzut semnificativ la ceva mai mult de 22 milioane lei. De regulă contractele sunt câştigate în asociere cu alte companii.

Știri.md reamintește că Administrația de Stat a Drumurilor spune că în urma verificării lucrărilor de asfaltare executate pe drumul R20 Orhei – Rezina – Râbnița, a fost identificat că acestea nu corespundeau normelor de calitate și antreprenorului i-a fost solicitat să remedieze neconformitățile.

Reprezentanții companiei spun că nu e vina lor, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

Ecaterina Pelivan, administratoarea şi proprietara companiei, a declarat pentru Mold-Street.com că informaţia nu ar fi tocmai corectă şi că de vină ar fi producătorul de asfalt.

"Noi am efectuat lucrările calitativ. De vină este producătorul care ne-a livrat asfaltul. Nu vreau să dau mai multe detalii. Este o problemă ce urmează a fi soluţionată între noi, Administraţia de stat a Drumurilor şi această companie", a declarat Ecaterina Pelivan.

Staci Grup SRL este o companie relativ mică pe piaţa lucrărilor de construcţii. Potrivit rapoartelor sale, în anii 2017-2019 cifra medie de afaceri a fost de aproape 10 milioane lei pe an, ca în 2020 să crească brusc la 57,5 milioane lei.

Datele statistice publice arată că firma are doar 3-5 angajaţi, dar în documentele de participare la licitaţii numărul indicat ajunge la 40. Administratoarea companiei a explicat diferenţa prin faptul că mulţi sunt angajaţi temporar, iar la statistică sunt indicaţi doar cei cu contracte de muncă valabile.

Anul trecut compania a câştigat licitaţii pentru efectuarea de lucrări de reparaţie a drumurilor sau a unor clădiri în valoare mai mare de 70 de milioane lei.

În acest an numărul şi valoarea contractelor a scăzut semnificativ la ceva mai mult de 22 milioane lei. De regulă contractele sunt câştigate în asociere cu alte companii.

Știri.md reamintește că Administrația de Stat a Drumurilor spune că în urma verificării lucrărilor de asfaltare executate pe drumul R20 Orhei – Rezina – Râbnița, a fost identificat că acestea nu corespundeau normelor de calitate și antreprenorului i-a fost solicitat să remedieze neconformitățile.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
7 septembrie, 07:26
0
1 832

Satul din raionul Hâncești unde drumurile sunt plombate cu lână de oi

7 septembrie, 07:26
0
1 832

În Republica Moldova avem drumuri plombate cu... lână de oi. Nu este o glumă – se întâmplă în satul Cioara din raionul Hâncești.

Satul din raionul Hâncești unde drumurile sunt plombate cu lână de oi

Primarul localității strânge din umeri și spune că nu știe cine a astupat gropile cu lână, dar recunoaște că drumurile din localitate sunt într-o stare deplorabilă. Mai grav, unele riscă să se ducă la vale cu tot cu casele oamenilor, transmite Știri.md cu referire la Jurnal.md.

Dacă ați văzut gropi astupate cu anvelope sau crengi - aflați că se poate și mai grav! În satul Cioara din raionul Hâncești, gropile au fost „plombate” cu lână de oi. Aseară, pe rețelele sociale au apărut imaginile cu bucluc, iar astăzi, dis-de-dimineață, primarul localității a cerut ca lâna să fie scoasă din gropi.

Sătenii spun că și în alți ani drumurile erau „plombate” cu lână de oi și susțin că primarul nu este străin de cele întâmplate.

La rândul său, primarul spune că nu știe cine a astupat gropile cu lână, dar mărturisește că de dimineață a mers la fața locului și a dispus ca lână să fie strânsă. Acesta susține că bani în buget pentru drumuri nu sunt, motiv pentru care acestea nu vor fi reparate nici în viitorul apropiat.

În satul Cioara, raionul Hâncești, locuiesc peste 2.000 de oameni.

Primarul localității strânge din umeri și spune că nu știe cine a astupat gropile cu lână, dar recunoaște că drumurile din localitate sunt într-o stare deplorabilă. Mai grav, unele riscă să se ducă la vale cu tot cu casele oamenilor, transmite Știri.md cu referire la Jurnal.md.

Dacă ați văzut gropi astupate cu anvelope sau crengi - aflați că se poate și mai grav! În satul Cioara din raionul Hâncești, gropile au fost „plombate” cu lână de oi. Aseară, pe rețelele sociale au apărut imaginile cu bucluc, iar astăzi, dis-de-dimineață, primarul localității a cerut ca lâna să fie scoasă din gropi.

Sătenii spun că și în alți ani drumurile erau „plombate” cu lână de oi și susțin că primarul nu este străin de cele întâmplate.

La rândul său, primarul spune că nu știe cine a astupat gropile cu lână, dar mărturisește că de dimineață a mers la fața locului și a dispus ca lână să fie strânsă. Acesta susține că bani în buget pentru drumuri nu sunt, motiv pentru care acestea nu vor fi reparate nici în viitorul apropiat.

În satul Cioara, raionul Hâncești, locuiesc peste 2.000 de oameni.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
3 august, 19:46
3
528

Reparația drumului care trece prin Vatra și Strășeni, aproape gata

3 august, 19:46
3
528

Reparația tronsonului de drum, care traversează localitățile Vatra și Strășeni, are un progres de execuție a lucrărilor de circa 85%.

Reparația drumului care trece prin Vatra și Strășeni, aproape gata

Despre aceasta reprezentanții ASD au vorbit într-o ședință cu antreprenorul Evrascon JSC (Azerbaidjan), pe marginea progresului lucrărilor de reabilitare a unui sector cu o lungime de 17,6 km a drumului național R1 Chișinău – Ungheni – Sculeni, transmite Știri.md.

În prezent, antreprenorul execută lucrări de construcție a stratului de fundație, așternere a stratului de asfalt, construcție a sistemului de drenaj și a trotuarelor.

ASD și-a exprimat anterior îngrijorarea privind stagnarea lucrărilor de reabilitare, care trebuiau să fie finalizate încă în anul 2016 și a solicitat explicații și clarificări de la Antreprenor.

Antreprenorul a asigurat că va primi suport financiar de la oficiul central al companiei-mamă (Azerbaidjan) în luna august a anului curent, pentru depășirea situației create.

Proiectul de reabilitare a sectorului drumului R1, are o valoare de peste 23 milioane de euro, acordați Guvernului Republicii Moldova prin împrumut din fondurile Băncii Europene de Investiții.

Despre aceasta reprezentanții ASD au vorbit într-o ședință cu antreprenorul Evrascon JSC (Azerbaidjan), pe marginea progresului lucrărilor de reabilitare a unui sector cu o lungime de 17,6 km a drumului național R1 Chișinău – Ungheni – Sculeni, transmite Știri.md.

În prezent, antreprenorul execută lucrări de construcție a stratului de fundație, așternere a stratului de asfalt, construcție a sistemului de drenaj și a trotuarelor.

ASD și-a exprimat anterior îngrijorarea privind stagnarea lucrărilor de reabilitare, care trebuiau să fie finalizate încă în anul 2016 și a solicitat explicații și clarificări de la Antreprenor.

Antreprenorul a asigurat că va primi suport financiar de la oficiul central al companiei-mamă (Azerbaidjan) în luna august a anului curent, pentru depășirea situației create.

Proiectul de reabilitare a sectorului drumului R1, are o valoare de peste 23 milioane de euro, acordați Guvernului Republicii Moldova prin împrumut din fondurile Băncii Europene de Investiții.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
25 iulie, 10:31
15
3 603

Schemă de milioane lei din bugetul de stat cu manipularea lungimii drumurilor

25 iulie, 10:31
15
3 603

Autoritățile publice centrale (APC) și autoritățile publice locale (APL) nu dispun de informații veridice privind străzile, drumurile locale și raionale, calitatea și starea lor, constată auditorii de la Curtea de Conturi, care au elaborat Raportul auditului conformității utilizării de către unitățile administrativ-teritoriale a transferurilor din bugetul de stat destinate pentru infrastructura drumurilor.

Schemă de milioane lei din bugetul de stat cu manipularea lungimii drumurilorFoto: știri.md

Potrivit Curţii de Conturi, APL de nivelul II au raportat la Biroul Naţional de Statistică că lungimea totală a drumurilor de interes raional este de 3.564,6 kilometri, dintre care 48,2% sau 1.718,4 kilometri constituie drumuri din beton, asfalt și ciment, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

Au lungit drumurile cu 30,6 kilometri

În acelaşi timp conform datelor Ministerului Economiei și Infrastructurii, ce au servit ca bază pentru calcularea transferurilor cu destinație specială de la bugetul de stat la cele locale, lungimea drumurilor raionale constituie 3.592,9 kilometri sau cu 30,6 kilometri mai mult ca datele raportate de către APL de nivel II către BNS.

Ţinând cont că pentru lucrările de reparaţie şi întreţinere a drumurilor sunt prevăzute cheltuieli ce ajung şi la un milion de lei pentru un kilometru, apoi astfel unele autorităţi locale obţin nejustificat resurse semnificative de la bugetul de stat.

Potrivit Curţii de Conturi 14 autorități publice locale au prezentat informaţii ce arată că au cu 42 kilometri mai puțin, iar 12APL - cu 72,6 kilometri mai mult.

De exemplu Consiliile Raionale Soroca și Cimișlia au prezentat date Biroului Naţional de Statistică care denotă că lungimea drumurilor este cu 13,4 kilometri mai mică.

Auditorii susţin că nu sunt efectuate lucrări de investigare a rețelei de drumuri publice, inclusiv de precizare a lungimii acestora, cu corelarea a acestor date la formula de calcul a transferurilor.

Totodată autoritățile raionale nu dețin o bază documentară pentru aceste obiective, inclusiv ce ține de pașapoartele tehnice și rapoartele de evaluare tehnică, fișe de evidență a mijloacelor fixe și alte date informaționale etc.

Astfel nouă Consilii raionale auditate nu au asigurat contabilizarea conformă a bunurilor aferente drumurilor raionale, precum: 69 de poduri (cu lungimea mai mare de 10 metri), podețe – 839, pavilioane – 133, indicatoare rutiere – 2.191 unități și plantații rutiere - 61.054 de arbori.

Cum se distribuie banii

Conform Legii fondului rutier şi Legii privind finanțele publice principalele destinații ale mijloacelor Fondului rutier sunt întreținerea, reparația şi reconstrucția drumurilor publice naționale și locale.

Sumele transferurilor cu destinație specială către bugetele locale de nivelul I pentru infrastructura drumurilor comunale şi a străzilor sunt calculate proporțional numărului populației prezente în teritoriul UAT la data de 1 ianuarie, prezentat de către Biroul National de Statistică, precum şi în baza volumului estimat în cuantum de 50% al încasărilor din taxa pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în Republica Moldova.

Pentru anul 2020 în total pentru infrastructura drumurilor au fost cheltuite 988,6 milioane lei, cu 33 milioane lei decât a fost prevăzut în bugetul de stat.

211,5 milioane lei sau 20,7% au revenit drumurilor publice din UTA de nivelul II Găgăuzia, mun. Chișinău și Bălți; 527,6 milioane lei sau 51,6% - bugetelor raionale; iar 282,8 milioane lei sau 27,7 % - pentru primăriile centrelor raionale și sătești.

Cheltuielile totale executate la nivel consolidat, înregistrate de autoritățile publice locale pentru „Gospodăria drumurilor” au constituit două miliarde lei, dintre care 1,3 miliarde lei sau 65,8% reprezintă cheltuieli curente.

Potrivit Curţii de Conturi, APL de nivelul II au raportat la Biroul Naţional de Statistică că lungimea totală a drumurilor de interes raional este de 3.564,6 kilometri, dintre care 48,2% sau 1.718,4 kilometri constituie drumuri din beton, asfalt și ciment, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.

Au lungit drumurile cu 30,6 kilometri

În acelaşi timp conform datelor Ministerului Economiei și Infrastructurii, ce au servit ca bază pentru calcularea transferurilor cu destinație specială de la bugetul de stat la cele locale, lungimea drumurilor raionale constituie 3.592,9 kilometri sau cu 30,6 kilometri mai mult ca datele raportate de către APL de nivel II către BNS.

Ţinând cont că pentru lucrările de reparaţie şi întreţinere a drumurilor sunt prevăzute cheltuieli ce ajung şi la un milion de lei pentru un kilometru, apoi astfel unele autorităţi locale obţin nejustificat resurse semnificative de la bugetul de stat.

Potrivit Curţii de Conturi 14 autorități publice locale au prezentat informaţii ce arată că au cu 42 kilometri mai puțin, iar 12APL - cu 72,6 kilometri mai mult.

De exemplu Consiliile Raionale Soroca și Cimișlia au prezentat date Biroului Naţional de Statistică care denotă că lungimea drumurilor este cu 13,4 kilometri mai mică.

Auditorii susţin că nu sunt efectuate lucrări de investigare a rețelei de drumuri publice, inclusiv de precizare a lungimii acestora, cu corelarea a acestor date la formula de calcul a transferurilor.

Totodată autoritățile raionale nu dețin o bază documentară pentru aceste obiective, inclusiv ce ține de pașapoartele tehnice și rapoartele de evaluare tehnică, fișe de evidență a mijloacelor fixe și alte date informaționale etc.

Astfel nouă Consilii raionale auditate nu au asigurat contabilizarea conformă a bunurilor aferente drumurilor raionale, precum: 69 de poduri (cu lungimea mai mare de 10 metri), podețe – 839, pavilioane – 133, indicatoare rutiere – 2.191 unități și plantații rutiere - 61.054 de arbori.

Cum se distribuie banii

Conform Legii fondului rutier şi Legii privind finanțele publice principalele destinații ale mijloacelor Fondului rutier sunt întreținerea, reparația şi reconstrucția drumurilor publice naționale și locale.

Sumele transferurilor cu destinație specială către bugetele locale de nivelul I pentru infrastructura drumurilor comunale şi a străzilor sunt calculate proporțional numărului populației prezente în teritoriul UAT la data de 1 ianuarie, prezentat de către Biroul National de Statistică, precum şi în baza volumului estimat în cuantum de 50% al încasărilor din taxa pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în Republica Moldova.

Pentru anul 2020 în total pentru infrastructura drumurilor au fost cheltuite 988,6 milioane lei, cu 33 milioane lei decât a fost prevăzut în bugetul de stat.

211,5 milioane lei sau 20,7% au revenit drumurilor publice din UTA de nivelul II Găgăuzia, mun. Chișinău și Bălți; 527,6 milioane lei sau 51,6% - bugetelor raionale; iar 282,8 milioane lei sau 27,7 % - pentru primăriile centrelor raionale și sătești.

Cheltuielile totale executate la nivel consolidat, înregistrate de autoritățile publice locale pentru „Gospodăria drumurilor” au constituit două miliarde lei, dintre care 1,3 miliarde lei sau 65,8% reprezintă cheltuieli curente.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
28 iunie, 12:51
4
540

Ceban: Vom munci în regim alert pentru a repara infrastructura

28 iunie, 12:51
4
540

Orașul Chișinău a devenit un șantier uriaș la care muncitorii lucrează zi și noapte pentru a repara drumurile.

Ceban: Vom munci în regim alert pentru a repara infrastructuraFoto: facebook/ Iv Ceban

”Reparaţia drumurilor din Capitală rămâne în continuare o prioritate pentru Primăria Chişinău”, susține primarul Capitalei, Ion Ceban.

Potrivit edilului, doar pe parcursul săptămânii trecute ”în Capitală au fost efectuate lucrări de frezare a asfaltului degradat pe circa 7.200 m2 de carosabil şi au fost asfaltate sau plombate 4.200 m2 de drum.

În prezent Î.M. Regia ”EXDRUPO” lucrează inclusiv în zilele de weekend şi pe timpul nopţii la reparaţia drumurilor principale din Capitală, a căilor de acces spre suburbii, dar şi la reparaţia curţilor de bloc.

- Pe parcursul săptămânii trecute, în sectorul Centru s-a lucrat la frezarea a 5.000 m2 de carosabil pe str. I. Inculeţ, unde au fost instalate şi borduri noi. 

- Lucrări de frezare a asfaltului uzat au fost efectuate şi pe str. N. Testemiţanu.

- În sectorul Buiucani se lucrează în continuare la reparaţia str. V. Belinski şi E. Coca. 

- În sectorul Râşcani cu lucrări de plombare se intervine pe str. Calea Orheiului, Gh. Madan, A. Donici, str. Voluntar Filip Lupașcu. 

- La Botanica s-a lucrat pe bd. Dacia şi Decebal, iar în curând încep lucrările de asfaltare a sectoarelor degradate de pe str. Calea Basarabiei, care sunt într-o stare gravă. Tot la Botanica s-a lucrat şi pe str. N. Zelinski.

- În paralel se efectuează lucrări de aplicare a marcajului rutier. 

- Până în prezent avem 5.100 m2 de drum şi treceri pietonale marcate.

- Totodată, pe timp de noapte se efectuează lucrări de plombare prin injectarea cu beton asfaltic în sectorul Ciocana şi pe str. S. Lazo. 

Acest lucru ne permite să prelungim durata de exploatare a străzilor, evitarea situaţiilor de avarie şi minimizarea cheltuielilor pentru întreţinerea acestora.

La fel, au fost iniţiate lucrările de reparaţie a curţilor de bloc din sectoarele Centru şi Botanica. 

În celelalte sectoare urmează să înceapă lucrările în zilele următoare. 

În total în acest an vor fi reabilitate 35 de curţi din oraş.

Suntem în proces de identificare a surselor financiare şi iniţierea procedurilor de licitaţii pentru reparaţia căilor de acces către suburbii, care sunt într-o stare degradată.

Pe parcursul verii vom efectua şi lucrări de spălare a străzilor mai des.

Şi Î.M. ”Lumteh” efectuează lucrări de schimbare a corpurilor de iluminat în zonele unde am fost sesizaţi de către locuitorii Capitalei pe site-ul eu.chisinau.md.

Astăzi muncitorii Î.M. Regia „EXDRUPO" vor interveni prin lucrări de întreținere a îmbrăcămintei asfaltice pe bd. Gr. Vieru și str. Mihail Sadoveanu. De asemenea, drumarii vor continua reabilitarea căilor de acces spre instituțiile de învățământ din str. N. Zelinski, 26/3 și bd. Dacia, 52.

Totodată, pe str. V. Belinski sunt în desfășurare lucrările de instalare a bordurilor, iar pe str. N. Donici și str. Zamolxe va fi așternut stratul de uzură. Arterele menționate sunt incluse în programul municipal de renovare a străzilor.

Vom munci în continuare în regim alert pentru a reuşi să reparăm infrastructura din municipiu”, a mai spus edilul. 

”Reparaţia drumurilor din Capitală rămâne în continuare o prioritate pentru Primăria Chişinău”, susține primarul Capitalei, Ion Ceban.

Potrivit edilului, doar pe parcursul săptămânii trecute ”în Capitală au fost efectuate lucrări de frezare a asfaltului degradat pe circa 7.200 m2 de carosabil şi au fost asfaltate sau plombate 4.200 m2 de drum.

În prezent Î.M. Regia ”EXDRUPO” lucrează inclusiv în zilele de weekend şi pe timpul nopţii la reparaţia drumurilor principale din Capitală, a căilor de acces spre suburbii, dar şi la reparaţia curţilor de bloc.

- Pe parcursul săptămânii trecute, în sectorul Centru s-a lucrat la frezarea a 5.000 m2 de carosabil pe str. I. Inculeţ, unde au fost instalate şi borduri noi. 

- Lucrări de frezare a asfaltului uzat au fost efectuate şi pe str. N. Testemiţanu.

- În sectorul Buiucani se lucrează în continuare la reparaţia str. V. Belinski şi E. Coca. 

- În sectorul Râşcani cu lucrări de plombare se intervine pe str. Calea Orheiului, Gh. Madan, A. Donici, str. Voluntar Filip Lupașcu. 

- La Botanica s-a lucrat pe bd. Dacia şi Decebal, iar în curând încep lucrările de asfaltare a sectoarelor degradate de pe str. Calea Basarabiei, care sunt într-o stare gravă. Tot la Botanica s-a lucrat şi pe str. N. Zelinski.

- În paralel se efectuează lucrări de aplicare a marcajului rutier. 

- Până în prezent avem 5.100 m2 de drum şi treceri pietonale marcate.

- Totodată, pe timp de noapte se efectuează lucrări de plombare prin injectarea cu beton asfaltic în sectorul Ciocana şi pe str. S. Lazo. 

Acest lucru ne permite să prelungim durata de exploatare a străzilor, evitarea situaţiilor de avarie şi minimizarea cheltuielilor pentru întreţinerea acestora.

La fel, au fost iniţiate lucrările de reparaţie a curţilor de bloc din sectoarele Centru şi Botanica. 

În celelalte sectoare urmează să înceapă lucrările în zilele următoare. 

În total în acest an vor fi reabilitate 35 de curţi din oraş.

Suntem în proces de identificare a surselor financiare şi iniţierea procedurilor de licitaţii pentru reparaţia căilor de acces către suburbii, care sunt într-o stare degradată.

Pe parcursul verii vom efectua şi lucrări de spălare a străzilor mai des.

Şi Î.M. ”Lumteh” efectuează lucrări de schimbare a corpurilor de iluminat în zonele unde am fost sesizaţi de către locuitorii Capitalei pe site-ul eu.chisinau.md.

Astăzi muncitorii Î.M. Regia „EXDRUPO" vor interveni prin lucrări de întreținere a îmbrăcămintei asfaltice pe bd. Gr. Vieru și str. Mihail Sadoveanu. De asemenea, drumarii vor continua reabilitarea căilor de acces spre instituțiile de învățământ din str. N. Zelinski, 26/3 și bd. Dacia, 52.

Totodată, pe str. V. Belinski sunt în desfășurare lucrările de instalare a bordurilor, iar pe str. N. Donici și str. Zamolxe va fi așternut stratul de uzură. Arterele menționate sunt incluse în programul municipal de renovare a străzilor.

Vom munci în continuare în regim alert pentru a reuşi să reparăm infrastructura din municipiu”, a mai spus edilul. 

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
22 iunie, 09:27
0
272

Bugetul pentru reparaţia drumurilor din Capitală a fost majorat

22 iunie, 09:27
0
272

Mai mulţi bani pentru drumurile din Capitală. Primarul Ion Ceban a anunţat că a dispus să fie majorat bugetul pentru reparaţia drumurilor.

Bugetul pentru reparaţia drumurilor din Capitală a fost majoratFoto: știri.md

La începutul acestui an, municipalitatea şi-a propus să investească cel mai mult în infrastructura rutieră, adică 900 de milioane de lei. Cât se va aloca în plus, deocamdată, nu se cunoaşte, transmite Știri.md cu referire la Publika.md.

"Drumurile rămân astăzi prioritatea numărul unu pentru mine şi pentru colegi. Am dispus ca să fie majorat substanţial bugetul pentru reparaţia drumurilor, iar în caz de necesitate, să fie suplinit. La fel, am menţionat şi am rugat colegii să se lucreze şi pe timp de noapte şi în zilele de weekend ca să reuşim să acoperim cât mai mult din necesarul de intervenţie", a comunicat primarul Capitalei, Ion Ceban.

În această primăvară, drumarii nu au intervenit deloc la plombarea gropilor. Asta pentru că au intrat în vigoare noi standarde pentru certificarea asfaltului, iar municipalitatea a anunţat că nu are de unde cumpăra asfalt cald.

Municipalitatea a intervenit doar cu lucrări de injectare, iar drumarii au început să plombeze gropile adânci abia în iunie. Graficul intervenţiilor este publicat periodic pe site-ul Primăriei Chişinău. 

Pe lângă asta, autorităţile şi-au propus să reabiliteze şi curţile blocurilor. În acest sens s-au alocat 58 de milioane de lei, iar Direcţia Transport şi Căi de Comunicaţii anunţă că, în curând, drumarii vor începe lucrările.

La începutul acestui an, municipalitatea şi-a propus să investească cel mai mult în infrastructura rutieră, adică 900 de milioane de lei. Cât se va aloca în plus, deocamdată, nu se cunoaşte, transmite Știri.md cu referire la Publika.md.

"Drumurile rămân astăzi prioritatea numărul unu pentru mine şi pentru colegi. Am dispus ca să fie majorat substanţial bugetul pentru reparaţia drumurilor, iar în caz de necesitate, să fie suplinit. La fel, am menţionat şi am rugat colegii să se lucreze şi pe timp de noapte şi în zilele de weekend ca să reuşim să acoperim cât mai mult din necesarul de intervenţie", a comunicat primarul Capitalei, Ion Ceban.

În această primăvară, drumarii nu au intervenit deloc la plombarea gropilor. Asta pentru că au intrat în vigoare noi standarde pentru certificarea asfaltului, iar municipalitatea a anunţat că nu are de unde cumpăra asfalt cald.

Municipalitatea a intervenit doar cu lucrări de injectare, iar drumarii au început să plombeze gropile adânci abia în iunie. Graficul intervenţiilor este publicat periodic pe site-ul Primăriei Chişinău. 

Pe lângă asta, autorităţile şi-au propus să reabiliteze şi curţile blocurilor. În acest sens s-au alocat 58 de milioane de lei, iar Direcţia Transport şi Căi de Comunicaţii anunţă că, în curând, drumarii vor începe lucrările.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
21 iunie, 14:22
1
407

Reparația străzilor. Ceban: Se va lucra inclusiv noaptea și în weekend

21 iunie, 14:22
1
407

Drumurile din Capitală vor fi reparate în regim non-stop, anunță primarul Ion Ceban.

Reparația străzilor. Ceban: Se va lucra inclusiv noaptea și în weekendFoto: facebook/ Iv Ceban

Potrivit edilului, reabilitarea drumurilor este prioritatea nr.1 pentru municipalitate, iar muncitorii vor activa și pe timp de noapte, dar și în zilele de weekend, transmite Știri.md.

”Am dispus majorarea bugetului pentru reparația carosabilului, iar dacă va fi necesar, vom interveni cu supliniri.

Se intervine și pe drumurile de acces în suburbii.

Din cauza ploilor torențiale, programul lucrărilor se prelungește, însă toate obiectivele propuse vor fi realizate.

Am atenționat agenții asupra calității lucrărilor făcute. În cazul în care calitatea va fi neconformă, nu vom achita pentru lucrări de mântuială.

Lucrări executate săptămâna precedentă:

- Injectare - acces Tohatin, Budești, Cuza Voda, Calea Moșilor

- Plombare - Dacia, Calea Orheiului, Pietrăriei, Mircea cel Bătrân

- Montare borduri - Belinski , G. Vieru, Titulescu (pasaj subteran), amenajare trotuar I. Inculeț.

În această săptămână sunt planificate lucrări:

- Injectare: calea de acces Trușeni, str. Calea Moșilor, str. Alexandru cel Bun, str. Columna, str. Armenească, str. M. Eminescu, str. M. Varlaam

- Plombare: str. Calea Orheiului, bd. Grigore Vieru, bd. Dacia, bd. Mircea cel Bătrân, str. Vadul lui Vodă

- Montare Borduri : str. V. Belinski

- Amenajare trotuare, frezare beton asfaltic – str. Inculeț

- Reluare lucrări curente – str. Calea Basarabiei

- Aplicare marcaj: șos. Hâncești, str. Gh. Asachi”, a declarat primarul Capitalei, Ion Ceban.

Potrivit edilului, reabilitarea drumurilor este prioritatea nr.1 pentru municipalitate, iar muncitorii vor activa și pe timp de noapte, dar și în zilele de weekend, transmite Știri.md.

”Am dispus majorarea bugetului pentru reparația carosabilului, iar dacă va fi necesar, vom interveni cu supliniri.

Se intervine și pe drumurile de acces în suburbii.

Din cauza ploilor torențiale, programul lucrărilor se prelungește, însă toate obiectivele propuse vor fi realizate.

Am atenționat agenții asupra calității lucrărilor făcute. În cazul în care calitatea va fi neconformă, nu vom achita pentru lucrări de mântuială.

Lucrări executate săptămâna precedentă:

- Injectare - acces Tohatin, Budești, Cuza Voda, Calea Moșilor

- Plombare - Dacia, Calea Orheiului, Pietrăriei, Mircea cel Bătrân

- Montare borduri - Belinski , G. Vieru, Titulescu (pasaj subteran), amenajare trotuar I. Inculeț.

În această săptămână sunt planificate lucrări:

- Injectare: calea de acces Trușeni, str. Calea Moșilor, str. Alexandru cel Bun, str. Columna, str. Armenească, str. M. Eminescu, str. M. Varlaam

- Plombare: str. Calea Orheiului, bd. Grigore Vieru, bd. Dacia, bd. Mircea cel Bătrân, str. Vadul lui Vodă

- Montare Borduri : str. V. Belinski

- Amenajare trotuare, frezare beton asfaltic – str. Inculeț

- Reluare lucrări curente – str. Calea Basarabiei

- Aplicare marcaj: șos. Hâncești, str. Gh. Asachi”, a declarat primarul Capitalei, Ion Ceban.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
2 iunie, 08:14
0
2 591

Reparație capitală în Chișinău: Străzile unde sunt efectuate lucrări

2 iunie, 08:14
0
2 591

În Capitală continuă reabilitarea infrastructurii drumurilor și trotuarelor.

Reparație capitală în Chișinău: Străzile unde sunt efectuate lucrăriFoto: facebook/ Iv Ceban

Pe mai multe străzi şi trotuare din oraş sunt efectuate în prezent diferite lucrări de reabilitare a infrastructurii rutiere şi pietonale, transmite Știri.md.

Potrivit edilului, practic în toate sectoarele se lucrează pentru a repara drumurile unde aceasta este necesar, astfel:

- Î. M. Regia "Exdrupo" a efectuat lucrări de frezare a asfaltului degradat pe mai multe segmente din străzile A. Puşkin, Petricani şi bd. Dacia. În funcţie de condiţiile climaterice, urmează ca acestea să fie plombate.

- Pe aleea Mircea cel Bătrân din sectorul Ciocana, în perimetrul str. I. Dumeniuc şi I. Vieru este decapat stratul uzat de asfalt şi amenajat trotuarul în piatră spartă. Anterior în zonă au fost schimbate bordurile.

- Pe străzile V. Belinski, Teilor şi Inculeţ sunt montate borduri noi şi amenajate trotuarele.

- Continuă lucrările de reparație capitală și pe str. I.Creangă.

”În curând vom începe în forță reparația și plombarea drumurilor din capitală. Totodată, în funcție de condițiile climaterice, va fi aplicat și marcajul rutier, începând cu străzile principale și continuând pe cele secundare”, a mai spus Ceban.

Pe mai multe străzi şi trotuare din oraş sunt efectuate în prezent diferite lucrări de reabilitare a infrastructurii rutiere şi pietonale, transmite Știri.md.

Potrivit edilului, practic în toate sectoarele se lucrează pentru a repara drumurile unde aceasta este necesar, astfel:

- Î. M. Regia "Exdrupo" a efectuat lucrări de frezare a asfaltului degradat pe mai multe segmente din străzile A. Puşkin, Petricani şi bd. Dacia. În funcţie de condiţiile climaterice, urmează ca acestea să fie plombate.

- Pe aleea Mircea cel Bătrân din sectorul Ciocana, în perimetrul str. I. Dumeniuc şi I. Vieru este decapat stratul uzat de asfalt şi amenajat trotuarul în piatră spartă. Anterior în zonă au fost schimbate bordurile.

- Pe străzile V. Belinski, Teilor şi Inculeţ sunt montate borduri noi şi amenajate trotuarele.

- Continuă lucrările de reparație capitală și pe str. I.Creangă.

”În curând vom începe în forță reparația și plombarea drumurilor din capitală. Totodată, în funcție de condițiile climaterice, va fi aplicat și marcajul rutier, începând cu străzile principale și continuând pe cele secundare”, a mai spus Ceban.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
31 mai, 09:20
5
501

Ceban, despre reparația drumurilor: Până acum nu s-a întreprins nimic

31 mai, 09:20
5
501

Edilul Capitalei, Ion Ceban a vorbit despre situaţia proastă a drumurilor din Capitală şi a asigurat că îşi va asuma nişte lucruri, doar ca lucrările de reparaţie a drumurilor din Chişinău să înceapă.

