main logo
10321

Dosarul Leova-Bumbăta. Spînu: Un kilometru nu costă trei milioane

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, susține că în costurile pentru drumul de peste trei kilometri de la Leova-Bumbăta au fost incluse și cheltuielile pentru construcția punctului de trecere, a iluminării, a lucrărilor de racordare şi alte tipuri de lucrări.

Dosarul Leova-Bumbăta. Spînu: Un kilometru nu costă trei milioaneImagine simbol

Potrivit lui, este un fals când se spune că un kilometru de drum costă trei milioane de euro, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

„Eu chiar îmi doresc toate suspiciunile pe acest proiect să fie spulberate. Să se discute cât vor despre acest lucru. Este un fals când se spune că costă trei milioane. Noi am publicat toate documentele. Eu personal am publicat 117 documente, de la prima decizie până la ultima. Eu și colegii de la ASD vom da toate detaliile. Eu nu le știu ce face PA. Și domnul Bejan și eu vom da absolut toate documentele. Este primul pod de pontoane nou construit în 30 de ani”, a spus ministrul.

Andrei Spînu a precizat că s-au făcut investiții majore în acest pod și infrastructura din preajmă.

„A fost construit într-un ritm cum nu s-a mai întâmplat în Moldova. S-au construit 3,5 kilometri de drum. Acolo era mlaștină, era zonă cu riscuri de inundație de peste Prut. Terasamentul s-a ridicat în unele locuri de patru metri. S-a mai construit aproape un drum adiacent prin sat de colectare, s-a construit suprafața pentru punctul de trecere a frontierei, iluminare, canalizare, apeduct și așa mai departe. S-a construit o parcate pentru 100 de camioane. Calculele pe acest drum. Nu poți să compari bananele cu cireșele. Să compari un drum existent în care scoți două straturi și pui asfalt cu un drum construit de la zero, unde erau pădure, mlaștină, zonă inundabilă și să spui că cât costă ”, a declarat Andrei Spînu.

De menționat că, costul lucrărilor de construcție a drumului de acces – 3,6 km – și a infrastructurii punctului de frontieră Leova – Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei, iar finalizarea lucrărilor era planificată pentru luna noiembrie a acestui an.

Între timp, un angajat al Agenției de Stat de Drumurilor a fost pus sub acuzare în dosarul penal pornit de Procuratura Anticorupție.

Citește și: Dosarul penal Leova-Bumbăta: Șeful ASD, pus sub învinuire

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării