Cum se descurcă unii locuitori din Bălți cu frigul din apartamente
Mii de bălțeni continuă să îndure frigul în propriile apartamente. Asta pentru că agentul termic încă nu a ajuns în toate blocurile de locuit.

Potrivit reprezentanților CET-NORD, aproape 200 de blocuri nu au fost conectate la căldură. Între timp, familiile cu copii încearcă să facă față frigului din locuințe pentru ca odraslele lor să nu răcească, transmite Știri.md cu referire la nordnews.md.
Reporteră: Aveți căldură?
O locatară: Nu avem căldură.
Reporteră: Și de ce nu v-au dat căldura?
O locatară: N-am idee. Cămin, încălzitor cu ventilator, o zi întreagă e pornit căminul. Eu am doi copii. Iată, așteptăm căldura. Nu știm de ce nu e.
Iar în unele blocuri, unde agentul termic a fost deja livrat, a apărut o altă problemă. Nu toți locatarii se pot bucura de căldura din apartamente. Totul din cauza aerului care nu a fost eliberat la timp din sistemul de încălzire, dar și a proprietarilor apartamentelor de la etajele superioare, care sunt de negăsit.
„La bucătărie este, dar la cameră sunt reci, nici n-au fost calde. Și la bucătăria comună sunt reci. Vecinii nu locuiesc acolo, dar ei în fiecare an au grijă să vină să dea drumul la aer. Dar văd că anul acesta n-au venit. De la CET-NORD n-au fost. Am zis că azi să apelez, să văd”, spune Olga Munteanu, una dintre locatare.
Olga Munteanu este mamă a doi copii mici, iar peste o săptămână urmează să-l nască pe al treilea. Ea spune că în casă este prea frig, mai ales pentru un nou-născut. Mai mult, femeia se teme că va trebui să plătească pentru căldura care nici nu a ajuns la ea în apartament.
„Deloc n-au fost calde, sunt reci ca gheața. Am doi copii. Sunt la grădiniță. Și, iată, când seara îi aduc acasă de la grădiniță, îi încălzesc cu încălzitoarele electrice, pentru că e răcoros, și deja de două zile. Să rezolve mai repede problema, că e frig tare și stau copiii și îngheață de frig”, adaugă femeia.
Și acest bărbat spune că familia sa este nevoită să doarmă îmbodolită, pentru a nu provoca o răceală.
„Cum? Înghețăm. Iată, dormim îmbrăcați. La vecini este căldură, dar la noi nu este. Toată țeava principală asta a noastră. La noi fluxul de agent termic vine prin bucătărie, apoi în cameră și nu e niciun gram de căldură. E rece, rece. Atingeți-l singuri”, propune bărbatul.
Și aici de vină ar fi vecinii de la ultimul etaj, care nu locuiesc în apartament și nu au eliberat aerul din calorifere.
„Soția aseară a sunat-o, respectiva a spus: „Vom rezolva”. Cum vom rezolva? Iată, până acum așteptăm”, adaugă bărbatul.
Potrivit reprezentanților SA CET-NORD, la moment, din cele 723 de blocuri din gestiune, 530 au fost conectate la agentul termic. Iar alte 193 de blocuri locative vor avea căldură în următoarele zile.
În cazul problemelor ce țin de rețelele inginerești de alimentare cu energie termică din interiorul blocului, consumatorii trebuie să se adreseze Gestionarului fondului locativ.
Totodată, pentru a primi suport la soluționarea eficientă a problemelor legate de alimentarea cu energie termică consumatorii pot apela 24/24 la CALL Center la numărul de telefon: 0231-91-000.