Distrus de sovietici, făcut de români. La Braniște va fi construit un nou pod
Locuitorii comunei Braniște din raionul Râșcani sunt optimiști în privința reconstrucției unui pod peste Prut, distrus în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Construcția unui pod nou pe acest loc ar putea deveni realitate datorită unui proiect amplu de conectare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, ce prevede ridicarea a patru poduri care vor lega țara noastră de România.

Potrivit jurnaliștilor de la Nordnews.md, unul dintre aceste poduri ar putea fi construit pe locul fostului pod, care făcea legătura între satele Braniște și Ștefănești. Aceasta va fi o oportunitate majoră pentru localnici, care își amintesc cu nostalgie de vremurile în care podul îi ajuta pe locuitorii satului să ajungă la piață cu brânză și ouă pentru vânzare, transmite Știri.md.
„Podul era pe vremuri, știu de la bunica mea. Buneii treceau direct la Ștefănești cu marfa. Acum, toată lumea vorbește despre reconstrucția lui”, povestește Olga Sobuleac, o locuitoare a comunei Braniște.
Podul a fost distrus în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când a fost bombardat de trupele sovietice. La fel, Alexandru Coltun, alt locuitor din Braniște, confirmă că rămășițele fostului pod sunt încă vizibile în zonă.
Recent, autoritățile române au anunțat că vor investi patru milioane de lei moldovenești în studiul de fezabilitate al acestui pod, care va conecta R. Moldova direct la Uniunea Europeană.
Locuitorii sunt încrezători că un pod nou va aduce o dezvoltare semnificativă comunei Braniște, creând locuri de muncă și facilitând accesul rapid în Uniunea Europeană. „Un pod nou va aduce oportunități pentru tineretul din sat. Va aduce locuri de muncă și va deschide noi orizonturi pentru noi, aici, în sat”, spune Olga Sobuleac.
Primarul comunei Braniște, Daniela Coltun, subliniază importanța acestui proiect, care va conecta satele din zonă la rețelele europene de transport, aducând beneficii economice și infrastructurale.
Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea, a explicat că amplasamentul exact al podurilor va fi stabilit după finalizarea studiilor geologice și evaluarea terenului. Proiectul face parte dintr-un plan mai larg de modernizare a infrastructurii de transport în R. Moldova, incluzând și Autostrada Unirii (A8), care va conecta estul țării de vest.
Pe lângă podul Costești-Stânca, alte trei poduri vor fi construite între raionul Leova și județul Vaslui (Podul Leova–Bumbăta), între raionul Cantemir și județul Vaslui (Podul Leca–Fălciu), și între raionul Nisporeni și județul Iași (Podul Răducăneni–Bărboieni), contribuind astfel la integrarea mai strânsă a Republicii Moldova în rețelele de transport europene.