Ceban, despre reparația drumurilor: Până acum nu s-a întreprins nimicFoto: știri.md

Totodată, Ceban şi-a cerut scuze de la cetăţeni pentru ambuteiajele care vor fi în oraş, însă a menţionat că fără ele este imposibil să se muncească, transmite Știri.md cu referire la Publika.md.

"Până acum nu s-a întreprins nimic. Pe drumurile naţionale nu va fi asfalt, în Capitală o să-mi asum nişte lucruri. Pe partea de injectare continuăm. Lucrări de plombare erau planificate pentru această săptămână. Lucrăm la marcaj.

Avem contracte semnate şi vom începe lucrările pe declaraţii pe proprie răspundere până vor apărea certificate. Pentru reparația celor 35 de curți de bloc s-au făcut licitaţii. Lucrările de reparaţii vor începe în această săptămână".

Totodată, Ceban şi-a cerut scuze de la cetăţeni pentru ambuteiajele care vor fi în oraş, însă a menţionat că fără ele este imposibil să se muncească, transmite Știri.md cu referire la Publika.md.

"Până acum nu s-a întreprins nimic. Pe drumurile naţionale nu va fi asfalt, în Capitală o să-mi asum nişte lucruri. Pe partea de injectare continuăm. Lucrări de plombare erau planificate pentru această săptămână. Lucrăm la marcaj.

Avem contracte semnate şi vom începe lucrările pe declaraţii pe proprie răspundere până vor apărea certificate. Pentru reparația celor 35 de curți de bloc s-au făcut licitaţii. Lucrările de reparaţii vor începe în această săptămână".

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
4 mai, 11:52
5
913

Probleme cu asfaltarea la Chișinău: Cum sunt plombate gropile străzilor

4 mai, 11:52
5
913

Au început lucrările de injectare a gropilor de pe străzile municipale, în special a celor care sunt căi de acces spre oraș.

Probleme cu asfaltarea la Chișinău: Cum sunt plombate gropile străzilorColaj: știri.md

Potrivit șefului interimar al Direcției generale transport public și căi de comunicație, Vitalie Mihalache, în prezent sunt injectate cu asfalt găurile de pe podul Viaduct, podul Mihai Viteazul și estacada Sângera. Șoseaua Petricani, în intervalul Poltava – Cercul Supraten, este prelucrată în totalitate. La fel, și centrul de acces spre comuna Budești. La noapte se va lucra pe str. Muncești și bd. Dacia. Informația a fost comunicată la ședința operativă a serviciilor municipale, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Vitalie Mihalache a precizat că licitația a fost finalizată pe 29 aprilie, existând contestații. În următoarele săptămâni, dacă procesul decurge cum trebuie, ar trebui să înceapă lucrările de plombare a găurilor mai mari, care nu pot fi remediate prin intermediul injectării.

Tronsoanele care urmează să fie reparate vor fi publicate pe pagina primăriei și a Direcției, pentru a informa orășenii și a evita ambuteiajele.

Vitalie Mihalache a mai spus că în curând vor începe lucrările pe str. Belinski, în contextul posibilității de a lansa o nouă rută de troleibuz. Proiectul liniei de contact a str. Columna, pe care se va deplasa transportul public, este în fază finală de implementare.

Ion Ceban, primarul capitalei, a completat că deși a fost finalizată licitația pentru procurarea asfaltului cald, continuă să existe probleme la nivel central privind tranziția la standardul european.

Potrivit șefului interimar al Direcției generale transport public și căi de comunicație, Vitalie Mihalache, în prezent sunt injectate cu asfalt găurile de pe podul Viaduct, podul Mihai Viteazul și estacada Sângera. Șoseaua Petricani, în intervalul Poltava – Cercul Supraten, este prelucrată în totalitate. La fel, și centrul de acces spre comuna Budești. La noapte se va lucra pe str. Muncești și bd. Dacia. Informația a fost comunicată la ședința operativă a serviciilor municipale, transmite Știri.md cu referire la IPN.

Vitalie Mihalache a precizat că licitația a fost finalizată pe 29 aprilie, existând contestații. În următoarele săptămâni, dacă procesul decurge cum trebuie, ar trebui să înceapă lucrările de plombare a găurilor mai mari, care nu pot fi remediate prin intermediul injectării.

Tronsoanele care urmează să fie reparate vor fi publicate pe pagina primăriei și a Direcției, pentru a informa orășenii și a evita ambuteiajele.

Vitalie Mihalache a mai spus că în curând vor începe lucrările pe str. Belinski, în contextul posibilității de a lansa o nouă rută de troleibuz. Proiectul liniei de contact a str. Columna, pe care se va deplasa transportul public, este în fază finală de implementare.

Ion Ceban, primarul capitalei, a completat că deși a fost finalizată licitația pentru procurarea asfaltului cald, continuă să existe probleme la nivel central privind tranziția la standardul european.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...